autovit.ro

Masini de colectie: Covini C6W

Care ar fi legatura intre Marele Premiu de F1 al Suediei din anul 1976 si nonconformistul Covini C6W? Aparent nici una… Insa acea cursa a intrat in istorie dupa ce monopostul Tyrrell Ford P34, un bolid cu punte dubla fata, a trecut primul linia de sosire. Reusita l-a pus pe ganduri pe inginerul Ferruccio Covini care a scos din sertar schitele unui mai vechi vis al sau…

Prima incercare a lui Ferruccio Covini dateaza din anul 1974, insa ideea utilizarii unei punti duble fata i s-a parut un vis prea indraznet pentru nivelul tehnologic al acelor vremuri. Proiectul a fost abandonat pana la inceputul anilor ’80 atunci cand l-a imbunatatit cu suspensie pneumatica pentru cele patru roti din fata, solutie care optimiza distributia greutati in functie de conditiile de incarcare. Chiar daca ideea era revolutionara, proiectul a fost din nou intrerupt datorita costurilor de productie ridicate. De abia in anul 2003 Ferruccio Covini a revitalizat acest proiect, iar un an mai tarziu a reusit sa uimeasca intreaga lume auto prin prezentarea prototipului C6W…

De ce punte dubla fata?

Pentru ca in situatia depresurizarii unuia dintre pneurile fata, automobilul poate fi controlat prin intermediul rotii aflate in proximitatea acesteia. Solutia tehnica permite montarea de patru discuri de frana, iar in eventualitatea unei franari violente acestea sunt supuse la solicitari termice mai reduse si astfel franarea este mult mai eficienta. De asemenea riscul acvaplanarii scade simtitor deoarece dupa ce rotile de dinainte indeparteaza pelicula de apa, urmatoarea pereche de pneuri va rula pe o suprafata uscata asigurand astfel o aderenta ridicata. Confortul superior este o consecinta a distributiei uniforme a socurilor resimtite la nivelul suspensiei si astfel reverberatiile resimtite de catre pilot sunt mult mai mici… Insa un mare avantaj este ca aceasta solutie tehnica reduce distributia greutatii pe punti ceea ce se traduce printr-o aderenta crescuta. In plus diametrul de bracare este mai mic, iar manevrabilitatea automobilului este crescuta fata de solutiile conventionale.

Pare un Modena cu 6 roti?

Linia adoptata pentru designul lui C6W seamana izbitor cu cea inaugurata in anul 2000 de Ferrari 360 Modena. Filosofia se bazeaza pe o caroserie usoara montata pe un sasiu cu o rigiditate torsionala ridicata, intreg ansamblul avand o greutate totala de numai 1.150 kg. Atat pe puntea fata cat si cea spate, C6W foloseste sistem de suspensie de tip paralelogram deformabil, in timp ce sistemul de franare este asigurat prin discuri ventilate pe toate cele sase roti.

Nonconformistul Covini C6W este animat de un propulsor V8 aspirat de 4200 cmc care dezvolta 380 CP la 6400 rpm, in timp ce cuplul maxim de peste 450 Nm este disponibil incepand cu 2700 rpm.

Credeti ca solutia tehnica cu punte dubla fata ar fi nimerita si pentru actualele monoposturi de Formula 1 dotate cu sistem KERS?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)