autovit.ro

Subaru STI vs Mitsubishi EVO – razboi pe viata si pe moarte?

O rivalitate acerba in campionatele de raliuri s-a translatat cu succes si pe drumurile publice. In mainile pasionatilor, modelele “far” Subaru si Mitsubishi continua in strada orgoliile de pe probele speciale.
Uni se jura pe STI si altii nu concep altceva decat EVO, chit ca in lupta la varf in WRC ambii constructori si-au depasit demult apogeul, asta ca sa nu fiu foarte dur in exprimare! Insa la fel de adevarat este ca cei doi specialisti japonezi si-au lasat amprenta adanc imprimata in analele sportului la nivel mondial.

Dar pe strada? De unde nasc orgoliile, ce ne face sa iubim unul sau celalalt model? Atat de diferite la arhitectura motorului, la sunet, la capacitatea cilindrica si chiar la schemele coloristice, insa atat de cvasi-imposibil de departajat la cronometru incat nu-mi explic ce alimenteaza atat de aprins pasiunile. Sau tocmai asta sa fie? Ca nu stim precis care e mai buna? Si atunci ne straduim fiecare, pe plan privat, sa o facem pe a noastra mai buna ca pe a…adversarului? 😉

Recent am reintalnit aceasta rivalitate in modul cel mai curios cu putinta si anume in cadrul articolului cu alegerea jantelor la Mitsu. Cineva spunea ca jantele aurii, care mie imi plac foarte mult cum merg cu negrul caroseriei, nu s-ar potrivi la Evo pe considerent ca sunt prea…Subaru! Sau Subaruesciene as spune eu! Insa chiar asa de adanca sa fie „ura” incat daca unul dintre constructori a folosit o anumita culoare de jante atunci celalalt nu poate sa o mai foloseasca veci? Hahahaha!

Deci hai sa vedem de ce le iubim pe ale noastre, sau – indrazniti sa fiti rai-, de ce le uram pe celelalte?

2 Comentarii

  1. paul

    Salutare! un subiect permanent in atentia pasionatilor de motorsport!
    in opinia mea e o chestiune de gusturi! cred ca ar fi corect sa facem comparatie intre masini ale aceleiasi perioade, deci N12 cu evoIX si N14 cu evoX, si aici putem iar sa impartim duscutia in doua, strada si competitii!
    Primul meu contact cu una dintre cele mentionate a fost cu un Subaru STI (N14) stradal tocmai cumparat! Prima impresie m-a dezamagit complet in ceea ce priveste tinuta de drum, la fiecare accelerare hotarata ridica botul si directia era pierduta. Putere frumoasa si finisaje interioare decente spre bune! Apoi dupa ceva investitii in masina lucrurile sau imbunatatit considerabil dar nu a reusit sa se apropie de gusturile mele, a ramas in continuare o masina violenta, greu de anticipat si parca la panda sa te muste.
    Cu evoIX sentimentul a fost total invers, de la primul contact m-ma simtit ca si cum ma nascusem in ea, era asa de usor de glisat si utilizat la limita incat te simteai din prima Leob. Asta a fost momentul care m-a determinat sa-mi fac una de coasta.Ca si finisaje mi se pare inferioara lui STI, ca motor la fel de puternica dar mai elastica, tinuta de drum mult superioara!
    Subaru N14 a recuperat partial handicapul fata de Mitsu insa si Evo a evoluat cu modelul X! Din pacate directia de evolutie a lui evo nu prea ma incanta deoarece a renuntat la aspectul de rally car si s-a indreptat partial catre alt segment de piata, a devenit o masina mai grea, mai accesorizata si mai bine finisata insa slava Domnului ca si-a pastrat punctele la tinuta de drum!
    Pregatirea ei pentru raliuri a fost o chestie inevitabila datorita inertiei si traditiei dar nu cred ca e o masina mai rapida decat un 9 la acelasi nivel de pregatire, motor mai usor(bloc de aluminiu mai putin pretabil unor puteri extreme), caroserie mai mare si mai grea , repartizare masa mai buna, dubla geometrie variabila la axe(foarte util pentru plaja de cuplu si putere) dar ca si masina de strada orientata catre clasa limuzinei sport, dar hai ca acum nu comparam evourile intre ele. Subaru N14 si-a pastrat imaginea de rally car, dimensiuni compacte, a evoluat ca si tinuta de drum, a involuat cu acel 2.5 turbo care este in afara trendului si care se pare ca nu e prea reusit, si-a pastrat aspectul macho deci………e o chestie de gusturi! Eu o sa prefer intodeauna Evo pentru ca a fost dragoste la primul contact! Tu ce zici Edwin? Numa’ bine si un An Nou Fericit!

    • Edwin

      Salve Paul!

      Eu am transat aceasta batalie acum cativa ani cand am testat in paralel un N12 si un Evo 9, ambele de strada si noi, pe Poiana si Valea Cetatii.
      Mitsu m-a impresionat la capitolul tinuta de drum si precizie a trenului fata, iar faptul ca performantele motorului erau la acelasi nivel cu cele ale boxer-ului cu 25% mai mare, m-au facut sa o adopt imediat!
      Apoi au aparut urmasele N14 si Evo X si aici iti dau dreptate ca Mitsu a luat prea multe kile si proportii, dar din pacate asta este trendul mondial, dictat de marketari… Asa am auzit si eu ca motorul de la N14 de strada nu este fiabil, iar cel de curse este extrem de capricios cu cresterea caldurii aerului din atmosfera, asa ca, pentru mine, EVO rulz! Si pe strada si la curse!

      An nou fericit! Mai hai pe la noi la discutii! 😉

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)