autovit.ro

Merita un Ford Focus second hand?

Cand vine vorba despre cea mai adecvata compacta second hand, romanii au pareri impartite. Unii prefera VW Golf, altii sunt fani Opel Astra… Totusi exista si o alta categorie de clienti care se indreapta mai ales catre Ford Focus. Care sunt motivele lor?

De la bun inceput trebuie sa stabilim ca, in momentul de fata, a doua generatie Ford Focus (2004 – 2010) este o solutie optima pentru un autoturism trecut de prima tinerete. Aceasta generatie s-a facut remarcata mai ales prin prisma ratei scazute a defectelor posibile si prin deprecierea anuala destul de redusa a pretului.

Si frumos si fiabil

Chiar daca au trecut ceva ani, designul caroseriei nu pare deloc “imbatranit”. Dealtfel acest model a suferit si un facelift in anul 2008, iar liniile mature si proportiile bine definite sunt un factor care influenteaza decizia emotionala de cumparare. Totusi, Ford Focus nu sta bine doar la partea estetica….

In urma sondajelor facute la service, compacta Focus s-a dovedit ca este cel mai fiabil model produs pana acum de catre Ford. Utilizatorii unui Focus din a doua generatie au mai apreciat uzura relativ redusa in timp a asamblarilor originale si a materialelor textile din interior.

Alte  avantaje remarcate de catre clienti ar fi sistemul de franare ferm, tinuta de drum exemplara, precum si echiparea satisfacatoare. Se mai impune prin confortul oferit pasagerilor care calatoresc pe locurile din spate (mai ales in versiunile cu 5 usi si break), precum si prin volumul portbajului suficient pentru necesitatile unei familii.

Un alt punct forte al acestei generatii ar fi fiabilitatea gamei de motorizari, cele mai multe laude indreptandu-se catre propulsorul pe benzina de 1,6 litri si turbodieselul 1.8 TDCi.

Unde este vulnerabil

In primul rand costurile de intretinere sunt cam mari, iar piesele de schimb destul de scumpe. Acest dezavantaj este firesc pentru ca vorbim despre un autoturism realmente fiabil…

Din raportarile utilizatorilor catre service mai reiese ca o mare parte din motivele de insatisfactie provin din partea ambreiajului, o anomalie fecventa fiind aparitia de zgomote ale pedalei. Totusi trebuie sa tinem cont ca aceasta defectiune este influentata direct si de stilul de condus… In plus chiar daca este fiabil in timp, motorul pe benzina 1.6i de 100 CP se dovedeste gurmand la exploatarea in regim urban. De asemenea la exemplarele cu facelift (dupa anul 2008) s-a identificat o problema cu planetarele.

Pe scurt acesta ar fi istoricul oficial al celei de-a doua generatii Ford Focus. Insa ca de obicei va astept cu comentarii pro si contra venite din experienta voastra…

136 Comentarii

  1. ionut

    salut,vreau sa imi iau o masina sh si nu stiu ce sa aleg,un ford focus 1.6 diesel sau opel asta h 1.9?vreau pareri

    • waw

      Am avut focus mk2 2006, timp de 2 ani. 1.6 tdci 109cp era ca motorizare si Ghia ca si nivel de echipare. Ca sa fiu cat mai scurt, masina fusese foarte bine intretinuta de cei 2 proprietari din Germania, iar eu i-am facut revizia generala dupa cumparare. Apoi timp de 40.000km a primit doar schimb ulei si filtre+2 bucse la bratele fata. Filtrul de particule l-am eliminat si i-am pus soft de putere(131cp). Masina circula si in ziua de astazi la noul proprietar si din spusele lui nu a necesitat decat consumabile. Ce trebuie retinut e ca la masinile second hand conteaza enorm cum au fost intretinute. Acelasi model poate fi plin de probleme sau poate cere doar combustibil si lichid de parbriz. Numai bine!

    • Mihai

      Un Ford Focus 1,6 diesel.

    • Florin

      Salut .se merita .un ford focus 1.6 diesel din 2010 ,ma refer ca fiabilitate sincer sa fiu .pina a um am avut numai BMW seria 3

  2. petru

    Ford focus 1,6 benzina 2011 cu 76 mii se merita cum e consumul după 20,30mii e f mare datini o părere.ms

  3. lucian

    Eu unul sunt f.mulțumit de Fordul pe care îl am. E un focus ghia MK1 ce-i drept, puțin bătrânel, dar e foarte ieftin la întreținere, e destul de iute și consumă puțin pentru un 1.6 16V 🙂 O revizie simplă ajunge în jur la 400 de lei, iar una mai ”complexă” până într-o mie de lei. Costurile mai depind și de șofer 😀 😛

  4. costin lucian

    salut,cine ma sfatuieste ce ulei trebuie si la cat timp trebuie schimbat ?focus 1,6 tdi, 109cp 2007 decembrie.multumesc si accept si alte pareri ,propuneri etc .sunt posesor de 2 zile.

  5. Ciprian

    Salut. Am un ford focus 1.6 din 2006 cutie automata si imi apare dim calculator transmisdion malfunction. Mentionez ca masina porneste si merge normal. Ce sa fie oare?

    • Boson

      Daca transmisia inca mai functioneaza, verifica de urgenta nivelul uleiului
      din cutie .….Se desface busonul cu inbus si cu motorul oprit se verifica daca mai curge ulei din baie, daca nu curge sau abia un pic subtire, si mai ales
      daca este intunecat, trebuie schimbat nu mai umbla cu ea pina nu i faci
      schimbul ulei si filtrul. Sunt 6,5 litri ulei la schimb…

  6. Florin

    Ce parere aveti de ST facelift 2009?

  7. MARIAN

    Salut ! Am achizitionat un ford focus break model s line din 2006 motor 2.0 , 6 trepte , 136 cai .poate cineva sa mi zica mai multe despre el?multumesc anticipat

  8. alex

    va salut baieti. sunt fan ford. prima masina a fost focus mk1 pe benzina…o masina cum rar se mai face. am facut vreo 80k in aproape 2 ani, dar am maritat o… pur si simplu am vrut o schimbare. mi am luat alta…dar acum vreau sa revin la ford…si anume mk2 diesel. si sunt o tona pe net dar nu sunt decis asupra motorizarii.
    1.6 109 cp e dragut ca si consum asigurare im pozit. 1.8 e mai sprinten.. ar mai fi 2.0 care sunt mai rarute.
    as vrea niste pareri!

    • vasile

      vreau sa cumpar un ford focus breck motor 1.6diesel 2010. ce parere aveti care stie cat de buna e.Multumesc

      • Fira Constantin

        Bună ziua. Motorul în sine este foarte bun. Gândeşte-te că dacă nu ar fi fost un motor reușit, nu l-ar mai fi pus pe alte mașini (Peugeot, Mazda, Volvo etc.).Contează foarte mult calitatea uleiului, filtrele şi motorina precum și reviziile făcute la timp. Mai contează și cine a deținut maşina şi cum a exploatat-o. La capitolul consum, ține cu buzunarul şi este foarte silențios pentru un diesel. Mai scump este filtrul de motorină dar se schimbă o dată la două schimburi de ulei (cca 20.000 km). Cel puțin eu așa fac de 10 ani și nu am avut niciodată probleme. Preț aproximativ pentru filtre originale. Combustibil- 190 lei, ulei-25 lei, aer- 55 lei şi polen (habitaclu) -60 lei. O zi bună.

  9. Florin

    Buna am citit articolul celor de la autovit in care se precizaca motoarele de 1.6 benzina si 1.8 tdci de pe ford focus sunt cele mai laudate. Dar ce parere aveti despre cele de 1.6 tdci?

    • Fira Constantin

      Bună ziua. Probabil este un răspuns întârziat, dar sunt posesor de Ford focus 2 diesel 1,6tdci și pot să vă confirm că motorul de 1,6 -109 cp pe care-l are mașina, este unul foarte reușit. Dacă primește ulei bun și filtre bune LA TIMP (max. 10-11.000Km) , și nu participi cu el la liniuțe, atunci n-o să ai probleme mult timp. De asemenea este economic (media 5,6%) și foarte silențios chiar dacă este diesel. O zi bună.

  10. doru

    Salut am si eu un ford focus 2002 de 90 cp si am ceva probleme , dimineata cind e rece su 0 grade imi porneste merge vre o 10 secunde si se opreste.
    depinde cite grade sub 0 sunt , daca e mai rece trebuie sa dau la automat de cel putin 20 ori ca sa ramana pornit.
    Va rog daca ati mai patit careva sa mi spuneti si mie.

  11. vlad

    salut. as vrea sa-mi cumpar un Ford Focus Turnier 1.6 tdci 105cp 2013 si am vazut consun 3,4 combinat. 3,9 urban.3,1 extraurban care mi se pare foarte ok .as vrea daca are cineva acest motor sa-mi spuna daca e adevarat si ce probleme au. multumesc anticipat

  12. Catalinqq

    Ce motor imi recomandati 1.6tdci sau 18?

  13. Florin

    Salut baieti am si eu un ford focus 2008 1600tdci si dupa 100km la ora trepideaza din toate inchieturile cand accelerez si dak iau piciorul dupa acceleratie nu mai face .de la planetare sa fie oare

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)