autovit.ro

Ipocrizia APIA si buzunarul romanului

In fine s-a spart ipocrizia din lupta APIA versus piata second hand! Se pare ca dupa ce ani de zile reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile au sustinut sus si tare pentru urechile celor ce credeau astfel de bazaconii, ca taxa mult hulita este din grija domniilor lor fata de acul de brad carpatin si marmota care se bucura la umbra sa de aerul special de munte, cineva a scapat porumbelul si ar fi spus ca nivelul de taxare se va modifica – a se citi va creste din nou-, daca vanzarea masinilor second-hand va avea TUPEUL sa o depaseasca pe cea de masini noi sau chiar si sa existe! Pai ce treaba e asta, de aia construim noi masini noi ca voi sa nu le cumparati? Hai sa „fortam” insasi logica economiei de piata! Ce conteaza ca Ford a produs sub 10.000 de unitati iar Dacia are niste preturi de te iei de cap la modelele bine dotate, sau ce conteaza ca la banii aia cumperi o adevarata masina de 2-3 ani NET mai aratoasa, mai de calitate, cu o imagine mai buna si care te si satisface aspirational mai mult?!

Ia sa vedem, o Dacia Duster in versiunea de varf costa 18908 euro si ceva maruntis, cu TVA inclus. Vi se pare ieftin? Mie NU!
Si asta pentru ca desi Duster este o masina remarcabila, despre care am o parere buna, aici e vorba despre ce poti sa cumperi altceva cu atata banet si sa fie un produs superior din multe puncte de vedere.

Asa ca, dand o raita virtuala pe autovit.ro iata care ar fi ofertele:

1. Jeep Patriot din 2008 cu 46 mii km, dieselm automatic, inmatriculat si costa doar neverosimila suma de 9500 Euro! Se aude, Apia?
Aproape ideala pentru cel ce vrea sa traiasca visul american! Sincer mie mi se pare cam ieftina, atat la pret cat si la calitatea plasticelor asa ca trecem mai departe

2. Renault Koleos din 2008 cu 26 mii km, diesel de 175 CP, super dotat, inmatriculat si la pretul de 16900 euro.
Nu o fi mai bun decat un Duster nou, APIA? Stiu ca de fapt e o masina coreana, dar m-am dat cu ea si e foarte capabila mai ales in teren si are o rezerva de putere net mai mare!

3. Subaru Forester din 2008 cu 34 mii km, benzina 230 CP, 0-100 km/h in 6,5 secunde (!), roti de vara si de iarna la pretul de 17500 euro negociabil si cu GARANTIE!
Mai sa fie, tractiunea integrala legendara Subaru usor sub pretul unui Duster nou? Si cu o adevarata cavalerie sub capota? APIA, obiectii???

4. Nissan Pathfinder din 2008 cu 45 mii km, diesel, inmatriculat la pretul de 17900 euro. Cam ce ar fi rau la aceasta masina, APIA?
Nu de alta, dar daca tot aspiri la un 4×4, ar fi bine sa-ti cumperi unul cat mai aproape de adevar, nu?

Sau vreti sa spuneti, domnilor, ca o masina ce de abia a implinit 2 ani de cand o ridicati in slavi in reclame care mai de care mai apetisante acum nu mai e buna? Nu mai e ca…in reclama??? Chiar atatea riduri sa fi prins?
De ce nu reduceti preturile ca sa fiti mai atractivi pentru populatie? Aveti impresia ca lumea castiga bani cu carul?

Mi se pare ipocrit ca, de la carma unei industrii atat de avansate, sa pui neincetat bete in roate oamenilor care pur si simplu isi doresc altceva decat un produs Dacia sau un Ford Transit Connect. Si, intamplator, poate nu-si pot permite sa-l cumpere de nou sau au inteles ca pe langa cumpararea de tehnica de calcul noua, cumpararea unei masini noi este a doua cea mai sigura metoda de a pierde bani prin deprecierea extrem de rapida a bunului…

11 Comentarii

  1. Sebastian

    Taxa a fost, este şi va rămâne în continuare o ţărăneală maximă.
    Interesele au fost mari când a apărut şi vor fi mari în continuare. Nu-i vorba doar de Ford şi Dacia.. Uiţi că prim-ministrul de la acea vreme deţinea un lanţ de dealeri de maşini franţuzeşti?
    Interesul există în continuare.

    Pot să-ţi mai spun o bombă, dar nu o să mă creadă nimeni.

    Aveţi idee ce spăgi se dau ca să NU SE REPARE DRUMURILE de la noi?

    Ghici cine le dă.

  2. cristi

    Un Up de la mine pentru articol!!

    La banii pe care ii dai acum pe o masina gen Duster, ai alternative muuult mai bune, dupa cum se vede si in articol.

    Se pare ca e criza doar la cetateanul de rand, care intelege asta, simte si vrea sa scape si ca atare mai lasa la pret….
    Producatorii auto vad ca nu resimt la fel de tare efectele lui 2010…

    Huooo, cu promotiile voastre fenomenale cu tot…..

    P.S. Culmea, masina din dotare am luat-o de noua….asta ca sa se inteleaga ca nu sunt neaparat anti-nou, dar totusi tre’ sa existe niste limite…

  3. Vali Tache

    Domnul Keleti imi este tare greu sa cred ca nu intelegeti ce-i cu ei! PROFITUL este singurul tel, nu intereseaza pe nimeni de marmote, de aer curat si asa mai departe. Oamenii vor sa faca profit, sa cumperi masina noua, sa faci credit, sa te duci cu ea la revizii, sa te jegmaneasca de bani. Nimic mai simplu. Hai Romania! Ultimul stinge lumina!

    • Edwin

      E foarte normal sa vrei sa faci profit intr-o economie de piata! Nu este normal sa-i dai celuilalt in cap prin legi protectioniste!

  4. Tudor

    Intr-o piata libera, masinile noi concureaza cu cele SH. Este la latitudinea importatorilor si dealerilor sa promoveze masinile noi in defavoarea celor de ocazie, prin diverse oferte atractive. Sa simta omul ca are motive sa-si ia o masina noua. Dar daca omu’ de rand stie ca dupa ce-a dat banii vanzatorului extrem de amabil din showroom (a se citi lingusitor) se trezeste constrans sa suporte serviciile after-sales de toata jena, cum sa mai faca asta? Haideti sa vorbim despre facturi umflate la service, despre cum este bine sa ai un var/prieten/vecin la service-ul X sau Y ca sa poti beneficia si tu de o servire cat de cat acceptabila (oricum in schimbul unei mici atentii). Si cum garantia pentru masina noua se volatilizeaza pentru diverse motive, ajungi la intrebarea simpla: nu mai bine imi iau eu una de ocazie, cu un casco mai mic, service unde vreau eu si costuri de intretinere decente?

  5. Radu

    E foarte adevarat ce spui si din pacate tot mai multe sunt inversfata de cum ar trebui sa fie. Ma bucur doar ca acea taxa imensa descurajeaza inmatricularea masinilor din generatia anilor 90 ca masini „bune” desi erau intr-o stare jalnica de cand au plecat din tarile lor de origine. Aici se mai pune problema si competentei rar si a statiilor itp. E ilogic sa ceri taxa de prima inmatriculare masinilor ce respecta normele euro5. Cum sa incurajezi asa vanzarea masinilor noi. Atunci e normal….in functie de buget, cauti pe piata second hand o masina de doi trei ani vechime, cu pretul relativ mic (fata de pretul ei de noua ), taxa de prima inmatriculare a platit-o vechiul proprietar, km nu prea multi,iar daca a fost si bine intretinuta e perfect. Inca 2-3 ani probabil nu o sa fie probleme, in afara de
    intretinerea corecta si normala.
    Optica asta nu ar prea trebui sa fie normala intr-o tara cu economie sanatoasa si mentalitatiile corecta…

  6. Vasilescu Radu

    D-nul Edwin, dar impozitul si asigurarea la Patriot, Koleos, Forester si Pathfinder cat sunt, anual, amandoua ? Sunteti sigur ca cele 5 modele se adreseaza catre acelasi target sau piata ? Valoarea de nou si deprecierea anuala de uzura, vechime unde sunt ? Patriot este din aceiasi clasa cu Duster ? Pathfinder la fel ? Benzina versus diesel, vesnica batalie – doar au principii diferite, un mar nu este o para, dar sunt fructe amandoua. Despre costurile de productie ce ne spuneti ? Unde sunt fabricate ? Asteptam cu interes cateva raspunsuri obiective, nu doar de dragul indexarii…

    • Edwin

      Domnule Vasilescu, va raspund cu acelasi interes cu care raspund tuturor celor care posteaza comentarii si nu din grija indexarii.
      Asigurarea este cu siguranta ceva mai mare la acele modele, dar fata de cat de mare e doferenta in bine dpdv masina, eu zic ca merita cu prisosinta. Si da, nu toate exemplele date de mine sunt EXACT identice cu Duster dpdv al adresabilitatii, insa din nou, pentru niste bani – nu putini, primiti mult mai multa masina! Intelegeti ideea mea? In engleza e „A LOT MORE CAR FOR THE MONEY”! Costurile de producteie nu sunt de nicio relevanta pentru clientul final, va rog sa ma credeti! Va multumesc pentru interes si postare si va mai astept.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)