autovit.ro

Test Drive Mitsubishi ASX

In vremuri de criza, cumparatorii devin mai exigenti si nu mai sunt dispusi sa arunce mii de euro pe o masina fara sa obtina si ceva avantaje. Japonezii de la Mitsubishi au anticipat acest lucru cand au construit noul ASX, dar cu toate ca noul crossover beneficiaza de un propulsor diesel puternic, de preturi decente si variante de echipare bine dotate, concurenta acerba din acest segment s-ar putea sa le incurce putin planurile niponilor. Mitsubishi ASX este bazat aproape in intregime pe conceptul cX prezentat la salonul auto de la Frankfurt in anul 2007, al carui succes i-a convins pe japonezi sa-l transforme intr-o masina de serie. Partea frontala, inspirata de la avioanele cu reactie, a devenit un simbol pentru modelele Mitsubishi si imbunatateste vizibilitatea, contribuind, in aceeasi masura, la o mai buna protectie a pietonilor.

CUM ESTE LA CONDUS?
Mitsubishi pune la dispozitie pentru ASX un singur propulsor pe benzina si unul diesel. Nu am testat inca propulsorul pe benzina, dar cei 115 CP spun despre motorul de 1,6 litri ca nu este foarte puternic, dar preturile de achizitie mici si costurile de rulare reduse pot atrage cativa clienti. In schimb, propulsorul diesel de 1,8 litri este mult mai potrivit. Acesta dezvolta 150 CP si trage foarte bine de la turatii joase, iar in combinatie cu o cutie manuala cu sase rapoarte, sprintul de la 0 la 100 km/h dureaza 10,0 secunde si atinge o viteza maxima de aproape 200 km/h. Mitsubishi ASX nu este cel mai dinamic crossover de pe piata, iar miscare de ruliu este prezenta in aproape orice viraj abordat mai in forta, dar nu iti cumperi o astfel de masina pentru performantele sale. Suspensia orientata spre confort absoarbe cu usurinta gropile, iar zgomotul de vant si de rulare se fac auzite doar la viteze foarte mari, asa ca ASX se dovedeste a fi un cruiser rafinat si confortabil pe distante lungi.

Spre deosebire de unii rivali, ASX stie cate ceva si pe teren accidentat. Propulsorul este capabil sa faca fata unor incercari mai iesite din comun, iar sistemul de tractiune integrala te poate scoate din necazuri. Cu toate acestea, ar fi indicat sa nu va aventurati pe trasee foarte dificile, deoarece ASX nu a fost conceput pentru a fi un off-roader adevarat. Consumul de combustibil reprezinta inca un punct forte pentru japonezi, diesel-ul reusind un consum mediu de 6,3 l/100 km. Pentru a reduce consumul de combustibil majoritatea modelelor sunt echipate cu un sistem ce indica momentul optim pentru schimbarea treptelor de viteza si cu sistemul start/stop ce opreste automat masina atunci cand stationati la semafor si o reporneste atunci cand apasati ambreiajul.
CUM ESTE INTERIORUL?
Arhitectura bordului este tipica confratilor de marca, iar asta nu este rau deloc. Toate comenzile sunt plasate intuitiv si nu creeaza confuzii, dar unele plastice din interior dezamagesc si exista riscul ca imbinarile interioare sa slabeasca in timp. Cu toate acestea, Mitsubishi are o reputatie excelenta in ceea ce priveste fiabilitatea. Scaunele sunt confortabile, iar soferul isi poate gasi foarte usor pozitia de condus ideala multumita volanului si scaunului ajustabile. In ceea ce priveste spatiul interior, ASX poate gazdui fara probleme cinci pasageri, iar portbagajul deja spatios poate fi marit prin rabatarea banchetei din spate.
CAT COSTA?
Preturile pentru noul ASX sunt mai mici in comparatie cu unii rivali, iar valorile de revanzare ar trebui sa se pastreze la un nivel ridicat. Preturile variaza in intervalul 16.662 euro si 29.166 euro, iar pretul de pornire pentru propulsorul diesel este 19.952 euro. Varianta de baza are incluse in dotarile standard aer conditionat, geamuri si oglinzi actionate electric, computer de bord si radio-CD cu redare MP3. Varianta de echipare Invite adauga aer conditionat automat, display multifunctional color, cruise control, port USB in consola centrala, senzor de ploaie, senzor de lumina si senzori de parcare. Varianta de top Instyle beneficiaza de toate dotarile de care ai nevoie. Printre acestea enumeram acoperisul panoramic din sticla, farurile Bi-Xenon, scaun sofer reglabil electric, scaune incalzite, buton pornire/oprire motor, tapiterie din piele, bluetooth si sistem de navigatie cu touchscreen si camera incorporata pentru mersul cu spatele.

In ceea ce priveste siguranta, toate modelele vin echipate cu airbag-uri frontale, laterale si de tip cortina, sistem de control al stabilitatii si al tractiunii, ABS, EBD si BA (Brake Assist). Per total, noul ASX pare sa incline balanta in favoarea japonezilor, dar ne punem intrebarea daca aceste atuuri sunt atat de semnificative incat noul crossover nipon sa invinga concurenta.

Text: Cosmin Barbu; Foto: dragos Savu

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)