autovit.ro

2011, an de efervescenta pe piata ofertelor auto second-hand!

BUCURESTI, 10 ianuarie – Autovit.ro, lider al industriei de anunturi auto, a realizat o analiza* a pietei de masini second-hand pentru anul 2011, conform careia oferta de masini rulate a crescut cu 29,58% fata de 2010. Desi numarul romanilor care si-au scos masina spre vanzare a crescut considerabil, in anul 2011 s-a inregistrat o scadere de 13% a numarului de tranzactii cu autovehicule second-hand, potrivit Directiei Regim Permise de Conducere și Inmatriculare a Vehiculelor.

Majoritatea masinilor scoase la vanzare de romani, si anume ca. 61%, au fost fabricate intre 2000 și 2007. Media de varsta a celor mai listate masini in 2011 a fost de 8 ani. 19,29% dintre mașinile listate au fost fabricate între 1990-1999, iar 18,71% între 2008-2011.

Vedetele ofertei de masini second-hand sunt, la fel ca in 2010, cele care apartin marcilor germane, primele 3 locuri fiind ocupate de catre Wolkswagen, Opel si BMW. Codasa in oferta de masini second-hand este marca Fiat, urmata de catre Peugeout si Dacia.
Numarul masinilor second-hand scoase spre vanzare la un pret mai mic sau egal cu 5.000 de euro a crescut cu 16% fata de 2010, in timp ce numarul masinilor listate cu un pret cuprins intre 5 000 si 10 000 de euro a scazut cu 9,36%.

Datorita consumului specific mai mic, masinile diesel sunt tranzactionate intr-un numar mai mare. 55,54% dintre anunturile postate pe autovit.ro in 2011 au propulsoare diesel, in timp ce 42,84% reprezinta masinile care folosesc benzina. Restul de 1.62% dintre anunturile totale reprezinta masini ce folosesc GPL (1,46%) si GNC (0,01%). Masinile propulsate de motoare cu tehnologii inovatoare, cum ar fi hibridele sau masinile electrice, nu se afla inca in atentia romanilor, acestea reprezentand doar 0,14% din numarul masinilor listate in 2011 pe autovit.ro.

Peste 41% dintre romani au dorit sa vanda masini cu o capacitate cilindrica intre 1700 și 2000, urmate de cele cu o capacitate intre 1500-1600 intr-o proportie de 20,04%, in timp ce doar 3,16% dintre masinile postate pe site au o capacitate cilindrica mai mare de 3500.

Anul 2011 s-a incheiat cu propunerea unei noi legi referitoare la taxa de poluare care se va calcula in functie de tipul motorizarii, emisia de CO2 si norma de poluare.

„Noua metoda de aplicare a taxei auto va afecta prețul de vanzare al masinilor inmatriculate deja in Romania inainte de 2007, in special a celor cu motoare sub norma euro 4, care va scadea in principiu cu valoarea taxei de mediu. Cum in aceasta situatie se afla mai bine de jumatate din parcul auto national, noua taxa va afecta bugetul multor romani care se vor gasi in imposibilitatea de a-si vinde masina, deoarece taxa de mediu ar fi de multe ori egala sau mai mare cu pretul cerut.

Mai mult, noua formula a taxei de mediu va incuraja importurile de masini second-hand din UE, in principal euro 4 si cu motoare pana la maxim 2000cmc, cu precadere in palierul 1000-1600 cmc, deoarece taxa va fi la acelasi nivel cu cea a masinilor inmatriculate in Romania si, in genera, romanii considera ca masinile rulate in vestul Europei sunt mai bine intretinute.” explica Attila Okanyi, director general Autovit.ro.

2 Comentarii

  1. Lucian

    Ma intreb la ce mai exista programul „RABLA”, daca nu ne mai permitem sa mai schimbam masinile vechi pentru ca nu mai luam nimic pe ele? Statul ne face pret la masinile noastre? Cati dintre parlamentarii care au votat legea au si citit-o, nu mai spun sa o inteleaga? Nu este de ajuns ca nu cunosc limba tarii in care locuiesc, mai trebuie sa ne si taxeze ca traim la noi in tara?

    • Saxon

      Problema e asa: cei care au votat legea asta, se lafaie in masini de lux primite moca. Nu le intretin pe banii lor, nu-i intereseaza sa le cumpere si ca atare nu au ce sa vanda. S-a facut un mare abuz. Masina este o investitie a omului de rand. Acesta isi baga cu buna stiinta banii in masina gandindu-se sa piarda cat mai putin la o eventuala revanzare daca va dori sa-si deblocheze banii. Acum, fiecare masina pe care deja un roman o are in curte, e investitia statului. Acesta stie ca are 2-3000 de euro la fiecare masina. S-a facut cu de la sine putere, partener cu romanul de rand. Toti stim, ca si cei care mai faceau afeceri cu masini, nu mai castigau asa mult, poate 500-1000 de euro. indiferent de masina, statul ia acum 2-3000 de euro din tranzactie. Nu e normal asa ceva. Nimeni nu mai cumpara o masina care costa 4000 de euro pentru ca nu e nebun sa plateasca 7000 pe ea. Masinile n-or sa se mai vanda si da, se incurajeaza cele aduse de afara. Dar cei care vor sa-si schimbe masina cum fac? Banii lor sunt deja blocati. Cum ii mai recupereaza? Verdict? Ai o masina? Vei ramane cu ea pana la adanci batraneti. Probabil se incearca indreptarea romanilor spre o masina noua marca Logan. Si multi prosti se vor grabi sa ia asa ceva. Parerea mea: daca tot vei ramane cu o masina pe care nu o vei mai putea vinde, de ce sa nu ramai cu una buna? Oricum ar fi, nimic nu mai mira pe nimeni in tara asta. Poate doar lipsa reactiei oamenilor. Dar si asta e marca inregistrata la noi. Uitati-va ce se intampla in tara? Cativa sunt in strada iar grosul sta la caldurica jelindu-se ba de una, ba de alta! Cine a zis ca ne meritam soarta, n-a fost prost!

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)