autovit.ro

Motorul boxer

Acest termen defineste un motor cu o arhitectura a pistoanelor ce se misca in plan orizontal, de o parte si de alta a arborelui cotit.
Patentul pentru acest tip de motor cu combustie interna a fost obtinut de Carl Benz, creatorul primului automobil.
Unul din principalele avantaje ale acestei configuratii este inaltimea mai mica a motorului si, deci, un centru de greutate mai coborat. Un alt avantaj este acela al simetriei perfecte a lantului cinematic si al centrarii motorului in caroserie. De asemenea, motoarele boxer au un nivel al vibratiilor extrem de redus.
Cele mai cunoscute motoare cu aceasta arhitectura sunt Porsche 911 si Cayman/Boxster si masinile Subaru, insa in trecut aceasta arhitectura a fost folosita cu succes de motocicletele BMW si Moto Guzzi, de Citroen, Tatra, NSU sau chiar si de Ferrari, inclusiv pentru monoposturi de Formula 1.

7 Comentarii

  1. cristi_s

    Salutare. De mentionat si cateva dezavantaje, nu? Cum ar fi puterea nitel mai mica la aceeasi cilindree, fata de motoarele in linie. Plus arhitectura mai complicata. Adica are la simeringuri si la garnituri de te plictisesti. Si cand incep alea sa curga… 🙂 🙂 🙂 Dar, in rest, motoarele boxer rulz! 🙂 Mai ales alea racite pe aer. Fan pe veci.

    • Edwin

      Eu cred ca la ora asta nu mai curg semeringurile…Asta a fost in epoca Oltcit, nu? 😉

      • cristi_s

        Eh, nici macar acolo nu ar fi fost, daca traditionalul “las’ ca merge si asa” nu si-ar fi varat coada. Oricum, arhitectura boxer e la prima vedere mai complicata – cate 2 din fiecare – (ca si la motoarele in V de altfel – sper sa nu se starneasca eterna dilema daca boxerul e motor in V la 180 grade sau nu :))))))))))))))))), dar mi se pare cel mai reusit tip de motor, daca nu iei in considerare accesibilitatea (oricum la ora actuala nu mai conteaza asta prea mult, nu isi mai rup degetele proprietarii, iar mecanicii de aia sunt platiti 🙂 ).

        • Edwin

          Daca era cel mai reusit motor ca si arhitectura, nu era pe cale de disparitie, nu? 😉

          • cristi_s

            Eh, din pacate pe piata nu supravietuieste cel mai bun, sau cel mai frumos, etc. altfel toata lumea ar merge doar cu Citroen DS sau Jaguar E type, in caz ca nu s-ar da cu Ferrari F40 sau Aston Martin DBS. 🙂 Criteriul marketing si frica de a lua decizii riscante face ca majoritatea masinilor de la ora actuala adresate maselor sa fie acelasi cutii insipide si plicticoase. Ai vazut noul Citroen C4? Mie mi-ar fi fost rusine sa scot o asemenea masina plicticoasa si conventionala pe piata, dupa ce vechiul C4 coupe arata de vis pentru o masina “pentru mase”. Cam acelasi lucru peste tot, marketing si iar marketing.

          • Edwin

            Ai perfecta dreptate!!!

    • Razvan

      =)))) , putere mai mica ? , esti nebun :))) , motorul boxer e facut special sa reziste la temperaturi mult mai inalte decat motorul in linie , nu se foloseste asa des ca motorul in linie deoarce boxerul este foarte scump si foarte complicat , de aceea este folosit doar pe masinile scumpe si foarte puternice , ex porche 911 , bla bla bla , motorul boxer este mult mai puternic decat cel in linie si mult mai performant 😉

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)