autovit.ro

Dacia Duster, o masina corecta?

Este Dacia Duster o masina corecta?

Primele impresii

La prima vedere Duster se remarca prin proportiile echilibrate si designul care da o noua identitate marcii. Calandrul destul de masiv si evazarile laterale pronuntate dau masinii o prezenta interesanta pe strada. Primul lucru pe care l-am facut a fost sa deschid portbagajul, un spatiu in care numai cei mai pretentiosi vor vedea vreo lipsa de volum. Din fisa tehnica reiese ca Duster are un portbagaj de 475 de litri la versiunea 4×2 si de 443 de litri in cazul celei 4×4 sau, prin plierea banchetei (care nu este fractionata in echiparea standard), 1.636 de litri pentru 4×2 sau cel putin 1.570 de litri pentru 4×4.

Accesul spre habitaclu este usor, dar manerele pentru deschiderea portierelor sunt prea evidente si au o forma destul de ciudata. Cu interiorul nu mai este necesar sa te familiarizezi.

Din pacate, aceleasi scaune ca si la Logan te vor intampina si in noul Duster. Forma si dimensiunile acestora (mai ales sezutul destul de scurt) si lipsa aproape totala a suportului lateral vor crea disconfort la drum lung. Comenzile sunt pozitionate, in marea lor majoritate, in acelasi loc si se actioneaza la fel ca la celelalte modele Dacia. Pe lista de noutati vei remarca conectorul Aux-IN de pe panoul frontal al radio-CD-ului, iar pentru versiunea cu tractiune integrala, butonul rotativ, preluat de la Nissan, care controleaza setarea transmisiei si este pozitionat in partea stanga jos a consolei centrale.

De asemenea, la versiunile cu motor diesel am observat un plastic maro, imitatie de lemn, pe partea mediana a habitaclului, care poate fi catalogat drept kitsck fara niciun regret. Exista posibilitatea ca spatiul la cap pentru persoanele de peste 1,80 metri inaltime sa fie o problema, dar in ceea ce priveste restul dimensiunilor interioare, Duster e la fel de spatios si chiar depaseste in unele cazuri dimensiunile unui Logan.

Sunt disponibile trei versiuni de echipare (Duster, Ambiance, Laureate), iar pretul unui Duster porneste de la 10.500 de euro pentru versiunea de echipare Duster cu motor pe benzina si tractiune 4×2 si ajunge la 15.600 euro in cazul echiparii Laureate, cu motor 1.5 dCi de 110 CP si tractiune integrala. De asemenea, ABS-ul cu EBV este standard pe toate versiunile de echipare, iar in premiera a aparut pe lista de optionale sistemul ASR cu ESP, disponibil pentru 250 de euro si numai la 1.5 dCi de 110 CP.

De asemenea, Dacia ofera trei pachete denumite Pack Modularitate (bancheta fractionata, reglaj pe inaltime al scaunului soferului, centurilor de siguranta si volanului), Pack Look (bare pavilion, diverse elemente de design exterior, jante din aluminiu pe 16 inch si geamuri fumurii in jumatatea posterioara a masinii) si Pack Piele (tapiterie din piele, volan si ornament schimbator de viteze imbracate in piele).

Vei mai descoperi cu placere ca Duster are satelit de comanda pentru radio-CD, potionat pe coloana de directie (standard doar la echiparile Ambiance si Laureate), dar si avertizare vizuala si sonora pentru cuplarea centurilor din fata.

Tehnologie de imprumut

Prima versiune testata, cea cu motor pe benzina de 1,6 l si 105 CP cuplat la o transmisie manuala cu cinci trepte si cu tractiune fata, te face sa remarci insonorizarea mai buna a habitaclului, semn ca Dacia a facut un progres considerabil in aceasta privinta. Avand in vedere ca Duster cu tractiune fata cantareste doar 1.160 kg, masina este agila indiferent de motorizare, dar dintre cele doua versiuni conduse la drum lung, adica cea cu motor pe benzina si cea echipata cu dCi-ul de 85 CP, personal as opta pentru cea pe benzina, care pare ceva mai agila.

Pentru dieselul de 85 CP este de remarcat cuplul de 200 Nm, care ofera demaraje ceva mai vioaie, dar motorul se plafoneaza mai repede in depasiri. Daca te orientezi catre o versiune diesel, atunci dCi-ul de 110 CP ar trebui sa fie o alegere mai buna din toate punctele de vedere.

Suspensia este confortabila atat la versiunile 4×2 cat si la cele 4×4, cu mentiunea ca la prima ai pe spate aceeasi solutie tehnica de la modelul MCV, iar la cea cu tractiune integrala ai una multibrat, de tip pseudo-MacPherson. Prin ce se traduce asta? Ei bine, Duster este confortabil pe drumuri denivelate, indiferent de tipul de tractiune, dar nu trebuie sa te simti sportiv pe drumurile virajate, deoarece acest SUV compact are ceva ruliu.

Tractiunea integrala, disponibila in combinatie cu motorul pe benzina, dar si cu cel diesel de 110 CP este de inspiratie Nissan. Utilizarea noii cutii de viteze cu sase trepte, derivata de altfel din cea cu cinci trepte, dar adaptata transmisiei integrale, a eliminat necesitatea utilizarii unei cutii de transfer. Nu trebuie sa cauti manete pentru cuplarea transmisiei integrale deoarece exista un singur buton rotativ, cu doua pozitii (2WD si Auto) plus o pozitie in care se activeaza modul Lock, caz in care transmisia 4×4 este blocata electronic, iar parametrii de functionare ai motorului si sistemului de franare sunt adaptati automat utilizarii off-road. Consolele fata si spate ale lui Duster, plus garda la sol de cel putin 205 mm permit versiunii 4×4 un unghi de atac de 30 de grade, unul de trecere de 23 de grade si unul de degajare de 36 de grade, aceste abilitati fiind reale si demonstrate de cei de la Dacia in cadrul atelierului 4×4 organizat in Maroc.

Prosperitate!?

Lansarea modelului Logan in anul 2004 a reprezentat una dintre cele mai bune solutii in ceea ce priveste marca Dacia. Iar acest lucru a fost demonstrat de cifrele de vanzari inregistrate pana in prezent. Astfel, Dacia a vandut peste 2 milioane de unitati in aceasta perioada. In anul 2009 au fost comercializate in total 311.448 unitati, dintre care 83.500 in Germania, 66.500 in Franta si peste 41.000 in Romania.

Proiectul Duster reprezinta o investitie totala de 290 milioane de euro, dintre care aproape 70 de milioane s-au investit in facilitatile de productie. Utilizarea unor componente de la alte modele din cadrul grupului a rezultat in economii considerabile (50% dintre componentele lui Duster vin de la alte modele din gamele Dacia sau Renault).

Capacitatea de productie maxima instalata la Mioveni este de 25 de vehicule Duster pe ora. In timp, Duster ar putea reprezenta peste o treime din productia de la Mioveni.

WhatCar? spune… Un SUV decent, abil in off-road si cu un pret mic. Noul SUV compact de la Dacia se prezinta cu o lunga lista de calitati.

VOI CE PARERE AVETI ?

ESTE DACIA DUSTER O MASINA CORECTA?

Dacia Duster

Pret de la: 10.500 euro

Plus… Pret, abilitati off-road

Minus… Scaune, ruliu in viraje

2 Comentarii

  1. silv

    la detaliile tehnice nu ma pricep, dar pot sa spun ca am vazut prin oras dustere si arate chiar impresionant

  2. marius.c

    Cand aparuse Loganul in 2004 incercasem sa fac o paralela intre ceea ce a facut VW cu Skoda si ma gandeam cat timp va avea nevoie Renault sa aduca Dacia in prim planul constructorilor din Europa,iar raspunsul nu era prea incurajant tinand cont si de tactica constructorilor francezi un pic mai “timida” fata de vecinii lor de peste Rin.Dar tocmai aceasta tactica “timida” de a se arunca in vant cu modele atragatoare si scumpe cu o marca de automobile cu o imagine slaba cum era dacia acum 10 ani a facut cunoscuta dacia.Renault a inteles foarte bine ceea ce are de facut,si invatand din propriile esecuri(avantime,vel satis,scenic rx4,etc)au lansat o marca care care a ajuns in cativa ani sa fie fabricata,vanduta si cunoscuta pe mai multe continente,cunoscuta prin fiabilitatea ei fenomenala,raportul prêt, calitate, consum,intretinere si lista ar putea continua.De ce este dacia fiabila?din doua motive principale:1-Renault a scotocit in banca de organe proprii si a luat ce avea mai simplu si mai bun iar al doilea motiv ar fi simplicitatea si lipsa unui sistem multiplex ceea ce evita majoritatea problemelor de electronica.Din pacate cererea e urmata de oferta iar Dacia are tendinta de a urca in gama,dar totul e bine cand se face in paralel cu castigul imaginii de marca,iar in franta exista deja cluburi de posesori de diferite modele, care fac adunari,etc,iar dacia si-a castigat incet incet ceea ce-i lipsea la inceput-IMAGINEA-in tara multi romani inca nu au invatat nimic,si prefera sa aduca din gremania bmw-uri obosite in timp ce nemtii stau la coada sa ne cumpere masina.Masina sotiei mele e un logan mcv diesel,desi impreuna castigam un salariu mai mult decat decent(4000euro).si ne-am permite o alta marca mai scumpa.de 3 luni sunt in senegal si aici e plin de duster-uri,logan-uri,dar pe capota au rombul de Renault.Dacia si mai ales Duster-ul este o masina mai mult decat CORECTA!

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)