autovit.ro

Test Drive Second Hand – Opel Astra GTC

Precizie germana
Un hatchback cu atitudini sportive si cu un pronuntat caracter practic

Astra GTC se remarca prin designul sportiv si impunator, iar in privinta comportamentului rutier nu avem decat cuvinte de lauda. Interiorul spatios si materialele de calitate vin sa completeze lista punctelor tari de care se bucura compacta germana, dar piata second hand este cam rezervata in privinta acestui model, versiunile cu cinci usi fiind mai raspandite.

CE VERSIUNI SUNT DISPONIBILE? Constructorul german pune la dispozitie sase motoare pe benzina si trei diesel cu puteri cuprinse intre 90 si 240 CP. Motorul pe benzina de 1,4 litri si 90 CP nu este foarte puternic, dar este econom si se descurca in mediul urban. In schimb, modelul testat de noi, echipat cu propulsorul 1,6 benzina de 115 CP, este mult mai flexibil, iar consumul mediu de combustibil nu depaseste 7 l/100 km. Sprintul de la 0 la 100 km/h dureaza 11,6 secunde, iar Astra GTC este mult mai agil decat varianta cu cinci usi, datorita suspensiei mai sportive, dar si directiei comunicative si bine ponderate. Cei care isi doresc ceva mai puternic pot opta pentru propulsorul turbo de 1,6 litri de 180 CP sau pot alege propulsorul de 2,0 litri turbo ce dezvolta 200 CP sau 240 CP in versiunea OPC. Daca vrei o masina frugala, poti alege una din motorizarile diesel. Propulsorul 1.3 CDTi are un consum combinat de 5,0 l/100 km, dar trebuie muncit pentru a atinge un ritm de mers decent. O alegere mai buna o reprezinta propulsorul diesel de 1,7 litri ce poate dezvolta 100 CP, 110 CP sau 125 CP, dar cel mai bun compromis intre performante si consum il reuseste propulsorul 1,9 CDTi de 150 CP.

LA CE TREBUIE SA FII ATENT? Constructorul german si-a imbunatatit reputatia cu ajutorul acestui model. Toate semnele indica un motor rezistent si durabil, dar este important sa studiati istoricul masinii sau sa va orientati spre o masina de la UniCredit Leasing. Unele probleme care pot aparea sunt legate de slabirea imbinarilor interioare, dar modelul testat de noi nu a prezentat astfel de probleme.

CAT COSTA? Un GTC din 2008 echipat cu propulsorul de 1,4 l benzina poate fi gasit pe la 7.500 euro, iar un diesel de 1,9 l si 120 CP costa aproximativ 9.500 euro. Un 1,8 benzina de 140 CP, foarte bine echipat si fabricatie 2007, poate fi achizitionat cu 9.000 de euro, iar un OPC de 240 CP costa 18.400 euro. Modelul testat de noi, echipat cu propulsorul de 1,6 benzina si fabricatie 2007, costa 7.000 euro.

 

Pret dealer (UniCredit Leasing): 7.000 euro
Minim/Maxim: 7.500/18.433 euro
O sa-ti placa: Designul; Tinuta de drum
Dar nu si: Accesul pe locurile din spate


Text: Cosmin Barbu; Foto: Dragos Savu

 

2 Comentarii

  1. mihut

    Foarte misto masina. Am condus-o si eu la un moment dat. Face toti banii 😉

  2. Didi

    Hmm, nu prea imi plac masinilie in 2 usi…

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)