autovit.ro

Test Drive Nissan Pathfinder

Ce este? Noul SUV al celor de la Nissan este restilizat si retehnologizat. Pret (de la): 36.106 euro. Consum: 8,5 l/100 km. Emisii CO2: 224 g/km.
Ce aduce in plus noul Pathfinder in comparatie cu generatia precedenta? Cateva imbunatatiri, atat ale designului exterior si interior, cat si ale agregatelor aflate sub capota. Mici modificari au vizat barile fata/spate, capota si blocurile optice. Progrese mai importante s-au obtinut in interior, unde caliatatea materialelor, arhitectura consolei centrale si caracterul practic au fost imbunatatite. In plus, Pathfinder poate fi acum echipat cu o multitudine de echipamente optionale ce sunt mai des intalnite in limuzinele premium si mai putin in SUV cu reale capacitati off-road. Sub capota, motorul 2,5 dCi a progresat destul de mult in privinta consumului de combustibil si a emisiilor poluante, dar, din pacate, inca nu indeplineste normele de poluare Euro 5, ceea ce inseamna ca nu vei scapa de taxa de inmatriculare. Totusi, puterea a crescut acum la 190 CP, iar cuplul la 450 Nm.

Un aspect important din procesul de achizitionare al unui model din acesta clasa, il constituie fara indoiala comportamentul in teren accidentat. Iar Pathfinder se descurca destul de bine, chiar si fara anvelope speciale. Sistemul de tractiune integrala, All Mode 4×4, isi face treaba foarte bine, nepermitand patinarea excesiva a rotilor, in timp ce, odata selectat modul 4LO, cuplul disponibil si raportul de transmitere in prima treapta permit aboradarea pantelor foarte abrupte cu incredre. In plus, unghiurile de atatc (30 grade), de degajare (26 grade), de rampa ( 24 grade), precum si garda la sol de 233 mm, sunt indicii clare ca Pathfinder este capibil in teren acidentat.
Surprinzator este totusi felul in care Pathfinder merge pe asfalt. Suspensia independenta pe ambele punti, pecum si barele antiruliu nu-ti dau emotii la fiecare viraj abordat mai curajos, in timp ce sistemul de franare lucreaza eficient. Directia nu este cea mai comunicativa, dar este destul de precisa, in timp ce cutia de viteza functioneaza impecabil. Cei 190 CP fac fata cu brio celor peste 2.000 kg, asigurand acceleratii multumitoare, in timp ce consumul mediu de combustibil nu va depasi 10 l/100 km.

In interior, Nissan, te poate rasfata cu sistemul de sunet Bose Premium, un display cu touchscreen, ce incorporeaza navigatia, camera pentru mers cu spatele si un DVD-player. Zgomotele exterioare sunt destul de bine izolate, cu toate ca in cazul acceleratiilor puternice motorul se face auzit, iar la viteze mai mari, vatul la suiera in jurul oglinzilor mari. In concluzie, noul Pathfinder este mai bun, mai puternic, mai economic si mai rafinat decat generatia precedenta. In plus, atat pe sosea, cat si in off-road, comportamentul este superior.
Text: Andrei Barbu; Foto: Dragos Savu

Sau mai poti incerca:


Fisa tehnica:
Motor: 2,5 l
Pret (euro): 47.775
Putere (CP): 190
0-100 km/h (s): 11,0
Viteza maxima (km/h): 186
Consum mediu (l/100 km): 8,5
CO2 (g/km): 224
Taxa de inmatriculare (euro): 2.627
Asigurare RCA: 1.216 RON

2 Comentarii

  1. Bebe

    Salut.Citesc cu drag testele efectuate de voi. Mi-ar face placere sa fac parte din echipa voastra de testare. Ar fi mai placut sa aveti o arie de testare mai complexa(Prezentare model/marca,Design,Comfort,Tinuta de drum etc.).Astept un raspuns din partea voastra.Succes.

  2. Sqwere

    No,de cand o cumparat aro pe nissan, numa masini dastea bune fac…avea si tata meu cand eram tanar un aro… .care fugeee…de sperie bizonii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)