autovit.ro

Monte-Carlo si noul sau erou: Bouffier. Bryan Bouffier!

Sunt convins ca cei ce-l urmaresc pe James Bond in actiune vor fi de acord cu mine ca noul BB al Frantei merita aceasta comparatie!
Proaspat campion al tarii sale dupa campanii succesive de cucerire in Polonia (BB este multiplu campion acolo) unde si-a facut adevarata ucenicie de arme (deh, blocul ex-sovietic…), Bryan al nostru s-a vazut aruncat direct in groapa cu lei care mai de care mai temerari si mai doritori de a-si inscrie numele in istoria celui mai vechi raliu din lume ajuns la editia 100.
Evident ca isi dorea sa obtina un rezultat cat mai bun, insa ma indoiesc ca spera la modul realist ca-i va bate pe tenorii veniti din toate colturile Europei…si chiar de la el din “ograda”.
Campioni mondiali WRC, foste glorii ale raliurilor din secolul trecut ba chiar si ex-piloti de Formula 1 s-au inghesuit la start iar BB cred ca a avut un atac de panica, s-a simtit claustrofob. Si a decis ca trebuie sa evadeze in frunte, sa dea piept cu aerul proaspat. Atat el cat si motorul Peugeot-ului 207 S2000.
Si dupa ce a inceput cu o usoara tatonare pe primele 5 probe speciale, noul agent 100 al Frantei a scos baioneta si a atacat impetuos, in cel mai pur stil James Bond, in urmatoarea proba pe care a si castigat-o! Simtindu-se pe val, si beneficiind probabil de anvelope iesite din laboratorul lui Q, Bryan reuseste o detasare patriotica pe ultimele doua probe ale celei de-a doua zile a raliului, avandu-l drept “scutier” pe impetuosul Delecour, revenit parca din cartile de istorie a raliurilor cu un know-how de invidiat in ceea ce priveste interpretarea buletinelor meteorologice!
Acesta din urma este rapid devorat in cea de-a treia zi de lupii tineri, care insa nu ajung sa-i faca niciun rau lui BB, devenit noua steluta de moment. In ciuda faptului ca pilotul francez nu mai straluceste pe probe ca la examenul de “starea vremii”, reuseste sa-si pastreze un avans suficient si castiga raliul intr-un final fericit.
Marile performante ale raliului vin, in opinia mea, de la Hanninen – finlandezul ultra-rapid chiar si pe asfalt-, inepuizabilul Solberg care s-a adaptat cu viteza fulgerului la noua sa masina si pistardul Sarrazin – pilot polivalent, fost campion al Frantei la raliuri, pilot de Formula 1, de sport prototip, etc-, care pe langa ca s-a dovedit extrem de rapid, a avut si taria sa-i cedeze locul 3 britanicului Wilks care va parcurge intreg sezonul IRC.

Chapeau, monsieur Sarrazin!

3 Comentarii

  1. cristi_s

    Ce servesc domule francezii la micul dejun, de in fiecare an scot cate o „viitoare stea”? Bine, Bouffier e nitel cam trecut el, asa, la cei 32 de ani, dar totusi, de remarcat ca in fiecare an sau o data la doi ani, la francezi tot apare cate unul care bate la ei scurt si la obiect. Daca e sa ii luam la numarat in ultimii 20 de ani, s-au cam insirat (fara sa se suprapuna prea mult ca perioade de timp, adica fara sa isi sfasie beregata unul altuia) pe toata perioada. A terminat Ragnotti la nivel inalt, hop Didier Auriol, nitel monsieur Delecour, Bugalski a anuntat venirea furtunii, a aparut Loeb, care le-a dat cosmaruri tuturor si mai ales lui Sordo, acuma Ogier. Eu cred ca FFSA are un laborator secret si un departament numit „Continuitate”, care le da peste degetele cu care schimba vitezele eventualilor nesabuiti care vor sa se avante inainte de vreme. „Stai ma un’te grabesti asa, nu vezi ca acu’e pe val Sebica? Ce, vrei sa te pierzi in mediocritate. Tranquillement, mon ami, il faut etre patient. Allez, acu’ e momentul, rupe-i pe micuti”. :)))))))))))))))))))) Ce mi-a placut enorm a fost ca S2000 urile sunt masini, derapeaza, patineaza, nu au aderenta, la fel ca orice alta masina de pe strada. Spre deosebire de WRCuri, care de fapt sunt OZN uri care zboara prea jos. 😀

  2. Crocone

    Hanninen merita pe deplin sa castige raliul. Pe probe practic i-a desfiintat pe adversari. Si cand spun „pe probe” vorbesc foarte serios, pentru ca ceea ce s-a intamplat in ziua a doua a fost pur si simplu meteorologie, ca sa nu spun loterie de Monte Carlo.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)