autovit.ro

Test Drive Audi A8 4.2 TDI

Ce este? Varful de gama al celor din Ingolstad.
Pret (de la): 79.402 euro.Consum: 6,6 l/100 km.Emisii: 174 g/km.
INTOTDEAUNA AM AVUT PROBLEME cu masinile din aceasta clasa pentru ca nu puteam sa ma bucur de confortul, de luxul si de gadget-urile pe care ele le pun la dispozitia ta si a celor aflati in masina. De fiecare data am fost stresat ganditu-ma ca stau intr-un sac cu bani si ca la cea mai mica netentie cineva poate sa ciupeasca ceva din el. Pur si simplu, daca o masina sare de 100.000 de euro nu ma mai simt bine la volan. Am impresia ca trebuie sa port manusi si sa ma port cu manusi. Sunt mereu atent la masina din stanga mea si sunt mereu convins ca cineva ma va lovi. Nici noaptea nu dorm foarte bine, gandidu-ma ca am parcat „sacul cu bani” in locul in care de obicei sta masina mea. Nu e nici foarte sigur si nici vecinii mei nu sunt cei mai atenti soferi. Numai probleme domnule.

Asa ca am fost la un psiholog bine cunoscut in oras si mi-a zis sa incerc noul A8. „Face minuni” zice el de la inaltimea fotoliului. „Mai am pacienti care vin cu problema asta la mine si, de cand a aparut Audi-ul asta, multi s-au vindecat”. Asa ca am decis sa urmez sfatul medicului si sa incerc noul A8. Singura conditie, ca pretul sa depaseasca 100.000 de euro, a fost indeplinita imediat. Am ales versiunea 4.2 TDI, cu ceva dotari pe ea si: conditie indeplinita.

Cum se conduce?
Lejer. Da, asta e cuvantul cel mai potrivit. Te urci frumos in masina, pornesti motorul, iti pui centura si pleci. In masina: liniste. Nu tu claxoane, nu tu injuraturi. Nici macar manele. Desi puteam citi pe buzele confratilor de trafic si injuraturi si refrene minune. Iar gesturile nervoase ale unora indicau si claxoane si injuraturi. De manele nu pot fi sigur. Per total: relaxant. Nu prea simti nevoia sa acclerezi puternic, chiar daca sti ca ai sub capota un V8 d 4,2 litri care duce la cele patru roti motorice 350 CP si 800 Nm. Da, ai citit bine: 800 Nm! De fapt, nici atunci cand te hotarasti sa accelerezi nu o faci pentru prea mult timp pentru ca, ori te speri de puterea motorului, ori trebuie sa pui frana pentru ca, indiferent cat de mare, neagra si scumpa e masina, traficul nu se da la o parte din fata ta, oricat ai inerca sa-l imiti Moise. Totusi, ar trebui sa va spun ca 0-100 km/h are loc in 5,5 secunde si ca, la o simpla apasare mai brutala a pedalei de acceleretie, desi totul se petrece fara socuri si scartait de roti, ramai fara aer.
Cel putin pana pe la 120-140 km/h, atunci cand lucrurile se mai domolesc. Suspenisa pneumatica adaptiva (optiune de 978 euro) este foarte confortabila chiar daca tu alegi modul Dynamic. Absoarbe atat de frumos orice denivelare, fara insa a permite caroseriei sa se incline excesiv pe viraje. Iar cutia de viteze cu opt trepte pare una cu transmisie continua. Schimba treptele exterm de lin, fara ca tu sa realizezi macar. Doar privind turometrul iti dai seama ca a avut loc o schimbare de treapta. Singurul lucru la care inginerii putea sa mai lucreze putin este sistemul de directie. Acesta este foarte lejer, iar feedback-ul oferit nu este suficient.

Cum este interiorul?
Extraordinar. Materialele, asamblarile, pozitionarea comenzilor si sistemele optionale pe care Audi le pune la dispozitia clientilor cu dare de mana sunt atat de rafinate incat atentia binecunoscuta a celor de la Audi pentru detalii pare mai degraba o obsesie care trebuie tratata. Singurul lucru absolut nou pentru mine este touchpad-ul pe care poti mazgali diferite litere sau cifre. De exmplu, introducerea unei noi destinatii pentru sistemul de navigatie nu mai presupune interactiunea cu butonul rotativ pentru selectarea literelor. Pur si simplu scri adresa pe touchpad. Vestea buna este ca poti fi semianalfabet, iar sistemul tot va recunoaste inscrisurile tale. Confort, gadget-uri si materiale toate primesc nota 10, in timp ce la capitolul spatiu interior A8 trebuie sa se multumeasca cu un „9 plus”.

Iti va goli buzunarele?
Nu neaparat. Daca alegi motorizarea potrivita, A8 nu se va dovedi chiar o sac de bani, in care trebuie sa bagi si bani. Versiunea de test 4.2 TDI a avut un consum urban in jurul a 14 l/100 km, cu toate ca Audi comunica un consum urban de doar 10,2 l/100 km. Consumul mediu insa a fost foarte apropiat de 10 l/100 km si asta in conditiile in care ai la dispozitie 350 CP. Oricum, viitori posesori nu cred ca isi vor face prea multe griji in privinta consumului.

Un comentariu

  1. DAS

    AUDI e cel mai tare!!!
    Nu ma intereseaza ca zic unii ca BMW si MERCEDES facea odata masini si audi nu…conteaza prezentul

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)