autovit.ro

Cand motociclistii isi cumpara…masini!

Motociclistul pur si dur este o specie rara. Ma refer la cel care, odata ce a decis ca-i motociclist, ramane motociclist toata viata! Adica nu sucomba deloc farmecelor suratelor mai mari cu…4roti.

Acum, ca sa fim sinceri, nici clima nu-l prea ajuta!

Ca sa nu strige prea mult la mine, ii rog pe motociclistii pasionali sa nu mi-o ia in nume de rau, dar eu insumi am carnet de motor din 1988 si am trecut cu brio prin urmatoarele faze: Hoinar nou noutz, rosu, Honda CB 250, Yamaha enduro de 400 si Yamaha XJR 1200. Am fost si am ramas un motociclist de ocazie, cu o mare admiratie pentru subiect, insa la mine dragostea principala a fost si a ramas masina.

Ideea articolului mi-a venit, pe de o parte, aducandu-mi aminte de un titlu din anii ’80 din presa italiana care zicea ceva de genul “Basta con la moto! Voglio una auto!” si pe de alta parte datorita sfaturilor care mi-au fost cerute de cativa motociclisti inainte de achizitii de masini.

Concluzia mea dupa ce i-am ascultat si le-am facut recomandarile, este ca adevaratii motociclisti stiu sa-si cumpere masini…ADEVARATE!

Cine s-a urcat vreodata in saua unei mandre japoneze, a unei darze teutone sau a unei capricioase italiene, nu va fi un client nepasator in a alege pedigree-ul viitoarei achizitii auto.
Motocicletele sunt instrumente de precizie si performanta si ca sa te apropii de calitatea acestor parametri si la 2 roti in plus trebuie fie sa cheltuiesti o gramada de bani, fie sa alegi foarte inteligent!
Realizarile cu doua roti din ultimii 20 de ani sunt senzational de rapide, franeaza de incremenesti, pot fi chiar luxoase, iar de fiabilitate nici nu mai vorbim. Seiko quartz, ce mai! 😉

Primul care m-a sunat, acum 3-4 ani, avea o dilema: Golf V GTI sau Clio 3 RS? Ce sa i se alature supersportului de 750?
L-am intrebat direct, dupa ce i-am expus pe larg potentialul fiecareia dintre ele, daca vrea performanta sau polivalenta? Daca vrea sasiu ce debordeaza de rigurozitate sau cauta clementa pentru vertebre? Daca vrea frane superbe pentru o masina sau vrea doar sa se opreasca? Daca vrea rapoarte de cutie scurte sau vrea un DSG ultra-rapid dar prea liniar in dezvoltarea placerii?

Raspunsul intrand, invariabil, in prima categorie, i-am recomandat bombita franceza si omul m-a ascultat.
De atunci de fiecare data cand ne vedem, imi povesteste entuziasmat cat de mult ii place RS-ul.

Al doilea venea de pe un big bike de 1300, gen Hayabusa. Vroia ceva “serios”! Avea suficiente dubii despre posibilitatile unei masini de a fi foarte rapida pe serpentine. In plus, nici nu vroia sa dea o avere pe geam. Vroia masina rapida la bani ok.
L-am dus o tura cu EVO IX. Pe serpentine. Pe asfalt. Tare. Franele scartaiau, turbina zbiera, G-urile ne inconjurau si incercau sa ne smulga din scaunele Recaro.
Omul a amutit…

Ieri i-a venit un superb Impreza STI din anii ’90, cu frane Prodrive, cu motor umblat, cu evacuare completa si suspensie reglabila. Bani putini, performante impresionante. E fericit!

Al treilea avea un XJR de 1300 si se saturase de nesimtitii care iti arunca chistoace in casca sau te troznesc prin intersectii cand iti e lumea mai draga.
Vroia si power si cuplu, plus o cutie automata secventiala. Si sa nici nu sara in ochi cu vreun eleron, ceva.
I-am deschis catalogul la pagina cu “A”. Si cu “R”. Si cu “S”.

De ieri i-a incoltit in garaj un superb Audi A3 RS. O masina ce geme de polivalenta. O revenire in prim-plan a celebrului propulsor cu in 5 linie. Prietenii stiu de ce!

Asa ca da, dupa parerea mea, motociclistii stiu sa-si cumpere masini.

Un comentariu

  1. isac sebastian

    :)) Mie ce imi recomanzi? Am plecat de la IJ, Simson, apoi un Vulcan de 400 copie dupa Harley-ul din Harley Davidson si Marlboro Man, adus la comanda din Japonia, Honda VF750 Interceptor, motor care prin 84 rupea pistele de suberbike din America, apoi am trecut la Honda Africa Twin, de care nu o sa ma mai despart niciodata, chiar daca vor mai aparea si alte motociclete prin garaj. Ce sa-i faci, imi place prin padure, pe forsetier cu viteza…
    Ca masina am inceput cu o bartana Dacie din 73. Motor frantuzesc si caracter de Gordini. M-a obligat oarecum mama, spunandu-mi printre lacrimi ca ma roaga sa imi iau masina de om serios, sa nu mai merg cu motorul si iarna. Dacia mi-a oferit cele mai frumoase amintiri. Dupa Dacie a urmat un Kadett, cu motor de 1.3 benzina, care tocmai a iesit de la o reparatie capitala, proaspat vopsit in nuanta care mi-a placut mereu… Subaru Dark Blue Mica. Daca nu am Impreza WRX, sa am macar culoarea… Acum e masina mamei, de care e foarte mandra.
    Eu am trecut la Mercedes C270CDI, din 2003. 170 de cai care ma plimba elegant prin tara, cu un consum mediu de 5,3-5,5%, cea ce cred ca nu e rau pentru un motor de 2,7 litri. Dar cum omul e facut sa evolueze, asa evolueaza si masinile. Deci, ce masina imi recomanzi?
    (P.S. Trag acum niste sfori la serviciu sa ma programez si la cursul de conducere defensiva, asa ca poate o sa avem ocazia sa stam la povesti mai pe larg)

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)