autovit.ro

Bilstein+EVO=LOVE???

Inca inainte de a-mi cumpara my beloved EVO, incepusem sa ma gandesc la ce modificari urma sa-i fac pentru a-l face si mai eficient…

La jante si placute a fost destul de simplu, masina avea deja kit de admisie si evacuare, asa ca marea necunoscuta ramaneau suspensiile.

Doua aspecte ingreunau foarte tare alegerea: dorinta de a avea o suspensie foarte performanta insa nu deosebit de exasperant de scuturacioasa la deplasarea la viteze mici, urbane si oferta extrem de bogata de pe piata. Evident, nici factorul pret nu era de ignorat…

Pe piata exista diverse kit-uri de la producatori mai mult sau mai putin galonati in competitii. Ohlins, Proflex, Tein, Bilstein, cu totii se inghesuie sa-ti promita marea si sarea in pliantele lor lucioase.

Insa daca citesti teste lucrurile nu stau chiar asa ca in prospect.
Am inceput sa citesc, sa ma documentez, sa plec urechea la unele si altele, sa ma caut in buzunar.

Am hotarat ca nu-mi doresc o suspensie reglabila in duritate, ci doar in inaltime, ca sa pot adapta masina in functie de sezon.

In aceasta zona, un nume iesea in evidenta, Bilstein, mai ales ca cei de la Mitsubishi exact la ei apelasera la vremea respectiva pentru a realiza suspensia mai sport oferita ca optional la achizitia unui EVO 9, ceea ce-mi dadea mari garantii cum ca germanii cunosc perfect dinamica si caracteristicile masinii.

Asa ca, zis si facut, am mers cu ochii inchisi pe ideea unui kit B14 pe care l-am achizitionat de la un dealer de-a marcii din Romania.

Pana cand mi-a sosit, m-am delectat cu promisiunile de tinuta de drum senzational de megabestial imbunatatita si am asteptat ziua montajului.

Cand au ajuns amortizoarele si arcurile, am suspinat de cat de bine aratau, sincer. Crom, albastru,, munca germana, ce mai, adevarat opera de arta!

Apoi le-am montat pe masina si….stupoare! Masina e departe de a se comporta asa cum mi se promisese indirect prin prospect!
Daca la viteza mica trece foarte eficient peste denivelarile de frecventa inalta, de cum se mareste tempo-ul masina incepe sa pompeze total ineficient, mai ales pe denivelarile de frecventa medie.
E o senzatie foarte nasoala, chiar mai rea decat cu amortizoarele Kayaba de prim montaj! In plus, masina se inclina excesiv pe viraje si plonjeaza de fata la orice franare puternica…

La ora aceasta am terminat recunoasterile pentru Tess rally, iar impresiile mi s-au intarit pe masura ce dezamagirea mi s-a amplificat.

Din pacate nu pot sa recomand aceasta suspensie niciunui posesor de EVO si ma intristez ca a devenit veriga slaba din lantul dinamic al masinii mele…

N-or mai fi nemtii ce au fost???

2 Comentarii

  1. Alex

    Edy , nu stiam unde sa te contactez. In primul rand te felicit pentru ce ai facut la brasov , mi-a placut foarte mult cum ai mers , si cum se vedea avansarea pe fiecare PS. Cum as putea sa vorbesc cu tine intr-un spatiu mai privat , gen un email ceva , as vrea sa te intreb un lucru. Iti multumesc si sper sa poti sa imi raspunzi. Inca odata felicitari ! ! ! !

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)