autovit.ro

Surpriza Hyundai Santa Fe

An: 2006
Km: 225.000
Consum mediu sosea: 8,9 l/100km
Consum mediu oras: 10-10,5 l/100km

Interventii garantie:
Volanta la 140000 km (defect de fabricatie)

Interventii extra garantie :
Discuri frana 4 buc la 195.000 km
Rulment intermediar cardan: 195.000 km
Bucsi bara stabilizatoare fata la 150.000 km
Rotule fata la 215.000 km
Placute frana fata la fiecare 45.000 km
Placute frana spate la fiecare 75.000 km
Unitate CD schimbat la 170000 km (circa 3 ani)

Am crezut ca dupa Craciun nu voi mai avea asa repede surprize placute ca si vizita imbelsugata a lui Santa Klaus. Insa intalnirea recenta cu un alt Santa, Fe pe prenumele lui, a fost de-a dreptul o revelatie. E adevarat, bazata nu pe studii stiintifice ci pe un “a priori” de-al meu.
Admit deschis ca nu-mi plac masinile coreene, desi le recunosc unora din ele calitatile. De fapt nu-mi plac nici masinile japoneze, dar asta e alta poveste.

Despre a doua generatie de Santa Fe aveam impresia ca este inca un SUV venit doar sa umple golul dintre cele premium si…restul lumii. In plus, nu banuiam nimic deosebit de pozitiv la partea de fiabilitate. Era, in ochii mei, o masina destul de placuta ochiului si…atat.
Insa acum, la inceput de ianuarie, am pornit la ski in Austria ca pasager al unui Santa Fe diesel si nu tocmai nou, chiar daca intretinut. Adica exact genul de masina care poate sa apara oricand ca un chilipir la cumparare pe autovit.ro. In general acest model se comercializeaza intre 12-13.000 euro insa cu kilometri mai putini la bord.
M-a surprins in primul rand calitatea vopselii, care nu a pierdut din luciu pe parcursul anilor. Apoi, la drum, masina s-a dovedit a fi bine inchegata dupa aproape un sfert de milion de kilometri, in habitaclu nepatrunzand niciun zgomot parazit.
Scaunele au ramas ferme pe laterale si gri-ul omniprezent nu a “atras” prea tare murdaria. E adevarat ca masina are inca primul proprietar, ceea ce intotdeauna este important atunci cand va cautati o masina second.
Chiar si uzurile de contact din zona volanului de piele sau a butoanelor sunt mai mult decat ok.
Am pornit la un drum de 1000 km pana in Austria si Santa Fe a confirmat pe toate planurile: a fost suficient de silentioasa, a scos un consum de 8,9 l/100km in conditiile in care am rulat si cu 170 km/h (sa nu spuneti la nimeni…) si eram 3 persoane la bord cu tot cu bagaje spatiul fiind absolut suficient. Pentru cei care vor rula economic, consumul scade la drum intins catre 7-7,5 l/100km.
Cei 150 de cai ai propulsorului au reusit sa imprime o dinamica ok SUV-ului corean, fara sa-l transforme, evident, intr-o masina de curse. Insa nici nu ma asteptam la asa ceva…
Singurul bemol a fost design-ul neinspirat al volanului precum si senzatia usor spongioasa a unor comenzi, insa una peste alta, o surpriza placuta, mai ales la capitolul fiabilitate generala.

Voi ce experiente ati avut cu acest SUV?

7 Comentarii

  1. Dacian Dicu

    Edi,

    Am avut masina asta din 26 dec 2006 – MOSH CRACIUN!!!!!!!!!.si pana pe 22 oct 2009 – km parcursi 128757 km………..din care 25.000 km recunoasteri rally…..

    – am schimbat – un pivot stg fata- GARANTIE LA 111.000 KM
    – BUCSE BARA STABILIZATOARE SPATE – 88500 KM- garantie
    – placute frana faa 46500 km
    – placute frana spate 75.000 km

    in rest ulei, filtre si BLANA !!!!!!

    Consum maxim – 10,7 l – vara, klima , pe loc
    Consum minim – 6,6 l – SIBIU -IASI – 5 ORE SI UN SFERT – 465 KM.
    Consum mediu la drum – 7- 7,5 l

    DUPA PAREREA MEA E CEA MAI BUNA VARIANTA CA RAPORT PRET /CALITATE

    VITEZA MAXIMA ATINSA – 210 KM/H – AUTOSTRADA…….
    – 165 KM/H pe PS – DUMESTI……..

    ……..Are un portbagaj imens, are si lada dedesupt, spatii depozitare, tapiseria ok.
    — Am dat-o pe un RANGE ROVER -2007 = diferenta ….da asta e alta poveste……..
    – am mers si off-road , e ok, fara prea multe prin noroi adanc si zapada ff mare ……daca o patinezi mult are protectie la diferential si il taie automat…..ca sa nu il distrugi

    – i-am pus jante vara – PROLINE PJ – anvelope GOODYEAR EAGLE F1 – SUPER BINE LA TINUTA(ANVELOPELE ORIGINALE HANKKOK – destul de limitate)
    – carlig remorcare – AM TRAS MASINA DE CURSE CU PLATFORMA – din DANEMARCA – ROMANIA – 2750 KM – CONSUM MEDIU 8,95 l / 100 km.

    – kit exterior – JEEP&CAR – PROTECTII OGLINZI,LA STOPURI – CULOARE CAROSERIEI.

    – bi-xenon

    ………am avut un suv misto, cu feeling, chiar daca nu e de curse, nici nu are cum – la 1965 kg – la gol cu 155 cp.

    …….am testat – MOD 2010 – 197 CP – APRECIABIL MAI SPRINTENA….

  2. Gigi-arad

    Sant posesorul unui santa fe din 2008,cutie automata, este cea mai mare deziluzie , si acum ca are 53.ooo km este defecta,mai precis turbo este defect , consum in oras 15-16 motorina, cu aceasta asa zisa masina am avut toate defectiunile posibile in conditiile ca masina nu este intrebuintata la maxim!!

  3. florin

    Inca… am aceasta masina din iunie 2008. Am acum 95.000km. Pivoti schimbati in garantie, azi am schimbat placutele de frana, cele din spate ar mai fi tinut inca pe atat. Consum 7,5-max 8.0 verificat pe Tulcea- Timisoara. Am schimbat si rulmentul de presiune – consider ca a fost vina mea ca s-a stricat.Cred ca e timpul sa schimb bacteria acum inainte de inceperea iernii. In general sunt multumit dar e totusi timpul sa-mi iau o masina noua. Reviziile le-am facut la repezentanta. E fain in concedii ca umplem portbagajul de bagaje, am pus si 2 biciclete inauntru. imi place dar vma pregatesc de despartire 😉

  4. dani

    cat costa un schimb de bucse la un hyundai santa fee din 2009 automata,2.2 CRD?

  5. Florina

    Are cineva probleme cu uleiul? A mea mănâncă ulei știe cineva care ar putea fi cauza?

    • adrian

      Daca nu ai pierderi cred ca un set de segmeti te-ar ajuta foarte mult. Eu asa am procedat si s-a am uitat de ulei de la schimb la schimb.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)