autovit.ro

WRC si aplicarea haotica a regulamentelor!?

In mod normal, cu cat urci in ierarhiile unui sport, luarea corecta a deciziilor de catre arbitri trebuie sa fie exemplara. Asta si pentru faptul ca nu prea mai pot sa se stabileasca cumetrii directe intre sportivi si legiuitori. Ceea ce se poate, insa stabili, este o anumita adiere de lobby, de interese, insa aceasta este arareori resimtita de spectatorul dedicat.
Sa ne aducem numai aminte de excluderea lui Burns din raliul Argentinei pentru o volanta cu cateva grame (!) mai usoara decat permitea fisa de omologare sau penalizarea pilotilor Ford in 2007 in Portugalia pentru ferestre laterale spate mai subtiri cu 0,5 mm!
Aceste cazuri de abateri absolut minime ne duc cu gandul chiar la caracterul de exemplu pe care vrea sa-l dea FIA in abordarea legalitatii, stiut fiind ca in sporturile cu motor elegalitatea absoluta nu prea exista…
Insa ieri, in prima zi a raliului Mexicului s-a intamplat ceva ce m-a lasat mai masca decat faza cu Solberg care l-a impins pe Loeb in Suedia pentru a-i reporni masina si care oricat se jura Olivier Quesnell, nu-i tocmai legala!
Ieri tanarul si impetuosul Ogier, fiind probabil in al noualea cer (sa nu uitam ca in Mexic esti mai aproape de cer..) din cauza devansarii lui Loeb in clasamentul primei zile, a gresit complet traseul si a UITAT TOTAL sa intre in regruparea de dinainte de service parc! Evident ca echipa de oficiali s-a autosesizat si a inceput sa analizeze, Wilson si-a frecat discret palmele iar Ogier probabil ca nu a dormit foarte bine de frica palmelor pe care urma sa le ia de la Quesnell in caz ca ar fi fost descalificat.
Numai ca, surpriza, Ogier a luat astazi startul fara nici macar o penalizare si INCA nu avem nicio pozitie oficiala a stewarzilor. In opinia mea, daca acesta nu v-a fi descalificat, inseamna ca intradevar oxigenul e foarte rarefiat in Mexic.

8 Comentarii

  1. cristi_s

    Salutare. Cu 24 (!!!) de masini la start- cam ca o cursa pe zapada de la Covasna, ba nu, ca acolo au fost 30 de masini – daca il mai descalifica si pe Ogier, o sa tipareasca maine clasamentul final pe un bilet de autobuz. 🙁 🙁 🙁 🙁 Pana la urma directia FIA de a alerga doar dupa bani se dovedeste falimentara. Cu raliuri facute prin pustiu, de dragul banilor, vezi Iordania, pe cand la Monte Carlo traseul e marcat cap coada cu spectatori – bravo organizatorilor de la MC, le cam dau cu tifla la FIA si le dau la glezne de fiecare data cand pot, anul asta a fost magnific, ce n-a mai vazut WRC ul de vreo 10 ani :))) . Iar cireasa, pardon, bomboana de pe coliva FIA de anul asta e anularea MP de F1 din Bahrain. Au cam primit ce au cautat, la faza asta.
    PS: nu Solberg l-a impins pe Loeb, ca avea permisul suspendat. :)))) Uneori sunt buni si copilotii la ceva. 😛 😛 😛 Desi din filmarea aia de pe youtube de la nu stiu ce post maghiar, la un moment dat zice unul ca e OK, au primit aprobare sa il impinga, ca e blocat drumul. Cel putin asta am inteles eu.

    Uimitoare greseala lui Ogier, si mai uimitoare eroarea lui Ingrassia. Uneori copilotii nu sunt buni la nimic. 😛 :)))))

    • Edwin

      Sal! Asta cu expansiunea cu orice pret a campionatelor in tari cu demersuri mai degraba turistice, are si partea lui slaba. Ma mir ca a aparut asa de tarziu… 😉

  2. Radu

    Oricat de bun ar fi Ogier si rezultatul din aceasta cursa…greseala e greseala! Acum cand scriu e pe primul loc, sunt curios pana la sfarsitul raliului daca se ia vreo decizie. Citroen si asa nu joaca prea corect ca si decizii de echipa, sa fie si avantajati e prea de tot.

  3. cristi_s

    Pana la urma s-a amestecat in ecuatie si cineva sus pus, a avut grija ca lucrurile sa se indrepte. Abandon Ogier.
    Despre deciziile de echipa, nu stiu daca Citroen le folosesc mai mult ca cei de la Ford, de exemplu. In Mexic nu mi s-a aprut ca Loeb ar fi avantajat fata de Ogier, ba dimpotriva. Sau sa se fi asteptat la excluderea lui Ogier la final si sa il fi folosit pe post de „iepuras”? 😀 😀 😀
    Faina Power stage, din pacate nu am vazut decat evolutiiile lui Loeb si Hirvonen, l-am ratat pe Petter, comentatorii ziceau ca a facut spectacol de zile mari.

    • Edwin

      Deciziile de echipa sunt ceva normal, dupa parerea mea. De aia e echipa! 😉 In schimb aceste situatii nu fac onoare FIA… Solberg a mers, intradevar, foarte tare!

      • cristi_s

        Ma rog, depinde si pana la ce limita se ajunge cu deciziile de echipa. Faza aia din F1 cu Barichello depasit cu 50 de metri inainte de linia de finish a fost de-a dreptul jenanta. Macar la raliuri gasesti o tufa dupa care sa parchezi masina 5 minute, dai vina pe o pana, etc. etc. se gasesc metode mai elegante. :))) Iarasi nu vad rostul ordinelor de echipa la inceputul campionatului, cand pilotii echipei pleaca cu aceleasi puncte si aceleasi sanse (teoretic, ca intotdeauna va fi unul din ei pentru care e facuta masina, care lucreaza mai mult la dezvoltare, si cum doi piloti nu merg cu aceleasi setari, apar diferente). A propos, vad ca nu ai zis nimic de declaratiile acuzatoare ale lui Duval. Ca tot veni vorba de ordine de echipa. Mie mi se par niste exagerari din partea lui si din ce am vazut, comentatorii (chiar si cei belgieni) de motorsport nu prea i-au dat dreptate. Plus ca a zis niste aberatii de numa’, ca n-a avut niciodata in Germania 14 secunde in fata lui Loeb, ci numai 4, pe care Loeb le-a recuperat pe proba, inainte de service. 🙂
        Revenind la lucrurile frumoase, eu unul ma bucur ca Solberg si-a gasit o masina buna. Trebuie sa recunosc ca ma enerva cand era la Subaru si tot dadea vina pe masina, chiar ziceam „ia uite si la asta, tot timpul e masina de vina”. Dar se pare ca a cam avut dreptate, chiar si cu Xsara a avut rezultate foarte bune, comparativ cu ultimele sale sezoane la Subaru.
        Spor la „tunat” EVO X si acomodare cat mai rapida.
        P.S: zi si mie cine e pletosul asta, ca am o banuiala 😛 http://automobilia.ro/img/gallery_img/big/4cef4b3d-82d4-4a9c-90b3-196859241931.jpg

        • Edwin

          Ai dreptate, trebuie un „minim” de decenta. Insa astfel de ordine exista de cand lumea si…asta e!

          Nu m-am legat de Duval ca mi-a fost un pic scarba de stilul lui de a face valuri la 1000 de ani lumina dupa evenimentele incriminate! In plus, nu-mi place mutra lui! hahahaha

          Ala cu plete is YO! 1987

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)