autovit.ro

Tristul adevar despre economia de carburant

Cu foarte putine exceptii, chiar si cei care poseda vehicule performante sunt preocupati, macar intr-o oarecare masura, de apetitul masinii proprii. Asta ca sa nu mai vorbim de cei ce fie circula foarte mult, fie sunt chititi sa scada cheltuielile la maxim din reflex. Si, de ca sa nu o recunoastem, chiar si cei cu masini diesel! 😉
Daca la masini sport extrem de virile nirvana senzoriala te face sa ti se rupa efeciv de cat de tare ti se incinge cardul la benzinarie, la restul masinilor opririle in statiile de alimentare sunt sub semnul costului.
Multa lume discuta despre asta, mai toti isi dau cu parerea despre scazutul consumului, exista chiar si diversi „guru” care fac periodic demonstratii cu diverse masini si „socheaza” masele de soferi cu cifrele senzationale ale consumului lor.
Lumea se leaga de tote posibilele chitibusuri ca oprirea instalatiei de climatizare sau chiar a celei de muzica, la tinutul geamurilor inchise, la saritul treptelor de viteza la urcarea acestora, la umplerea doar partiala a rezervorului, la tinerea respiratiei pasagerilor din spate, insa realitatea cruda este cu totul si cu totul alta!
Cea mai eficienta metoda de a reduce consumul, este, tineti-va bine, MERSUL CU VITEZE REGULAMENTARE! Parol.
Am experimentat astazi pe ruta Sinaia-Bucuresti, la bordul e39-lui 530d cu cutie manuala si fara sticla de la oglinda din dreapta si am ajuns in capitala cu un consum afisat pe ecranul computerului de bord de 4(patru) litri/100km!!!
Asa ca, dragii mei, va indemn sa incercati si voi, pe un tronson de drum acelasi exercitiu. O sa fiti uimiti!

11 Comentarii

  1. isac sebastian

    Nimeni nu ma crede cand ii spun ca masina mea (Mercedes C 270CDI din 2003), cu un motor de 2,7 litri, imi consuma la drum 4-4,5% motorina, si in oras nu sare de 5,5-6%. Si nu ma tarai pe sosea. De obicei ma incadrez in limitele de viteza, si daca le depasesc, incerc sa nu o fac cu mai mult de 20 de km/h, pentru ca am stat 4 luni pe bara din cauza vitezei, si m-am invatat minte. Dar pun turbina la treaba, merg cu motorul peste 2500 de ture, si nu schimb mai jos de 3500 de ture. Pe autostrada o pun pe pilot automat la 135 km/h, si merg relaxat. Toata lumea mi-a spus ca o masina cu motor mare nu este o masina buna pentru naveta. Nu stiu de ce, dar ma bucur sa le demonstrez contrariul.

  2. isac sebastian

    Cel mai mic consum a fost de 3,4% pe sectorul Ploiesti-Bucuresti-Constantza, si o pot dovedi cu poze. Atunci chiar am mers perfect regulamentar, am schimbat sub 3000 de ture, nu am avut climatizarea oprita, un pasager in fata si portbagajul plin. La compania la care lucrez, avem un slogan. „SAFETY FIRST”… Conducand regulamentar, nu doar ca faceti economie de carburant, dar va prelungiti si viata. Pentru ca o secunda de neatentie, face ca nici consumul, si nici viteza sa nu mai conteze. Viata e cea care conteaza cu adevarat.

  3. Otilo

    De acord, masina mea consuma extraurban ca 6l/100 km daca respect limitele legale si 7,5 l daca merg mai tare si fac depasiri la viteze mari, deci 25% in plus.

  4. nicolae1

    Mie mi se pare ca sloganul ” din pasiune pentru automobil ” si economia de combustibil nu prea se leaga de nici un fel. Cumva pasiunea si economia nu prea fac casa buna impreuna.

    Plus ca dintre toate oportunitatile pe care ti le ofera viata , s-o alegi pe cea de a economisi ( la modul general si combustibil in particular ) mi se pare o alegere neinspirata.

  5. Andrei Mitrasca

    SInaia – Bucuresti e un traseu in coborare. Am experimentat si eu un consum de 5.4l/100km cu un Exeo 2.0 TFSI de 200 de cai pe acelasi drum. Bucuresti-Sinaia cu acelasi consum e mai greu.

    Totusi, dreptate mare ai cand zic ce zici! Subscriu!

    • Radu

      Consum de 5.4 litrii raportat la o suta de km, pe motorul 2l tfsi, sincer nu cred. E un consum cu mult sub cel minim raportat de constructor si asta pe o caroserie de ~ 1450 kg

  6. dan

    Sa nu ne lasam totusi pacaliti de consumul afisat de calculator. Se stie ca vitezometrele au o marja de eroare destul de mare, pana in 10 % si ca in general constructorii calibreaza aceste vitezometre spre limita superioara a tolerantei din motive de siguranta ( sa credem ca mergem mai tare decat in realitate). Se poate proba cu un Gps de marca care in majoritatea cazurilor va va indica o viteza mai mica decat cea aratata de catre vitezometru.
    Iar daca la calculul consumului este luata in calcul o viteza mai mare , consumul afisat nu poate decat sa scada. Avantaj constructor ca imagine si avantaj client pentru psihic.
    La benzinarie veti vedea totusi ca lucrurile stau un pic diferit, un consum calculat plin-plin este mult mai relevant si apropiat de realitate. Spun apropiat si nu exact pentru ca si aici intervin o serie de factori care ne pot influenta consumul, dar asta in episodul viitor 🙂

    • Daniel Copocean

      Este foarte adevarat ! Sunt posesorul unui Fiat Stilo 1.6 16v 103cp si de curand am facut un drum pana in Italia(Caransebes-Milano cca. 1500 km) fiin 3 persoane si masina Full de Bagaj si desii stiam drumul am zis sa pun si GPS`ul sa imi pot verifica timpul parcurs,ramas, medie etc. Dar vroiam sa vad si cu ce VITEZA CIRCUL. Mentionez ca am pe masina cauciucuri Michelin(65 70 %) cu dimensiunile din carte(195/65/R15) si SURPRIZA: cand masina imi indica 140-145 km/h GPS`ul imi indica 130-132 km/h. Am riscat si am mers numai dupa viteza indicata de GPS si inclusiv pe autostrata din italia unde sunt camere pt viteza, camere ce iti calculeaza media sa vada daca depasesti limitele de viteza. Consumul 6.2-6.4L% cu clima portnia 70% din distanta.

  7. sorin

    cam greu cu masini de 2 tone si consum de bricheta….
    este o vorba care spune ca :MASINA MEA CONSUMA CAT VREAU EU….
    DECI…DEPINDE CUM TE DAI LA EA…restul sunt povesti

  8. kratistu

    eu am avut un peugeot 406 din 2000, 2.0HDI. pe drum drept, cu a 5a la 2000 de turi imi arata calculatoru 3.4 ma jur k asa este. singuru lucru kre imi pare rau k am dato este CONSUMUL

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)