autovit.ro

Power is nothing without control

Ceea ce s-a intamplat astazi pe robele din raliul Monte Carlo subliniaza perfect celebrul motto al producatorului italian Pirelli!
Zapada aparuta din senin a presarat pe clasament acel ingredient special specific acestui raliu si a aruncat in aer ierarhiile raliului ajuns la centenar.
Daca primele doua probe ale zilei s-au desfasurat in conditii primavaratice si nu au pus prea mari probleme de alegerea a pneurilor, urmatoarele doua au fost capitale din acest punct de vedere.
Porniti pe asfalt cand ud, cand uscat, pilotii au ajuns sa ruleze pe zapada serioasa odata cu urcarea in altitudine.
Si aici au inceput problemele. Pilotii aveau la dispozitie inainte de startul probelor toata gama de anvelope, de la slick pana la pneuri de iarna cu cuie, trecand prin cele de iarna fara cuie si intermediare.
Alegerea, mai ales in cazul pilotilor de top, se face pe baza informatiilor pe care acestia si echipele lor tehnice le primesc de la persoane experimentate care se afla pe traseu in puncte cheie si observa starea vremii.
In conditiile acestea, liderii Hanninen si Solberg au facut cea mai proasta alegere posibila. CA-TA-STRO-FA! Nu pot sa-mi explic aceasta “chifla” de proportii care este cea mai mare greseala de alegere a anvelopelor de la cea facuta de Walter Rohrl in 1985
in titanica sa lupta cu Ari Vatanen.
Era de ajuns sa le dea un telefon lui Danny Ungur sau Tommi Abraham… 😉
In aceste conditii surpriza a venit de la campionul Frantei en-titre, Bryan Bouffier si de la ”batranul” lup Francois Delecour, nimeni altul decat cel ce concureaza cu sloganul “Visit Bucharest” pe caroseria masinii sale si care a terminat aceasta a doua zi a raliului pe a doua pozitie imediat in spatele mai tanarului sau conational! In acest timp Hanninen si Solberg cad chiar si de pe podium…

7 Comentarii

  1. Dacian Dicu

    Parerea mea , si am vazut ambele treceri in direct, in masina……….e ca SKODA MOTORSPORT – A NEGLIJAT INFORMATIILE DIN TEREN SI/SAU PILOTII AU ALES PROST………..
    In conditiile in care maine de pe pozitii egale, cugume la fel la toti- sper sa nu mai fie inconstienti sa pune slikuri sau intermediare, cum au avut unii ……rezultatele sase egalizeze……….ciudat totusi – HANINEN A PIERDUT 2,46 IAR KOPECKY 7.05 , IN Ps8 , si inainte diferenta a fost mai mica in favoarea lui Kopecky……..40 sec………….OK ,ma gandesc, ca ROMANIA – A FOST OARECUM PE PRIMUL LOC pe proba asta…….Delcour , pe gume cu cuie , daca avea ceva mai multe oua, trebuia sa castige aici raliul………

  2. cristi_s

    Salutare. Cred ca se va lasa cu niste demiteri cu strigaturi pe la Skoda si Peugeot France. 🙂 Incredibile (negativ, evident) alegerile facute. De Vigion (care este totusi un pilot destul de titrat din campionatul Frantei) pe slickuri (!!!!) nu are rost sa mai comentez. Cred ca nu au avut informatiile corecte, altfel nu se pot explica alegerile incredibil de proaste facute. Tot respectul pentru Delecour, cred ca a nimerit-o din doua motive: experienta vasta care a dus la interpretarea corecta a informatiilor despre vreme primite si mai ales un pic de prevedere in alegerea abordarii, daca ai observat, chiar si cu pneurile cu cuie, in conditiile in care era constient de avantajul enorm in fata celorlalti, nu a fortat si a preferat sa abordeze prudent probele. Curios sunt ce pneuri a avut Marco, de a reusit timpi asa de slabi pe ultimele doua probe. 5 minute fata de Delecour in conditiile in care acesta a avut 14:57 mi se are cam mult. 🙁

  3. Radu

    Am urmarit si eu spre seara rezumatul acestei zile. Eu unul vad rezultatele de azi ca si o lectie a celor „batrani”. Oarecum a contat experienta. Din filmarile onboard se vedea clar ca si cei care au ales gumele de zapada fara cuie au mai avut probleme, cei cu intermediere si-au asumat chiar un risc inutil. Si parca si anul trecut s-a intamplat la fel. Oricum de la solberg nu ma asteptam :). De curiozitate… Stie cineva tempesta ce cauciucuri a ales?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)