autovit.ro

Jantele! Gran Turismo in marime naturala, partea a doua.

Gata sarmalele? Dar cozonacii? De bautura nici nu va mai intreb ca aici vorbim de masini! 😉
Uuufff, nici nu a disparut bine Mos Craciun in zare ca am si despachetat cadourile si, surpriza, ce sa vezi? Am primit buget pentru jante la Mitsu. De 18!
Fericit nevoie mare, ca deh, pe langa bugetul de suspensie se impunea si schimbarea jantelor, am purces la cautari, mai ales ca personalizarea masinii proprii printr-o alegere inspirata a jantelor este cel mai de efect aspect al tuturor modificarilor pe care poti sa le faci la o masina!

Parte integranta a pasiunii noastre pentru masini, schimbarea jantelor originale poate avea doua aspecte importante : unul cosmetic, de look pe stilul “uite mama ce jante am eu” sau unul mai profesional in care cautarea se bazeaza pe considerente de greutate si rezistenta.
Evident ca ideal ar fi sa incerci sa le imbini si sa iei cea mai frumoasa, usoara si rezistenta janta de pe piata, insa aici intervine si problema bugetului…

Dar sa o luam pas cu pas, in primul rand, filosofic, asa cum corect imi atragea atentia bunul meu prieten de la Spider Tuning din Cluj, cand m-a auzit cu dilema mea:

Jante tuning sau de competitie?Parca va si simt cum va inghesuiti cu mainile pe sus care sa raspundeti primul, adepti ai tuning-ului catarati peste iubitorii de competitii, sau invers.
Ideea e ca oferta de jante de tip tuning e mult mai mare si, hai sa o recunoastem, mai frumoasa decat cele de competitie. Dar problema se pune si asa, vorba prietenului meu: “Evo 9 e o masina de raliu, tu esti pilot de raliu, deci iti vei pune jante de raliu”.

Jantele tuning au avantajul ca exista o multitudine de tipuri de la producatori consacrati ca OZ, Advan, Rota, Enkei, etc, care vin in mii de variante de culori si finisari dar care, cu exceptia jantelor OZ tind sa fie mai grele decat jantele de competitie gen Speedline 2120, acestea din urma avand si un avantaj extrem de important – considerand starea drumurilor de la noi, dar si faptul ca masina va fi folosita si la recunoasteri pe asfalt-, acela al rezistentei mult mai mari la socuri.

Acum eu ma gandesc ca as vrea sa ies eventual din tiparul de Speedline 2120 si sa-i dau un aer mai agresiv masinii, fara sa intru foarte adanc in zona de tuning.

Voi ce jante ati alege si, mai ales, ce culoare? argintiu, alb, antracit sau…auriu???

4 Comentarii

  1. Radu

    speedline turini sau compotivurile din prima poza, albe.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)