autovit.ro

Pasional despre cumpararea unei masini!

V-am promis de ceva vreme ca la momentul la care o sa fie iminenta cumpararea unei noi masini, o sa va consult pentru a ma ajuta un pic in alegere.
Ei bine, acel moment a sosit!
Am reusit sa vand micutul, artagosul si ultraeficientul Clio F1 Team si acum reusesc sa ma concentrez deja pe urmatoarea achizitie.
Dupa cum probabil stiti, iubesc masinile si sunt pilot de raliuri. Va spun asta pentru ca ajuta mult in intelegerea dificultatilor alegerii.
De regula am avut tot masini sport, de la Renault 5 Alpine turbo la BMW M3 E30, trecand prin Opel Kadett GSI si Porsche 911 993. Masini de rasa, masini puternice, echilibrate, masini ce au servit la vremea lor ca baze de dezvoltare pentru modelele de competitie.
Toate sunt scumpe, capricioase, greu de convins sa se taraie in traficul zilnic, consuma mult sau foarte mult, piesele si anvelopele sunt, si ele, scumpe, insa ce bucurie, ce placere pot sa-ti creeze. De la o simpla contemplare a numelui, o admirare statica a caroseriei, la prima cheie de dimineata dupa o noapte de infidelitati, la demarajele in tromba, la sunetul melodios al esapamanetului, la eficacitatea franelor, a suspensiei sau la etajarea exemplara a cutiei de viteze. Ce masini! Trebuie sa stii sa le exploatezi ca sa le iubesti, insa pe latura asta nu sunt probleme! šŸ˜‰
Ultimii doai ani am alergat pe un superb Clio R3 Maxi Evo, declinarea ralistica a masinii pe care tocmai am vandut-o, de unde si rolul acesteia in ecuatie: pentru un pilot e important sa mearga de zi cu zi cu o masina cat se poate de apropiata ca mase, dimensiuni, reactii de masina de curse, pentru a nu intampina probleme majore de (re)adaptare la fiecare start in cursa.
Acum ca stim ca la anul vom participa pe o masina integrala, am decis sa vand Clio-ul de strada si fie sa-mi canalizez resursele pentru a continua aceasta logica a masinii de strada cat mai apropiate de ce a de curse, fie sa-mi rasfat din nou simturile cu o masina pur sange, de preferinta cu transmisie spate!
Asa ca, am purces la identificarea variantei corecte. Dintre masinile integrale turbo de pe piata, nu e mult de ales: Mitsubishi Evo sau Subaru STI. Aici nu era mult de ales, avand in vedere ca e exclus sa concuram pe Subaru. Asa ca, prima candidata vine de la casa cu trei diamante, impreuna cu motorul ultra exploziv, transmisia extraordinara si pedigreeul senzational!
Dintre masinile cu transmisie spate am facut o scurta lista de candidate: Nissan 350 Z, BMW M3 E46, BMW Z4 coupe 3,0 Si, Mazda RX8 sau un 911.
Am deschis o bere, m-am pus la masa si am inceput sa ma gandesc la putere, design, pret, valoare impozit (a devenit important in ultima vreme), sportivitate (si Mercedes face masini puternice cu transmisie spate, insa nu sunt realmente sportive), pedigree, imagine de marca, depreciere, etc.
RX 8-ul marcheaza puncte pretioase la design insa motorul lipsit de cuplu si deprecierea, laolalta cu dificultatea interventiilor la motorul rotativ l-au eliminat primul.
Z4 are o imagine buna, e zvelta si sexy insa nu cu adevarat sport (remember Z4 M?) si in plus e extrem de putin practica. Exit iminent!
Nissan-ul are o linie interesanta, un motor melodios si o cutie precisa, un comportament foarte placut, dar este un Nissan si deprecierea e masiva! Bye-bye Nissan.
Fiind deja la a treia bere (pentru mine este muuult), mi-a revenit in fata mirajul posesiei fara seaman a unui Porsche. Uitati Cayenne si alte baliverne gen Cayman, Boxster, Panamera. Pentru un purist nu exista decat 911! De preferinta cu motor aspirat si transmisie spate. Si obligatoriu manual. E o tentatie foarte mare, insa imi depaseste nivelul cu mult, neavand nici garaj nici o alta masina pentru folosinta curenta. In plus, e aproape imposibil sa gasesti o masina buna in Romania, ma refer la seria 993, iar sa importi una la ce taxe a inventat tovarasul Boc, e aproape la fel de imposibil. Asa ca, Auf Wiedersehen!
Ramane, asadar vanosul, performantul, seducatorul M3 E46. Daca se poate cu cutie SMG 2, pentru a putea gusta din plin de schimbari ultra rapide, dar si de o deplasare urbana fara bataie de cap. Pentru un motor cu 6 cilindri in linie de senzatie. Pentru un produs premium, in care materialele sunt superbe, asamblarea la fel si in care incap 4 oameni cu tot cu bagaje. Mix-ul perfect, asta daca uiti un pic de impozitul anual de ā€˜jde mii de ron.

Asa ca, dragii mei, aceasta este dilema in toata splendoarea ei. Imi cumpar un Mitsubishi Lancer Evo 9 cu toata relevanta sa pentru partea ralistica a vietii mele, plus latura practica a celor 4 usi, a transmisiei integrale si a porbagajului corect, sau cedez tentatiei frumoasei teutone, cu avantajele descrise mai sus?

Apelez la voi sa ma sprijiniti intr-o directie sau alta. Cu plusuri si cu minusuri, cu argumente.

Nu avem mult timp la dispozitie, vine Mos Craciun si deja ma pregatesc sa-i compun scrisoarea!

52 Comentarii

  1. Bogdan

    Eu as lua Evo. Pentru istoria lui in raliuri. Pentru frumusetea lui si pentru cea ce inseamna el pentru fani.

    • Edwin

      Daaa, pedigreeul ralistic conteaza, dar si BMW are unul de motorsport extrem de important! Cat despre a fi frumos…hai sa ne mai uitam odata la el…Agresiv, da! Frumos…

  2. Ocsko Dany

    Tinand cont ca si acum ai avut masini la fel,cea de strada cu cea de rally si vrei ca si la anu sa ai masini apropiate asa cum ai zis si tu atunci parerea mea este sa alegi EVO 9.Clar ca si M3 este o masina foarte buna si cred ca la aspect este mai faina ca Evo dar pt ca si tu ai vrea ceva asemanator cu masina de rally eu zic sa ramai la Evo.

  3. Ciurea Mihai

    Pai nici nu are rost sa mai dezbatem… iti vei lua Evo9 deoarece vei face un antrenament continuu pe strada šŸ™‚ …. M3… E fabulos! printre preferatele mele alaturi de gt3rs… stiu sunt diferite la pret si categorie dar le consider cele mai echilibtate dintre cele cu tractiune spate! plus ca are 2 dezavantaje: impozit mare… si neasemanarea cu comportamentul viitoarei masini de raliu!

  4. Andy Andrei

    Dupa cum sti brusc am devenit fanu tau ( vazand cate masinii ai condus ) :)))
    Dar revenind la subiectul tau, eu unu as opta pt EVO 9. Desi sunt fan inrait BMW tot spre EVO as alerga. Cu putzin noroc am condus si E46 M3 si un EVO 9. Fiecare masina are frumusetea ei de a conduce-o. Dar la EVO9 am intalnit cate putin din fiecare: drift, manevrabilitate, putere, confort si nu in ultimu rand un sunet agresiv (rally style ) iar la capitolu consum un evo 9 stock nu e de speriat la performantele care sunt. Cat despre M3 ce pot sa zic e k nu ma incanta prea mult ca agresivitate si manevrabilitate. IN REST numai cuvinte de lauda am despre el. DAR tot evo9 mi-as lua. SUNT curios sa vad care este alegerea ta. BAFTA….si mai uimeste-ma cu o masina tare :))

    • Edwin

      Ma bucur ca ammai castigat un fa! šŸ˜‰ Da, Evo este mult mai agresiv/exploziv decat M3-ul, insa la capitolul consum…TE SPERIE!!!

  5. Alex Gaspar

    Eu as merge pe evo 9 ca nu te vad mergand intr-un bmw e46…sincer
    te vad intr-o masina mica, usoara, si foarte sprintena.
    Oricum ai testat si condus masini in untimi ani, incat uni poate toata viata nu au sa conduca si testeze asemenea masini.
    Felicitari, indiferent de alegerea facuta !
    ps: frumoasa culoare, imi place mult!

  6. Dacian

    Edi,

    Cu voia ta , ma adresez la persoana a-1-a, si zic asa

    Daca vrei sa fii intr-o masina cat mai apropiata de cea de curse , clar alege bolidul cu diamante.
    Daca vrei sa simti ceva in pompa , si sa ai si imagine si sa intorca capu’ fetele , si sa fii si primu pe autobahn – CLUJ -C TURZII 58 KM, alege teutonul…

    Eu a-si lua Bmw -oaica , far discutie…….

    Vorba neamtului – sechs zylinder – reihn motor.

    ….daca te doare sufletul la impozit , alege Mitsuba……….daca nu BMW- oaica….

    E GREU DE ALES………….

    dack

  7. Mihai

    Daca as avea un M3 nu m-as mai gandi sa conduc alte masini. Daca as avea insa un EVO 9 mi-ar zbura gandul foarte des la un M3 (chiar si iarna). M3-ul este de fapt o amanta pe post de nevasta, iar EVO 9 este fata de la tara care se pricepe la toate, mai putin sa-si tina barbatul acasa. Altfel spus domnule Keleti, au v-as recomanda o masina precum EVO 9 (mai noua, mai practica, mai putin cheltuitoare), pe care s-o inselati foarte des cu un M3:)

  8. George Marinescu

    Parerea mea, din cate stiu despre tine, e ca ai ajuns la maturitate din pct de vedere al activitatii sportive, motiv pentru care cred ca ai putea sa rupi logica ultimilor ani, cu masina de strada cat mai apropiata de cea de rally si sa te rasfeti cu treceri delicioase de la M3-ul de strada la Evo-ul de rally ! šŸ™‚

    • Edwin

      Eeeeiii, asta cam asa e. Vrei sa-mi transmiti, cumva ca imbatranesc?? šŸ˜‰
      E aadevarat, Evo zi de zi se poate dovedi obositoare!

  9. gabit

    … e batuta in cuie alegerea? sunt masini cu caracter si distractive ,dar ma gandesc ca mai sunt optiuni. Sincer pare mai distractiva o tractiune spate cu pedigree cum e m3 , imi place deasemenea evo 9 care pe langa o tona de personalitate si performanta are si o origine care nu lasa loc la indoieli dar e cam show off.. m3 e oarecum mai discret, mai subtil si mai rafinat. un pic mai potrivit pentru o masina de strada. eu m-as gandii si la un 335i,un s3 , masini un pic mai noi, in conditiile in care un suby sti sare din schema. Grea alegere. šŸ™‚

    • Edwin

      Daaa, 335 si S3 sunt cam prea moi…Getting older but not softer!! šŸ˜‰
      Insa o transmisie spate e, vorba ta, foarte distractiva!

  10. cristi_s

    Salutare. Nu pot sa cred ca spun asta (fan vechituri Citroen fiind si detestand cam tot ce e nemtesc :D): BMW! Cu conditia sa gasesti una in stare cat mai buna. Iar sansa sa gasesti una buna in .ro e mai mare, parerea mea, decat sa gasesti un Evo 9 decent in .ro, tara unde „tunningul” e la mare arta. šŸ˜€
    Evident, parerile despre masini vor fi intotdeauna subiective, asa ca accept orice injuratura. Argumente cat mai obiective. Hm, greu. Dar… intre interiorul de EVO 9 (daca conteaza cumva :D) si cel de BMW, prefer oricand cel de BMW. Ca si utilizare zi de zi, e mai practic BMW – ul, tractiunea integrala, pe langa greutatea in plus, aduce si ceva griji in plus. Iar avantajele, in viata de zi cu zi, se cam estompeaza. Ai observat ca la ora actuala piata integralelor in Europa e tot mai subtire? Pur si simplu nu prea mai e nevoie de asa ceva, de la Nisa pana in varf de Alpi poti ajunge cam cu orice 4×2 decent. Turbo vs. aspirat: aspirat la orice ora. Din varii motive. šŸ˜€ Si cel mai puternic argument (din punctul meu de vedere): cine stapaneste o tractiune spate, va defila cu o integrala, invers niciodata.
    Iar ca argument suprem contra EVO 9: Loeb era campion mondial cu Xsara WRC si el se dadea in viata de zi cu zi cu … Saxo VTS. Ca nu prea au de a face asa de mult una cu cealalta. šŸ˜€ Antrenamente cat mai multe sa fie, mersul la piata nu prea are a face. šŸ˜€ šŸ˜€ šŸ˜€ šŸ˜€
    Astept injuraturile, nu ma deranjeaza. šŸ˜€

    • Edwin

      Salut!
      Interiorul de Evo e, intradevar, cam plasticcc. Sigur ca conteaza, doar stai in interiorul masinii, nu pe capota! šŸ˜‰
      Da, la faza cu Loeb trebuie sa iei in calcul faptul ca la nivelul ala se fac TONE de teste intre raliuri…

      • cristi_s

        Pai, da conteaza interiorul, dar in sensuri diferite. Pentru unii conteaza doar calitatea, avand in vedere ca majoritatea posturilor de conducere actuale sunt atata de lipsite de imaginatie, ramane ca tot ce conteaza e calitatea materialelor. Ergonomicitatea si vizibilitatea ar trebui sa fie un factor important, dar cum spuneam, la ora actuala e cam ca la telefoane, tastele, respectiv parghiile, sunt dipsuse peste tot la fel. Nimic imaginativ. Asa ca alegerea ar trebui sa fie relativ simpla din punctul de vedere al interiorului. De aia mie mi-e dor de un bord in stil Citroen CX, care te face cu nervii in prima saptamana, avand toate comenzile pe dos, dar iti da o senzatie aparte dupa aceea. Sa iti zic ca in prima luna cand am schimbat Oltcitul (care mosteneste destul de serios pedigreeul Citroenurilor adevarate, cam din toate punctele de vedere) cu ceva mai nou am dat flashuri de fiecare data cand am vrut sa spal parbrizul si am pornit stergatoarele in loc de faruri. šŸ˜€
        Despre teste, aici e o mare durere de a mea. La noi, din pacate, se prefera sacrificarea bugetului pentru o masina cat mai tare, dar pe care nu o conduce nimeni decat in saptamana cursei si in timpul cursei. In restul zilelor, o tinem in garaj, ca deh, testele sunt scumpe. Ma rog, eu am o alta viziune asupra fenomenului, dar nu se potriveste deloc cu realitatea de la noi. šŸ˜€
        In plus, am inteles ca o sa fie EVO X aia de raliu, asa ca nu stiu cat de mult va fi compatibila cu EVO 9, poate doar la partea mecanica pe alocuri. Habar n-am, nu ma pasioneaza Mitsu prea tare, i-am considerat mereu cam lenesi la capitolul design si dezvoltare, de la EVO 6 incoace au cam incalzit aceeasi ciorba, de zici ca au angajat designer sef de la Porsche. šŸ˜€
        In fine, greu de decis, citind si parerile ulterioare, raman totusi la M3. šŸ˜€

        • Edwin

          Ce ma dezamageste cel mai tare la bordurile moderne este chiar faptul ca cei de la BMW au renuntat in mare parte la orientarea consolei centrale spre sofer…Aaaarrrggghhh

          • cristi_s

            Pai, nah, clientul dicteaza. Iar la ora actuala, clientul vrea un miliard de accesorii. Deci sa ii dam accesorii, zic. Performante? Idei indraznete? Fugi, domnule de aici, aia e riscant si costa bani. De riscat ne arde noua? Ia de aici ceva frumos, clima 3D si DVD cu blustutz, ca sigur iti trebuie. Iar clientul de azi poate e claustrofob, are impresia ca il ataca bordul, asa ca sa il facem mai prietenos. Vreo 20 de butoane si 30 de leduri ar fi ideale. Asa ca, da-o naibii de punte spate autodirectoare, bagti leduri.
            Diferenta la BMW am vazut-o cel mai puternic cand m-am dat cu doua modele despartite de vreo 20 de ani: E21 si E36. Senzatia aia ca vine bordul peste tine este mult mai puternica la E21 decat la E36. šŸ˜€
            Din pacate, la ora actuala, producatorii de autovehicule nu mai sunt formatori de idei si curente, ei doar inghit ceea ce publicul vrea.Ca sa iei ceva mai deosebit din anumite puncte de vedere, trebuie fie sa scoti o gramada de bani din buzunar, fie sa iei o vechitura pur sange, caz in care iar trebuie sa scoti o gramada de bani din buzunar si sa ii toci pe intretinere, fie sa nergi la risc si sa cumperi vreo ciudatenie de care nu a auzit nimeni. šŸ˜€ šŸ˜€ šŸ˜€ Dar cred ca te-am plictisit destul cu discutia despre borduri (alea de masina, nu alea ale lui Videanu :D).

          • Edwin

            Intru totul de acord cu tine, insa, din pacate afirmatia ta „…ei doar inghit ceea ce publicul vrea.” nu e chiar 100% adevarata. Clientul inghite ceea ce CREDE cel de la marketing ca si-ar dori clientul!!! Si, de fapt, marketarii imping industria unde vor ei!!!

          • cristi_s

            Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi aratat Citroenul 2CV sau VW Kaefer daca s-ar fi scris caietul de sarcini dupa gandirea de astazi. :)))))))))))))))))))))))))))))))))) Iar unele modele sigur nici nu ar fi existat. šŸ˜€

  11. Andrei

    Go for Mitsubishi Lancer – Extrem de practica ,
    -integrala :d ,
    -Usor de modificat si umblat la ea ( buna si pentru recunoasteri la rally…. asta in cazul in care nu ai alta masina pentru asta )
    -Si sa nu uitam istoria marcii…12 titluri Dakar ,etc ,etc..

    Multa bafta in continuare !

  12. Silviu Toma

    Salut Edwin!Cu ce masina mergi la anul in Campionat?Evo 9?Daca ai opta pt o Mitsuba de strada ca masina personala poate ai putea sa o folosesti si la ceva recunoasteri pe asfalt sau daca masina de rally va fi de N poate vei putea „imprumuta” la nevoie ceva piese..Nu stiu zic si eu, plus ca ar fi mai eficienta si iarna.
    Succes!

  13. Vali Tache

    In doua cuvine, foarte greu!

    PS. Oricum orice ai alege vei jubila la volan!

  14. kitty

    M3 ar fi o achizitie buna!!

  15. Tudor

    Pai din ce ai spus tu acolo… iti ramane un Evo. M3 E46? Edy.. motorul de peste 3 litri inseamna ceva cheltuieli frumoase planificate de impozite pe cata vreme Evo are 2 litri. Iar un E46 nu este nici masina de imagine nici una de purist. Vrei puritatea motorului aspirat si tractiune spate? Hehe… ia uita-te ca un S2000 chiar cu lipsa de cuplu dar cele 9000 rpm si autoblocantul de fabrica… s-ar putea sa te incante mai mult. Plus ca una SH in mintile ei bine de tot este cam 15k de euro iar deprecierea de la aceasta valoare in jos nu e mare.
    Si de ce nu un Z3 M Coupe? Aia este o adevarata masina de cunoscator, are 2 locuri ce-i drept, dar are portbagaj. Daca vrei si portbagaj si 4 locuri.. uita-te la un Evo. Plus ca mai toate M3-urile E46 sunt super-alergate si mai ales alergate de oameni care nu stiu sa obtina de la o masina ci doar s-o haituiasca fara sa-i ofere un ulei, o bujie, o intretinere corect.

    • Edwin

      Sa stii ca si M3-ul are autoblocant de fabrica!! Dar imi place mult si S2000, numai ca intr-o tara ca Romania sa ai o masina soft-top…Z3 M Coupe este BEEETON!!! Dar…nope, din pacate. Ai dreptate in ceea ce priveste utilizatorii de masini sport din RO!

  16. john17

    Cred ca Mitsu va fi alegerea ta! Eu personal as inclina spre M3, dar nu satisface dezideratul apropierii de masina de curse šŸ™‚ Plus ca la Mitsu impozitul e mai putin usturator.

  17. Vali

    Eu as ramane pe Evo,desi sunt fan dedicat Bmw prefer Evo in lucul lui E46(linie , performanta,manevrabilitate,Tehnologie Japoneza)

    • Edwin

      Pai daca esti fan BMW, de ce ma trimiti in bratele gheisei? Si tocmai pe considerente de performanta si linie? Cum mai poti fi tu socotit fan BMW?
      šŸ˜‰

  18. Radu

    Edwin,

    In primul rand ma bucur ca gasesc undeva, vechile editoariale. Scrise cu acea pasiune care m-a impresionat de cand cumparam promotorul si-ti citeam randurile. Cred ca am mai spus asta cand ne-am intalnit in 2009 la raliul clujului.

    si ca sa fiu ontopic: bmw e46 m3 e o masina senzationala cu siguranta si-ti va aduce aminte in fiecare zi ca nu ai dat banii degeaba pe ea (desi am mai citit ca smg2 nu e asa fiabila)
    Dar avand in vedere cariera sportiva de acum si succesul ei, go for evo9. cred ca ti se va potrivi in trafic,iar acolo unde trebuie si unde reflexele formate de ralist ies la iveala, te va ajuta. Pe langa asta poti face recunoasterile etapelor de asfalt cu ea. Si cine stie poate fi de folos si in parcul de service daca te intorci de pe proba si-ti trebuie o piesa de caroserie sau de ce nu o piesa comuna mecanica (tin minte ca un pilot din cnvc a facuta asta intr-o etapa, parca era vorba de paul andronic) .
    Aspectul practic de zi cu zi din nou te indruma spre evo9, 4 usi, portbagaj bun, impozit mai mult decat decent, reprize foarte bune in traficul actual.

    P.S. Ar merge chiar un evo9 galben, ca sa fie si o amintire de la clioul f1 care e si ea o masina senzationala šŸ™‚

    P.S.2: Astept sa citesc cat mai multe articole semnate de tine, imi hranesc pasiunea pentru domeniul auto si rally šŸ™‚

  19. bulan forever

    De ce nu un Bugatti Veyron?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. CĆ¢mpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)