autovit.ro

quattro

Celebrul sistem de transmisie integrala realizat de Audi la inceputul anilor ’80. De atunci, cuvantul “quattro” este trademark Audi si se scrie cu litera “q” mica.
Acest sistem a fost introdus initial pe modelul Audi Quattro cu transmisie integrala permanenta. Transmisia puterii intre puntile fata si spate se facea pe baza unui diferential mecanic actionat manual.
In a doua jumatate a anilor ’80 Audi a inlocuit acest diferential actionat mecanic cu un diferential Torsen care permite transferul automat al puterii de la pontea fata la cea spate, in functie de conditiile de aderenta, plecand de la o repartitie standard de 50:50% in marea majoritate a cazurilor. Marele avantaj al diferentialului Torsen este ca are o functionare pur mecanica, fara nici un senzor electronic. Acesta este utilizat in modelele cu o dispunere longitudinala a motorului.
Modelele cu motor transversal, utilizeaza sistemul electro-hidraulic Haldex care se bazeaza pe informatiile senzorilor electronici de rotatie a rotilor, a volanului, de apasare a acceleratiei, etc. Acesta poate transfera pana la 100% din putere rotilor spate daca o cer conditiile de drum, insa in majoritatea situatiilor masina beneficiaza de 95% din putere pe puntea fata, de unde si comportamentul dinamic de tractiune fata.

4 Comentarii

  1. Radu

    Cu singura observatie ca Haldex nu poate trimite mai mult de 50% pe spate iar in mod normal are 97.5% pe fata.

    • Edwin

      Procentul ala de 87,5% se refera la conditii de aderenta normala. In schimb, cand conditiile o cer, el poate sa trimita chiar si 100% din putere spre puntea spate. Am verificat acum informatia pe site-ul de presa Audi…

  2. Radu

    Pe cand un comentariu + explicatii la sistemele de tractiune integrala folosite de Mitsubishi ?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)