autovit.ro

O cursa nebuna, nebuna, nebuna si un rezultat de exceptie! (part 1)

Asa cum spuneam inainte de a pleca in Spania, e o mare onoare sa participi la o etapa de WRC. Sa o termini si sa-ti depasesti obiectivele propuse, este o uriasa bucurie!
Dupa botezul de anul trecut, ne intorceam in raliul Catalunya animati de dorinta de a imbunatati rezultatele din 2009 atat prin prisma clasarii cat si prin cea a ecartului de timp/km fata de cei din fruntea categoriei. Un alt factor foarte important in decizia de a face din nou acest raliu a fost prezenta masiva a macadamului in prima zi de concurs, aditie care crestea semnificativ gradul de complexitate a raliului.
Ne-am pregatit exemplar, atat noi cat si masina, care a fost idelung si minutios verificata si reglata de echipa Mach1 Sportech a lui George Grigorescu si condusa pe teren de inimosul Iulian Nita, iar efortul important a fost sustinut cu entuziasm de sponsorii nostri traditionali Jack Daniel’s, Renault Romania, Pirelli Romania, Colgate Palmolive Romania prin Mennen Speed Stick si autovit.ro.
Ajunsi la fata locului, am inchiriat un Renault Scenic si am purces la Salou pentru a ridica documentatia de recunoasteri. Nu mica ne-a fost surpriza cand, la intrarea in secretariat, am observat o uimire absoluta pe fetele oamenilor la vederea noastra, urmata de zambete si inghionteli in timp ce cu totii murmurau: Jack Daniel’s…! Va spun pe cuvant de onoare, atata surpriza cat am putut creea cu sponsorul nostru principal nu am mai vazut la vreun raliu! De la directorul de relatii cu concurentii, un domn elegant la vreo 60 de ani si pana la Henning Solberg sau Ken Block himself ne-au felicitat pentru alegere si ne-au intrebat razand, daca nu am adus si ceva “lichid” cu noi!
Dupa o seara petrecuta cu studierea hartilor si succesiunea probelor la recunoastere (pilotii P1, P2 si non-priority merg intotdeauna pe probe diferite, pentru a nu se calca in picioare), a doua zi am pornit la drum la 7 dimineata. Ne asteptau 510 km de drumuri montane fabuloase. Am descoperit probe de macadam extrem de complexe, cu o suprafata de rulare in 90% din lungime foarte compacta, extrem de virajate si tehnice.
Cele care prezentau alternante asfalt-macadam-asfalt se dovedeau a fi foarte dificile, pentru ca trebuia sa-ti adaptezi instantaneu evolutia si controlul masinii de la rulaj pe macadam la cel pe asfalt, cu frane mici, suspensie inalta si roti cu crampoane. O multitudine de aspecte care urmau sa complice mult ecuatia, dar care ne motivau suplimentar.
Proba Terra Alta si ai sai 35,94 km au necesitat 53 de pagini de dictare pe caiet studentesc ceea ce intarea spusele fostului campion spaniol Antonio Zanini care declarase ca Terra Alta e cea mai grea proba pentru copiloti…Noi urma sa aflam in cursa ca franele vor suferi cel mai mult, insa sa nu anticipam.
Recunoasterea probelor de macadam ne-a luat peste 10 ore, asa ca la intoarcerea la hotel nu ne-a mai ramas decat sa luam o cina scurta si sa ne culcam rapid. Urma o o zi si mai lunga.
Lunga dar intr-un fel mai usoara avand in vedere ca aveam deja scrise probele de anul trecut. Cu toate acestea, cei 530 km ne-au luat tot circa 10 ore.
Joi dimineata zgomotul motoarelor turate a inceput sa agite miile de fani. Shakedown time! Organizat inspirat in plin Salou, acesta avea o portiune interesanta de macadam urmata de un insipid tronson de asfalt aproape in linie dreapta si ornat cu trei sicane aberant de stranse. Au inceput prioritarii 1 si 2, apoi cei din Junior WRC, iar de la ora 13 ne-am pornit si noi. Din nou, la prima aparitie in fata fanilor, un entuziasm general a cuprins lumea la vederea masinii negre cu alb. Oamenilor nu le venea sa creada ca pe langa firme de lubrifianti, anvelope, comunicatii mobile sau bauturi energizante, intre sponsori s-a strecurat si legenda Jack!
Era prima sansa sa ne masuram cu Slavov, Parli, Settembrini, Kangur si pilotul Marquina, cei cu care urma sa ne batem trei zile prin munti. George ne urmarea evolutiile de pe margine, sa poata sa ne dea un feedback cat mai bun despre cum merg adversarii si cum ne raportam la ei.
Dupa cele doua treceri pe care ni le programasem, lucrurile erau destul de clare pentru noi si anume ca trebuia tras tare din primul metru pentru ca era loc sa ne batem.
Asa ca iata-ne la startul primei zile, cea mixta asfalt-macadam, sau, mai bine zis, cea cu mult macadam (76% macadam) despartit de incursiuni pe sol tare.
Eram foarte optimisti in privinta acestei probe absolut dementiale, cu enorm de multa coborare, un macadam perfect, ingust si foarte rapid. Indicatorul performantelor noastre era Francesco Parli, elvetianul fiind singurul cu care ne mai confruntasem cu un an in urma. Vroiam sa vedem daca am evoluat sau nu.
Pornim relativ tare si ulterior aveam sa aflam ca la circa 18 km de la start aveam 6,5 secunde in fata lui Parli. Asta nu e rau, as fi putut zice daca nu as fi fost ocupat cu altele…
Dupa prima portiune de asfalt reintram pe macadam si…incep problemele de frane. Cumparasem special de la Renault Sport setul de conducte de racire a franelor, insa ele sosisera descompletate, astfel incat captau aerul rece din fata dar nu-l canalizau exact pe discuri. Pedala incepuse sa se inmoaie, la fel si ritmul nostru. Ajunsesem sa apas de 4-5 ori pe pedala inainte ca aceasta sa devina consistenta. Mergeam la supravietuire, avansand tatonat printre maslini si bolovani pana cand, pe un dreapta 2, frana coboara la podea dintr-una si noi zburam in peisaj printre amintitii maslini. E drept, viteza era mica in acel viraj, insa totul putea sa se termine acolo. Video aici. Am continuat, insa am pierdut peste 2 minute in lupta cu adversarii.
Pe etapa de legatura franele si-au revenit, asa ca pe PS2 am mers mai cu curaj iar pe PS 3 am atacat si timpii erau destul de promitatori, in jur de 6 zecimi/km fata de elvetian p eproba a doua si la o zecime de el pe a treia si nu asa imbucuratori fata de Slavov, peste 2 secunde/km pe a doua si 1 secunda/km pe a treia. Am terminat prima zi pe pozitia 30 la general si locul 3 la R3. Urma o noapte de somn pentru noi si una alba pentru mecanici, care trebuiau sa schimbe complet masina din specificatie de macadam in cea de asfalt si, in plus, sa rezolve problema baii de ulei sparte in 5 locuri.

Am adormit stresat…

Foto:McKlein

3 Comentarii

  1. Mihai

    Frumos si palpitant! Astept cu nerabdare partea 2.

  2. Marian Chilianu

    super! asteptam partea a doua! 🙂

  3. teofil horodincu

    deci,cum naiba poate sa coste un cotet de 10 ani mai mult ca o masina noua………………..si …….romanul …….tot cu capul este …………..adicaa…….dus rau
    chiar ca n-am sa inteleg asta……………….sunt de ceva ani in irlanda si …….acum ma ingrozesc ce preturi au sh-urile in romania
    suntem de r…….t
    la naiba
    chiar ca nu mai am ce comenta
    suntem ……………………………………………………………………………………

Lasă un răspuns la teofil horodincu Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)