autovit.ro

Lane assist sau Lane Departure Warning System

Sistem ingenios de avertizare a parasirii benzii de circulatie fara ca semnalul sa fie activat, dezvoltat initial de Mercedes-Benz pentru camioane.
La autovehicule implementarea a venit in prima faza din partea constructorilor japonezi Nissan, Toyota si Honda. Pe langa semnalele sonore pe care le emite la parasirea accidentala a benzii de circulatie, versiunile mai noi ale sistemului pot inclusiv ajuta la readucerea masinii pe banda prin sistemul ESP.
Citroen a fost primul constructor european care a introdus sistemul pe modelele C4,C5 si C6 si foloseste o raza in spectru infrarosu pentru a monitoriza marcajele. Pe langa avertizarea sonora soferul mai simte si o vibratie in scaun.
Versiunea celor de la Audi difera prin faptul ca in loc sa vibreze scaunul, vibreaza volanul.

7 Comentarii

  1. Unu

    Merge si daca drumul nu este trasat, adica in Romania?

  2. cristi

    Unul din cele mai faine(si utile) sisteme de pe masini astazi.

    Numai ca, pe mine unul ma sperie a naibii cand incepe sa vibreze volanul, ca inca nu am reflexu’ sa imi dau seama de ce…. si zic ca am dat in vro’ groapa ceva 🙂
    Bine, la asta se adauga faptul ca masina din dotare nu are lane assist si am condus asa ceva doar ocazional.

    Si ca intrebare cu raspuns multiplu: cum functioneaza lane assist la noi, in masura in care avem destule drumuri, pe care marcajele benzilor s-au sters?
    Mergi,mergi si cand dispar benzile, incepe volanul sa vibreze si nu se opreste pana nu apar iar? 🙂

  3. cristi_s

    De unde reiese clar de ce francezii sunt francezi si nemtii sunt nemti. Sa vibreze volanul e enervant, ce, e Logitech?, daca vibreaza scaunul e de-a dreptul kinky, probabil multa lume merge serpuit in mod intentionat. Chestii rafinate, tipic frantuzesti. Desi cred ca la cum se merge la noi, ar tine-o soferul roman tot intr-o zgaltaiala daca si-ar lua lumea masina cu optiunea asta. Zgaltaiala de volan, evident, ca „frantuzoaicele” n-au cautare la noi.

    • Edwin

      Sunt de acord ca francezii sunt si vor ramane niste rafinati prin comparatie cu nemtii. Chiar si in tehnica! 😉

      • cristi_s

        Mda, doar ca ar trebui sa o lase mai usor cu absinthul cand ajung la chestii de genul amplasat filtrul de benzina sau conducte si fire care trec prin dreptul unor capete de surub. 😀 😀 😀 Nu de alta, dar se ajunge la unele situatii aberante, de genul schimbatul cablului de vitezometru dureaza mai putin si necesita scule mai putine decat schimbatul filtrului de benzina. 😀 😀 😀 Am patit-o pe propria piele. 😀 😀 😀

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)