autovit.ro

Dacia Duster, intre agonie si extaz

La sfarsitul saptamanii trecute am mers si eu in sfarsit cu Duster-ul. Nefiind un fan al SUV-urilor si fiind si foarte ocupat, nu am apucat sa-mi satisfac aceasta curiozitate mai devreme, chit ca am admirat de afara forma masinii.
Am avut un model diesel cu 2 roti motrice, varianta mai putin puternica, cea de 80 sau 85 de cai, nu mai retin, dar nici nu are importanta. Dupa aproape 1000 de kilometri petrecuti la volan, sunt convins ca e o masina foarte reusita! Probabil ca versiunea mai puternica aduce un plus de dinamica, iar cutia de viteze cu 6 trepte va scadea consumul si asa foarte redus. In fine, nu vreau sa tratez problema ca pe un drive-test.
Insa, deformatie profesionala, am analizat masina un pic si in afara cadrului clasic de consum, dinamica, pret, confort, raportare la concurenta, etc.
Ceea ce m-a nemultumit TOTAL, exact ca in cazul faimosului cric de Logan, care te face sa-ti distrugi degetele la orice schimbare de roata, a fost ca, desi accept ca s-a mers pe ideea taierii de costuri pentru a obtine un automobil competitiv din punct de vedere economic, nu pot sa accept ca au fost montate stergatoare de parbriz extrem de meschin dimensionate, astfel incat zona pe care o curata este NET mai mica decat suprafata parbrizului si astfel impiedica sa ai un camp vizual satisfacator!
Efectiv, daca treci prin niste balti serioase si murdare (ati intalnit asa ceva in Romania???), abia de mai vezi afara din masina…
Insa in acelasi timp nu pot sa nu recunosc eforturile echipei de design de a razbuna acest neajuns ingineresco-economic: au imaginat si proiectat cea mai mare usita de rezervor de benzina de pe intreaga planeta!!! E uriasaaa, e imensaaa! O adevarata halca din caroserie se desprinde la deschiderea ei!
Bravos, legea compensatiei functioneaza si in lumea SUV-urilor bon marche, asa ca sunt linistit.
Per total insa, sunt si fericit, Duster fiind efectiv o masina pe cinste!

3 Comentarii

  1. Tudor Serban

    Edy, problema este nu ca sunt stergatoarele mici. Tu stai prea sus in masina. Prin urmare, problema este la scaune care sunt prea inalte!
    Buna explicatia, da? ­čśŤ
    Am mers cu dci-ul de 110 CP si 6 trepte, tractiune integrala. E foarte misto masina. Doar ca-i zgomotoasa din lipsa antifonarilor. Dar cui ii pasa? La cum merge raportat la cat costa, ii ierti foarte multe neajunsuri. Nemtii fac deja contrabanda cu ele: vin in Romania, le cumpara si le vand la suprapret in Germania. Acolo se asteapta juma’ de an pentru un Duster.

  2. CornelbyRO

    Salut!…Am fost la „Drive test”dedeman onesti.Am pilotat Duster-ul de 85CP 6 trepte!…sprint ff bun…franare excelanta la 120km/h!(ma indoiesc ca masinile de serie sunt ca cele de teste;))…In fine ,mia placut,insa am cateva obiectii si anume!..1.NU inteleg dece toata gama dacia utilizeaza aceaiasi plansa de bord:|??….2..de ce sau facut evazarile acelea exagerate(aripi)??…cred ca arata mai bine fara!….Per ansamblu e o masina buna..!…M-as mai juca o data:D:D:.Numai bine!

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)