autovit.ro

Test Drive Honda Insight

Intr-o perioada in care tot mai multi producatori iau in serios conotatia cuvantului “eco”, iar hibridele devin din ce in ce mai populare, Honda pune la dispozitie o masina eficienta si practica, dar care nu-ti rupe buzunarele si nici nu are sute de cai putere.

Fiind interesati de un coeficient aerodinamic cat mai bun, inginerii de la Honda au preluat, prin designul adoptat, unele elemente de la celebrul FCX Clarity. Interiorul are un aspect futurist si este destul de spatios, iar portbagajul mare transforma Insight-ul intr-o masina destul de practica.

Honda Insight este echipat cu un motor pe benzina de 1,3 litri ce dezvolta 88 CP si cu sistemul IMA (Integrated Motor Assist). Sistemul IMA include un motor electric ce dezvolta 14 CP, un grup de acumulatori si un sistem capabil sa stocheze energia cinetica a masinii pe durata franarii. Teoretic, masina poate fi propulsata exclusiv electric cu ajutorul acestui sistem, dar pentru acest lucru trebuie sa fii foarte bland cu pedala de acceleratie. Cuplat cu o cutie automata CVT, Insight atinge o viteza maxima de 182 km/h si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 12,4 secunde daca transmisia este setata pe modul sport. Honda a facut treaba buna in ceea ce priveste consumul de combustibil, iar valorile comunicate de producator se apropie de adevar. In oras, noi am reusit sa scoatem un consum mediu de 5,8 l/100 km, iar in mediul extraurban am reusit un consum de 5,3 l/100 km fata de 4,6 l/100 km comunicati de producator. Sistemul ECO Assist ajuta soferul sa conduca intr-un mod cat mai ecologic si indeplineste mai multe functii. Functionalitatea ECON a acestuia contribuie la reducerea consumului de combustibil, dar limiteaza puterea motorului si ar trebui dezactivat atunci cand vrei sa depasesti. In plus, sistemul ECO Assist atribuie culori diferite vitezometrului digital, in functie de stilul de mers, in vederea atingerii unui consum redus.

Honda Insight se descurca destul de bine in oras, directia fiind ideala pentru mediul urban. In afara acestuia insa, ar trebui sa te gandesti bine inainte sa faci vreo depasire, deoarece motorul pare lipsit de vlaga la viteze mai mari. Suspensia este orientata spre confort, dar masina poate deveni cam rigida pe drumurile proaste. Zgomotul de vant si de rulare nu reprezinta o problema, dar cu toate acestea, ti-ar prinde bine niste dopuri pentru urechi atunci cand apesi cu putere pedala de acceleratie, deoarece zgomotul produs de motor devine asurzitor.

Un punct forte il reprezinta dotarile standard de care dispune modelul japonez. Insight vine echipat cu senzori de ploaie, cruise control, comenzi audio pe volan, padele pe volan pentru schimbarea treptelor de viteza, computer de bord multiinformational, inchidere centralizata, volan imbracat in piele, geamuri electrice, oglinzi reglabile si pliabile electric, faruri Xenon cu sistem de spalare, jante din aliaj, climatizare automata, radio-CD, port USB  si intrare AUX.

La capitolul siguranta, Honda Insight beneficiaza de airbaguri frontale, laterale si de tip cortina, tetiere active, ABS, EBD, EBA (asistenta la franarea de urgenta), VSA (controlul tractiunii si stabilitatii), EPS (directie servoasistata electric) si TSA (controlul stabilitatii la tractare).

Japonezii au o reputatie foarte buna in ceea ce priveste fiabilitatea, iar motorul electric ar trebui sa reziste in timp. Honda pune la dispozitie o singura varianta de echipare, iar pretul de 19.611 euro se dovedeste competitiv.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)