autovit.ro

Pleaca Dacia din Romania?

Asta ar fi chiar culmea culmilor economiei de piata! Desigur, aceasta, economia, NU se bazeaza nici pe patriotism local, nici pe sentimentalisme, ci EXCLUSIV pe profitabilitate. Acesta pare a fi un aspect uitat de partea romana si care poate sa JUSTIFICE mutarea unui centru de productie dintr-o zona geografica in alta, cu scopul de a scadea cheltuielile de productie.
Interesant este tragismul cu care se intrevede spectrul unei pierderi de nivelul celei vehiculate recent in industria auto, total opus freneziei cu care s-a intampinat la vremea ei sosirea NOKIA in Romania si ignorarii resentimentelor produse in Germania de respectiva relocare. Atata doar ca roata economiei si a istoriei se intoarce si in curand am putea fi pusi in situatia de a taia din salarii si/sau de a optimiza la maximum fabrica de la Mioveni, daca dorim sa ramanem competitivi pe o piata extrem de afectata de criza globala.
Bineinteles ca o eventuala relocare a productiei masinii autohtone in Maroc ar duce la o gramada de disponibilizari si la o adevarata problema sociala dar daca va fi sa fie sa ne luam ramas bun de la Dacia, sunt sigur ca s-ar gasi imediat un inlocuitor, eventual cu ochi oblici-, care sa preia uzinele.

In cazul acela, ce marca ati dori sa se implanteze la Mioveni si de ce? Ce cultura auto s-ar potrivi cel mai bine cu miorita argeseana???

9 Comentarii

  1. fara spam

    Daca pleaca si Renault, atunci chiar ma mut din tara asta. E cel mai mare angajator din zona + multe firme care produc pt. uzina. O astfel de mutare ar fi dezastru pentru judet!

  2. Ale3n

    stiu sute de oameni care s-ar muta in mioveni sau imprejurimi si ar lucra pe jumatate din salariile care se dau acum la dacia. de asemenea se spune ca se dau spagi astronomice pentru a prinde un loc de munca acolo si ca cei din conducere au salarii de mii de euro.
    inainte sa plece dacia din mioveni, ar putea sa propuna reducerea de cheltuieli si salarii. iar angajatii ar avea de ales intre un salariu mai mic, dar decent, sau somaj.
    prin urmare exista in primul rand o problema de management local si apoi o tragedie nationala

  3. Radu

    Hyundai … maybe ? (eventual cu modelele i20 si/sau i30 & i30 break) Sunt masini ieftine pentru ce ofera si destul de fiabile… Problema ar fi ca melteanul roman tot la bmw e36 si golf 3,4 va trage … dar nu-i nimic … intotdeauna vom spera la o schimbare !

  4. razvan

    in cazul plecarii dacia mi s-ar parea buna o investitie a celor de la tata … nano este o masina ieftina si cu un viitor destul de stralucit in conditiile in care ar fi produsa la noi si ar pastra aproximativ acelasi pret

  5. sorin

    sincer loganul /sandero si dusterul pret calitate este ok,mcv ul ptr diverse munci este beton,deci pacat daca este sa le luam si astea romanilor amarasteni care si doresc si ei o masinuta.
    ps:ca si cielo,espero,loganul refuza sa se strice..deci tine cu romanul.
    ps2:daca pleaca renault este bine sa vina o fabrica de biciclete ca o sa ajungem sa le luam si pe alea in rate….

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)