autovit.ro

Ce motorizare ti se potriveste?

Firesc ca pentru a alege masina adecvata sunt foarte multe criterii de luat in seama. Unul dintre acestea este fara indoiala motorizarea, asa ca in prima faza trebuie sa va ganditi bine ce ar fi mai avantajos: un diesel, o benzina sau de ce nu un GPL?

De la bun inceput trebuie stiut ca alegerea tipului de  motorizare depinde evident de modul de exploatare si frecventa de utilizare a autoturismului. Asa ca daca esti un sofer care parcurge un numar mare de kilometri pe an inafara orasului s-ar preta o motorizare tubodiesel, in timp ce pentru un rulaj preponderent in mediul urban s-ar impune un propulsor pe benzina sau de ce nu un GPL.

Avantaje vs. dezavantaje

Pentru a va usura alegerea, va indicam cateva dintre punctele forte si inconvenientele celor trei tipuri de motorizari:

Daca mai stiti si alte avantaje ori puncte slabe ale acestor trei tipuri de motorizari, va astept cu comentarii…

38 Comentarii

  1. horatiu

    Daca iei masina de noua, iti faci un calcul sa vezi daca renteaza un diesel sau nu, Daca iti iei un second cu km putini merge un diesel, la peste 150.000 benzinar clar.
    Daca motorul e in 4 cilindri, un gaz e binevenit, daca e in 6, depinde de consum. Un M52 sau M54 de 2L de la BMW poate fi lasat pe benzina, avand consumuri decente. Pentru motoare cu consum de peste 15-16L, gazul chiar poate salva un buget:)
    Din experienta pot spune ca pe un TwinSpark sau pe un T6, gazul este o afacere foarte buna!

  2. qwerty

    Ce e asta? Cine nu stia asta?!?!

  3. Alf

    acum cu noile generatii de motoare pe benzina de la nissan (pe juke) si ford (pe focus) se face o noua evolutie dpdv al motorizarilor.
    dar nu stiu daca aceasta evolutie o sa faca fata revolutiei motoarelor hibride sau electrice. eu cred ca motoarele electrice o sa fie cele mai cumparate peste 10 ani.

  4. Emil

    La rubrica minusuri de la autoturismelor cu motoare pe benzina scoateti „pretul usor mai ridicat al carburantului” ca nu mai este asa de aproape 2 ani… voi pe lume traiti???

  5. Radu

    Un articol de 0,2 bani…
    Nu merita sa dai click pe link…

  6. ION

    Mda Alfie , cele hibride vor lua ochii, insa imediat se va scumpi curentul, sau cine stie ce masuri vor lua ai nostri, asa ca cum o dai tot smecherii prospera….
    Sincer prefer benzina cu gaz . Am avut un pasat bezina si gaz, care chiar si pe gaz tragea destul de bine in treapta a 4 mai ales, fata de Opel Zafira 2.0 tdi(am acum), care dac nui schimb a III a nu mai trage la deal , sau cand reduc la curbe.
    Nu mai spun ca la zafira intr-un an am cheltuit cu ea cat in 5 ani cu Passatul…>>>pompa inject,placuta elect. la pompa, etc. Iar passatul pe GPL consuma de 25 lei la % iar zafira de 35 lei la %. asa ca …. si in nici un caz gpl nu strica motoru daca ii faci cate un tratament cu duralube.

    • Raducu

      Zafira e masina cu 7 locuri, passatu nu…..incearca un sharan 1.9 tdi 116cp cu 6 trepte , tot 7 locuri da cu un consum mult mai mic decat al zafirei si cu demarajul mult mai bun

    • Nighty

      foarte corect la ceea ce spune ION.
      Cred ca cea mai buna solutie e benzina + gpl, dar nu se stie nici asta cat o sa tina ca hotii astia imediat cresc pretul si la gaz.

    • bogdan

      nu vreau sa schimb pareri dar, odata si-odata nu compara vw cu opel , nu e tocmai potrivit … e o foarte mare diferenta intre cele doua marci, din toate puctele de vedere. 7 locuri , sharan 1.9 tdi face zafira sa se ascunda.. intradevar si pretul e altul ,dar si ce ti se ofera… daca ai o masina cu 7 locuri probabil ai si familie, nu stiu in ce masura merita sa risti sa circuli cu bombe in portbagaj (benzina , gaz) doar pentru a economisi o suma modica… care daca stai sa detaliezi pe o perioada lunga de timp ajunge egala cu 0. daca mai pui in raport si siguranta in caz de „nu sti niciodata boul care nu te vede ” cade foarte mult benzina+gaz. .. vreau sa mai fac o observatie … daca vrei sa imi spui ca in aceiasi situatie de drum … la diesel esti nevoit sa cuplezi treapta inferioara si la benzinar nu… ma ascund in pamant . caz efectiv imposibil.. chiar si intre cele doua masini care le compari in mod nepotrivit tu aici. scuze de deranj, o zi buna!

      • Daniel Copocean

        Sunt foarte de acord cu tine insa te contrazic cu un singur lucru: „bomba” nu e deloc asa cum crede lumea, butelia nu bubuie asa cu una cu doua, iar in momentul unui impact toata instalatia de gaz se inchide automat. Mai un argument este ca f multi producatori vin cu instalatii GPL din fabrica.
        Eu sunt interesat de un model de familie cu 7 locuri si am tot intrebat prin stanga si dreapta pareri de la mecanici tinand cont ca am fost posesor de Opel(Astra G) despre Zafira in comparatie cu Sharan (Galaxy sau Alhambra) si cam toti mi-au spus daca mai pot sa rup inca 1500 2000 de euro sa imi cumpar un Sharan 1.9 Tdi 131 Cp desii pe mine ma tenteaza foarte mult un Sharan 1.8 Turbo pe care sa pun GPL sau chiar sa cumpar unul cu GPL direct instalat(sunt destule pe net)
        Sanatate !

  7. Raducu

    Intradevar articolul este destul de slabut, ma asteptam la mai multe detalii si argumente pro si contra. Eu detin un golf 4 1.9 tdi 131cp iar sotia mea un golf 4 1.4 benzina si pot sa va spun ca marele avantaj al dieselului este consumul in jur de 4.5 – 5 % pe cand cel pe benzina imi consuma 7. De curand am schimbat si distributia la amandoua si m-au costat aproximativ la fel, in jur de 12 milioane cu tot cu ulei, filtre, curele etc. Si sa nu comparam demarajul si viteza la un motor de 1,9 motorina cu 1.4 benzina….Intradevar un 1.8 sau 2.0 benzina da ceata la multe masini diesel dar si intretinerea si consumul sunt pe masura.Ca si pret de achizitie nu a fost mare diferenta intre ele. In concluzie inca se merita dieselu…

  8. Adrianlzrsc

    Benzina da rusinica in oras la diesel oricand.
    Eu cel putin sunt pe parcursul zilei mai mereu la job. Ma bucur de masina mea noaptea mai mult. Un Audi A4 cabrio 2004 3.0 quattro (benzina) ma face foarte fericit si mai mult de 16 nu consuma 🙂

    • TRACTOR13

      16 l /100 km e un consum cam mare ,parerea mea ,cu respect

    • bogdan

      cu totii te felicitam pentru audiul tau cabrio 2004 param pam pam 3 litri , benzina … cu care te plimbi noaptea… noaptea cred ca iti consuma 16… ziua ma indoiesc… audi benzinare is cam nesatule … masina cu care te afisezi tu aici , eu nu o consider masina de zi cu zi .. care sa te duca si sa te aduca o gramada de km … aia e masina de weekend , da mna… daca tie cosumul indicat ti se pare normal… bravo… ce sa zic… nu cred ca sunt multi interesati… in schimb… daca tot vb de avioane si motoare de 3 litri… un 330 xd te-ar face mult mai fericit cu consumul la jumate…

      • Jose

        revin….maine dimineata plec spre butnesi cu trenul de 6 din brasov. sper sa ajung acolo in jur de 7:30 si apoi sa incepem sa urcam daca vremea va fi ok. o intrebare am totusi. sti cumva cum as putea afla despre starea vremii pe varf, de la brasov? ca sa nu fac drumul degeaba pana acolo? ca netu mai tare m-a zapacit pt ca fiecare site da altceva. catalina

  9. Paul

    Daca vorbim de masina cumparata noua avem asa:
    1. Facem pana in 15000 km/an benzina clar
    2. facem peste 20000 km/an diesel clar
    intre 15 si 20 k km la latitudinea fiecaruia. Sper ca au trecut vremurile când nesimtitii de importatori te puneau sa schimbi distributia la 90000 când producatorul spunea 180000 sau te punea sa schimbi filtrul de motorina din 10000 in 10000 când producatorul spunea la 40000.
    La masina SH atunci se mai complica lucrurile. Daca prinzi un pret bun si putini km merita un diesel.

    • bogdan

      nu-mi spune ca daca o masina are intamplator mai multi km … vb de masinile sh .. preferi benzina…. sa fim seriosi… durabilitatea masinilor diesel e mult mai mare… intretinerea e cu foarte putin mai scumpa.. pentru ca intervin rareori probleme cu turbo… si cam atat… dar in momentul in care ajungem sa vorbim de securitate in cazuri mai neplacute nu cred ca voteaza cineva cu benzina… si mai ales gaz…. or fi ele bune in oras unde ajungi rareori la viteza de 60 de km la ora… da in afara nu m-as aventura foarte mult cu o „bomba pe roti” bine.. parerile difera..

      plus… la masinilie sh … km putin exista la o masina din 1000 … maxim… toate is modificate la km.. la piata romanilor… si atunci cumperi un benizinar care are tipic 127 000 de km… si in realitate are peste 300 000 is curios cat mai mergi cu el

  10. Robert

    Am luat diesel nou,am parcurs 210.000 km in 3 ani costurile de intretinere evidentiate in facturi aproximativ 20.000 ron.
    Am luat benzinar nou cu gpl are 192.000 km in 3 ani costurile de intretinere putin peste 5.000 ron.
    Dieselul mai scump la achizitie si motorina sensibil mai scumpa.
    Revizii la diesel din 15.000 in 15.000 km ,costuri mari,consumabile si piese scumpe.
    Masina pe benzina si GPL revizii din 30.000 in 30.000 km,filtre mai putine ,extrem de ieftine,ulei mai ieftin.Gpl-ul la jumatate din pret fata de motorina,consum cu 2-4 litri mai mult fata de diesel.
    Pe 100 km rulati avantaj sensibil GPL , fata de diesel.
    GPL ,3 ron, parcurg 350-400 km maxim, extraurban cu 100 ron.
    Diesel consum de 5%, motorina 6 ron,parcurg 300-320 km extraurban cu 100 ron.
    Urban este egalitate consumuri raportate la bani.
    Per ansamblu calculand, intretinere(piese schimb)+consum carburant+interval revizii motorul pe benzine+GPL este clar in avantaj.
    S-ar zice ca motorul diesel are o viata mai lunga datorita turatiilor joase la care lucreaza.Irelevant totusi ,pentru ca sunt convins ca pana ajung la 500.000 km rulati o sa vand ambele masini.
    Pentru mine dieselul nu prezinta absolut nici un avantaj.Diesel nu mai cumpar niciodata.

    • Adrian

      Robert ai completat perfect articolul de mai sus.bravo!
      Eu am avut un logan cu gpl.nu simteam ca merg(ma refer la banii cheltuiti pe gpl).aveam panza de paianjen la capacul de la buson rezervor benzina.o revizie la GPL(o faceam pana in 15000 km) cam 100ron.L-am vandut si am luat un Renault Symbol benzina de nou.Va spun sincer ca ma bate gandul sa ii pun GPL.

      • bogdan

        la ce cuplu are loganul cu instalatie de gaz…. te cred ca te duci mult si bine… dar …. pune inainte de toate siguranta in trafic…. la unele intrebari gen „ce se intampla daca….” faptul ca ai o butelie de gaz si un rezervor de benzina … nu stiu cat de in siguranta te simti… sau mai mult ca sigur .. nu va ganditi la asa ceva… revin ca si in postarile de mai sus… benzina si gaz… sunt de acord pentru condusul in oras… la semafoare intersectii peste intersectii , masini care ruleaza cu viteza de 30 de km la ora… si riscul sa dea un bou in tine cu 130 km la ora este evident exclus … caz posibil cand vorbim de autostrazi sau condus in afara localitatilor unde mai exista nepoti de-ai lui becali care au cine stie ce masini si circula cum circula … mna acolo sincer nu stiu cat de avantajoase is cele doua bombe ce le cari (gpl si benzina)… oricum e decizia fiecaruia… experienta isi va spune cuvantul la un momentdat

    • dragos

      foarte tare raspunsul lui Robert, mi se pare util ceea ce ai scris aici. si sunt de acord cu ce ai publicat ok

    • marius

      salut eu detin un vw sharan din 97,2.0 benzina,6+1 locuri si am pus o inst.gpl noua rampa fiecare injector,sincer nu mi se pare nici o diferenta de la b.la gpl,costuri reduse intretinere f.mica etc.Cu un plin gpl 100ron am facut peste 500km condus normal,eu zic ca este foarte ok la o masina asa mare aproape 2tone cu clima pornita sa faci peste 500km ce mai poti sa zici decit SUPER.Deci fratilor montativa gpl

      • marius

        cine zice ca nu trage pe gpl ca si pe benzina,eu zic ca trage fara nici o diferenta totul e din reglaj dar sa fie si instalatia de generatie noua

  11. daniel

    Am avut destule benzinare din generatiile 2001-2004 dar nici una nu m-a multumit la consum, in special cel urban, cu clima pornita este dezastru, scade puterea motorului invers cu cresterea consumului de carburant. Consider ca singurele masini pe benzina cu adevarat profitabile sunt din clasa mica( Opel Corsa, Vw Polo, Renault Clio, Skoda Fabia, Ford Fiesta,s.a.) care sunt si usor de manevrat in oras, pentru clasa medie prefer clar dieselul, in special motoarele din generatia Euro 3 si unele Euro 4 fara filtre de particule si alte inventii electronice, un consum mediu de 5-6 % este satisfacator la masinile din aceasta clasa.

  12. andy

    salutare si GPL big up! am avut bmw 316i+gpl din 99 an fabricatie in afara de revizii nimic schimbat la ea consum mai mult decat ok 13%maxim in oras 8%afara asta pe gpl. am luat apoi volvo s40 2.0 diesel din mai 2007 117.000km rulati in germania. pana la 170.000km am schimbat volanta masa dubla, distribute, m a mai lasat de vreo doua ori in italia pe autostrada respectiv in garaj, clapeta admisie, oricum undeva peste 3000 euro costurile reparatiilor!!! consumul era pe undeva la 10% oras si 5.5-7%afara in functie de viteza de deplasare, dupa acest volvo a urmat un audi a6 2005 2.0tdi 160.000km (consumul undeva la 6-7 afara si 10-12oras) gandindu-ma ca na o fi neamtu mai cu bun simt… de unde la fel volanta, egr, turbo, sa nu mai aduc la cunostiinta ceea ce deja multi stiu de vibratiile si zgomotele produse de diesel. La costuri de intretinere clar dieselul rupe, te lasa un injector acolo ramai nu mai se misca, la benzina crapa o bujie sau bobina de inductie iti merge in 3 dar te aduce acasa sau la service… la revizii nu ar fi mare diferenta dar tot la diesel duce un pic mai mult daca e sa fim realisti… ce ar mai fi? iar mai nou infundarea filtrelor de particule la diesel care la fel atrag o galagie de bani si acestea. acestea fiind zise si traite recomand fara indoiala benzina+gpl! parerea este personala, iesiti mai ieftin si nu o sa va plictisiti prin service! daca va bazati pe portofel si va place zgomotul de tractor modern sanatate va urez la toti!

  13. mannix

    diesel: ok pentru 80% extraurban, un dezastru pentru oras – nu functioneaza la parametrii normali, se uzeaza anticipat datorita distantelor scurte parcurse.
    benzina: ok pentru 80% urban, costuri mici de intretinere dar evitati gazul pentru ca distruge motorul, incet dar sigur! Incepeti cu supapele apoi urmeaza restul. Plus bomba din portbagaj, doar nu sunteti taxi. Miros, etc. …

  14. Daniel

    Lucrez la o firma ce curierat, conduc un Ford Transit 2.0 tdi de 2 ani. Acasa am un Renault cu motor 1.2 benzina. Duba consuma 7-8 litri de motorina la suta prin oras, si este supusa la aproape 100 de porniri zilnic, iar Renault-ul meu prin oras ia aproape la fel fara atatea porniri, deci pentru mine dieselul e mai bun.

  15. LiquidTW

    Buna tuturor,

    Eu de exemplu prefer un diesel, pentru ca 1 la mana daca sti cum sa ai grija de motor nu ti se „strica„. 2 la mana au durata de viata mai lunga. 3 la mana consumul de carburant mai mic decat cel pe benzina ( depinde si de motorizare nu po-ti sa pui un vw polo motor de 1.0 mpi benzina cu un 2.5 v6 TDI. atunci consumul clar este mai mic la benzinar. zic in general ). 4 la mana este o placere cand ai la un diesel motor echipat cu turbo ( tdi, tdci, cdti, etc. ) deoarece in mersul extern se intinde mult mai bine si sunt foarte fiabile. Eu am de exemplu un vw passat 1.9 TDI motorizare AHU de 90CP si nu l-as da pe nici un benzinar.
    Acum depinde de fiarece persoana, ca-ti km face pe an, bugetul de achizitie unei masini, mai multe aspecte.
    No offense cei pe benzina 😀

    Salut si toate cele bune !!!

  16. Adryan

    Nu sunt de acord cu nici una din afirmatii .. nu conteaza cati km faci sau unde locuiesti .. iti cumperi masina si implicit motorizarea care iti place mai mult, in spatele careia te simti mai bine ca pana la urma chiar daca sunt putini sau multi, noi facem banii, nu banii ne fac pe noi. O zi buna sa aveti si multi km fara incidente.

  17. Geo

    Fratilor,am 2 masini pe benzina +gpl(un logan 1.4 si un bmw 320i) si 1 renault megan diesel de 1.5 dci,multumit sint de toate,dar cind vine ziua aia cu reviziile o iau razna pt k la cele pe benzina+gpl ma costa 800ron(2 masini) si la cea diesel 600ron(singura),masinile sunt achizitionate de noi.Sunt foarte multumit de benzina+gpl,la logan am 145000 km si nu i-am schimbat nimic si la bmw am 115000 si nu trebuie sa schimb absolut nimic,diesel-ul are la vreo 200000 km si i-am schimbat de doua ori injectoarele si o data pompa de injectie si tot nu merge bine.Comparativ denzina+gpl e mult mai silentios motorul,consumul e ceva mai mare dar costul la pompa e mult mai mic,nu fuge cum vreau eu dar nici drumuri nu avem,la diesel motorul e galagios un miros in masina mai urit dar are un consum mic si intretinere mai mare.Eu o sa ramin fidel benzinei+gpl.

  18. gogu

    daca folosesti masina peste 80% in oras, motorul pe benzina e preferabil, mai ales pe o masina mica. reactioneaza mai rapid, se incalzeste (intra in parametri) mai repede.

  19. drahos

    La gpl sa scoateti chestie ca sunt mai putine pompe de alimentare. Sunt chiar mai multe decat cele de benzina si motorina

  20. marius_1206

    Salutare tuturor. Vreau si eu sa imi exprim opinia in legatura cu motorizarile diesel so benzina . Sincer va spun ca am detinut cateva masini si diesel si benzina opel si vw .Benzina intradevar nu mi-a facut probleme dar consumul le depaseste pe toate la motoarele de 1,4 si 1,6 16v de la vw golf,nu iti ofera nici o satisfactie la demaraj doar daca turatiile sunt foarte mari si atunci te ia capul daca privesti computerul de bord ,in concluzie stai foarte des cu mana in buzunar la peco. Diesel am avut opel astra 1,7 dti mai multe ,1,7 cdti ,si nu mai zic de 1,9 de la vw golf indiferent de cati cp are,care dupa mine este cel mai fiabil si convenabil motor. Nu am avut probleme cu ele niciodata si consumul este destul de satisfacator chiar si urban ,nu mai zic de cuplu motor si cum se comporta la drum intins.Recomand dieselul in orice situatie. Daca stii sa ai grija de motorul diesel si nu bagi motorina de pe sant ….parerea mea este ca nu se merita benzina ! Nu spun ca si costuri de intretinere intr-adevar benzina este mai lejera ….dar sa stai la peco mereu parca le depaseste pe toate . Este o parere pur personala si nu vreau ca cei ce prefera benzina sa se ofenseze . Drumuri bune tuturor !

  21. robi

    O sa tratez problema din pespectiva ecologica ( pt cine se gandeste si la aspectul asta) Din info disponibile, GPL ar fi cel mai ecologic, deoarece arderea este aproape totala, si valoarea HC e cea mai mica, dezavantajul fiind o uzura ceva mai mare la segmenti cilindru si supape ( mai ales daca afara e 40 de grade). Pt motoarele construite cu aliaje rezistente, acest dezavantaj poate fi neglijabil. In ce priveste diesel, problema cea mai mare o reprezinta emisia de oxizii de azot ( daca cineva din cei ce citesc parerile noastre e specialist, mi-as dori sa ne spuna, ce efect nociv are oxidul de azot asupra organismelor vii) emisie care au fost redusa foarte mult dar nu suficient. A doua problema o reprezita particulele ( fumul negru ) care e vizibil in acceleratie la multe masini de ultima generatie… Asta inseamna ca „celebrul” filtru de particule in forma actuala,nu este o solutie de viitor. In concluzie, sper ca in cativa zeci de ani, cei care conduc lume asta… sa decida inlocuirea motoarelor actuale care ne afecteaza sanatatea, clima , planeta. Solutii alternative exista, le mai trebuie si constiinta…

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)