autovit.ro

Ferrari FF nu este primul Ferrari cu tractiune integrala!

Se pare ca traim intr-o lume in care se produc schimbari majore. Lumea araba fierbe, pigmentata de revolutii. Miscarea se poate propaga si in alte zone, cum ar fi Rusia. Pana una alta, a ajuns in Europa prin Italia, unde a contaminat, pentru inceput, constructorul de masini sport de exceptie Ferrari!

Fara sa fie chiar primul Ferrari cu tractiune integrala – remember conceptul 408 RM din 1986?-, insa fiind primul care va fi pus in vanzare, chiar ma intreb daca este o idee buna?
In mod cert placa veche de cand lumea (adica de prin 1980 cand Audi a transferat cu succes tractiunea integrala la turisme) cum ca ce bine e sa ai inca doua roti motrice in plus va tine la unii, chit ca eu ma indoiesc profund ca posesorii de Ferrari vor sa mearga pe zapada cu ele, insa sistemele electronice sunt extrem de performante in zilel noastre astfel incat sa te poarte in siguranta indiferent ce herghelie ai avea sub capota…
Si atunci, la ce bun sa cari dupa tine ditamai complicatia tehnica? Si asta chiar daca italienii se lauda ca sistemul lor 4RM este mult mai usor (50%) decat al altor constructori!?
Asta ca sa nu mai vorbim ca-i va fi alterata puritatea de propulsie pura si dura!

Mai interesanta mi se pare abordarea estetico-functionala a modelului FF, caroseria, ce ofera 4 locuri si un portbagaj de 450 litri, abordand o intriganta forma de Shooting-Break, adica o specialitate britanica si care aduce un aer special in gama constructorulu italian.

Masina va debuta la salonul auto de la Geneva si va fi animata de un 12 cilindri in V de 6262 cmc cu injectie directa, ce dezvolta 660 CP la 8000 rpm si un cuplu de 683 Nm la 6000 rpm. Viteza maxima va fi de 335 km/h iar acceleratia de la 0-100 km/h va fi de doar 3,7 secunde.

5 Comentarii

  1. cristi_s

    Avand in vedere ca e un produs italienesc si pe deasupra cu 50% mai usor decat produsele similare ale concurentei, eu am o nelamurire despre sistemul asta de tractiune integralade la Ferrari: cand iei prima curba, la iesire masina va fi tot 4×4? Sau trebuie sa aduni componentele in punga de pe sosea? :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    E clar, urmatorul model de Ferrari va fi o duba, concurenta directa la Ford Transit, ca tot e razboi intre ei. Va fi bazata pe actualul Fiat Ducato si va imparti platforma tehnica cu Peugeot Boxer si Citroen Jumper, mai putin motorul si cutia de viteze, si va fi cea mai rapida duba din lume. Evident, asta pana cand Lamborghini va produce versiunea lor, care va fi cu tractiune integrala dezvoltata de Audi si motor de Gallardo. :))))))))))

    • Edwin

      Hahahahahahahaaaaaaaaaa. E de vazut, insa Ferrari a facut progrese uimitoare la capitolul calitate de fabricatie si fiabilitate generala.

  2. Radu

    Masina nu arata rau si pare interesanta, dar … inca un exemplu ca nu mai conteaza traditia si ceea ce stiau ei sa faca cel mai bine (ca si in toate domeniile de altfel). Numai cuvantul celor de la marketing conteaza, cifre, vanzari, bla bla bla. Peste inca ceva luni o sa pui Edwin un articol pe acest blog despre primul SUV Ferrari, cu motor de 3 litrii diesel….

    • Edwin

      Din pacate s-ar putea sa vina si vremea aceea…Ca doar Porsche s-a jurat intotdeauna ca nu va face masini diesel si…voila de vezi!!! 😉

      • Radu

        Pai acolo bateam, la mutarea pe care a facut-o porsche . Dar…poate asta e compormisul care a trebuit sa fie facut ca sa mai poata produce si traditionalele lor sportive. Adica vanzarile sa fie duse in spate de un 3 litrii diesel de pe audi adaptat la o caroserie porsche si prin curtea din spate a fabricii sa mai scoata cate un 3.8 boxer, un turbo cu frane ceramice, sau un gt3 rs cu o culoare numai buna de nurburgring,etc.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)