autovit.ro

Raliuri, raliuri

Weekend aglomerat, monser! In timp ce pistarzii se amuzau parcurgand aceleasi 14 viraje ale circuitului de la Istanbul, e adevarat, in sens antiorar – mamaaaa, asta da dificultate sporita!-, ralistii alergau fie pe macadamul din Sardinia fie pe asfaltul inghetat de la Mur…aaaa, Harghita!
Am sa incep cu competitia interna, pentru ca imi este mai aproape de preocupari, legandu-mi ideile de mult discutata anulare a buclei a doua.
Si voi pleca in aceasta directie mai ales datorita vehementei unor forumisti fani de raliu care plang disperati ca de ce s-a anulat bucla, ca ce, raliul e sport de sala? Adica daca ninge 10 cm in mai, pilotii lu’ peste prajit nu-s in stare sa mearga pe slick-uri zburand pe zapada? Sau, si mai si, de ce nu au, domle’, gume de iarna in permanenta la ei?
Dupa ce temperaturile au coborat periculos spre 0 grade, ploaia torentiala s-a transformat in zapada in toata regula si s-a asternut pe jos fara probleme, peisajul devenind cu adevarat feeric, desi nu cred ca cineva din a doua jumatate a plutonului a avut vreo bucurie din asta…
Conditiile devenisera de-a dreptul periculoase, dovada fiind numarul mare de iesiri in decor pe PS4. Masinile, pornite in mare parte pe slick-uri, alunecau la orice solicitare a acceleratiei, a volanului sau a franei. Era un calvar, nicidecum o placere! Noi, datorita unor probleme electronice eram departe de zona punctelor, asa ca am lasat-o mai incet, insa cei din fata trebuiau sa se lupte. Cu atat mai senzational mi se pare ritmul impus de Szabo, plecat pe slic-uri pe ambele punti. Altii mai aveau la ei slick-uri taiate sau chiar mixte si au mai jonglat cu gumele.
Ajunsi in parcul de service, toata lumea era calare pe telefoane sa vada care sunt conditiile meteo si cat din zapada mai ramasese pe drum. Vestile nu erau bune. Era totul alb! 2-3 piloti aveau gume de iarna, restul taiau mixte la greu, iar conducerea cursei analiza daca e oportuna continuarea.
Intr-un final s-a decis ca e mai bine sa mergem cu totii in Tg Mures si sa ne concentram pe superspeciala.
Sigur ca au existat multumiti si nemultumiti. Cei care aveau gume de iarna si posibilitatea de a urca in clasament erau, evident nemultumiti. Ceilalti au rasuflat usurati. Asta este, niciodata nu va fi toata lumea multumita. Insa ceea ce trebuie sa primeze este siguranta echipajelor si a spectatorilor.
Intre timp, sub soarele din Sardinia, Loeb si-a dominat adversarii si si-a ridiculizat efectiv mai tanarul si arogantul coleg de echipa, Seb al doilea! Pornit primul in toate cele trei zile de concurs, Loeb i-a aratat lui Ogier cine este bossul si cred ca le-a demonstrat si sefilor de la Citroen ca nu a fost ok sa-i puna pe picior de egalitate in lupta pentru titlu.
Asa ca, ramane cum am stabilit: vara-i mai rau ca iarna si Loeb e mai bun ca Ogier.

Am zis!

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)