autovit.ro

Ce masina ti se potriveste?

Alegerea masinii este intotdeauna o etapa destul de dificila deoarece trebuie sa iei in calcul o serie de variabile pentru rentabilizarea investitiei. Asa ca se recomanda sa calculati atent daca costurile de intretinere si exploatare ale autoturismului dorit sunt suportabile si sa nu alegeti o masina doar in functie de pret…

Dupa ce am discutat despre motorizarea adecvata, ar fi oportun sa discutam si despre ce tip de caroserie se preteaza fiecarui sofer, in functie de varsta si implicit de puterea financiara. Normal ca exista o mare varietate de autoturisme, insa chiar daca unele va plac foarte mult este posibil ca in timp acestea sa va puna in dificultate.

In primul rand daca vorbim despre un cuplu de tineri care folosesc masina mai mult in oras si doar ocazional pentru iesirile de la final de saptamana, cea mai nimerita masina ar fi un hatchback de clasa mica, eventual in trei usi. Am verificat anunturile de pe site-ul Autovit.ro si cele mai atractive variante ar fi: Opel Corsa, Skoda Fabia, Ford Fiesta ori VW Polo. Marile avantaje ale unui astfel de autoturism ar fi pretul mic de achizitie si costurile reduse de intretinere si exploatare. Ca o remarca suplimentara ar fi ca in functie de buget, acesti potentiali clienti sa se orienteze catre o motorizare turbodiesel ori o benzina de mic litraj…

Normal ca dupa ce tinerii inainteaza in varsta si obtin un job bine platit, pretentiile cresc… Asa ca in aceasta etapa ar fi indicata tot o caroserie de tip hatchback in 5 usi, insa pe un autoturism de clasa compacta ori poate un sedan de clasa medie. Si pentru aceasta ipoteza am gasit o serie de oferte avantajoase: Opel Astra, VW Golf, ori Ford Focus (clasa compacta) si VW Passat, Audi A4, Ford Mondeo ori Renault Laguna (clasa medie). Totusi in aceasta etapa trebuie tinut cont nu neaparat de pretul de achizitie, cat de costurile de intretinere si exploatare care sunt evident mai mari pentru exemplarele de clasa medie…

Odata cu trecerea anilor este firesc sa apara si noi membri in familie, mici dar foarte pretentiosi… Prin urmare spatiul dintr-o compacta nu mai este suficient si astfel trebuie investit intr-un monovolum: Citroen Xsara Picasso, Opel Zafira, VW Touran ori multe alte variante. Marile avantaje ale unui monovolum sunt modularitatea interiorului, rezistenta la uzura si volumul portbagajului. Insa daca bugetul permite se poate opta chiar pentru un SUV de oras: VW Tiguan, Hyundai Tucson ori Opel Antara, insa in aceasta situatie portbagajul este cam modest.

In functie de posibilitati si preferinte, la varsta a doua clientii mai pot opta pentru SUV-uri premium de genul: VW Touareg, Porsche Cayenne ori BMW X5 sau la autovehicule cu reale veleitati in teren accidentat: Mitsubishi Pajero, Land Rover Defender, Toyota Land Cruser si lista poate continua… Insa mare atentie pentru ca intretinerea unui tot-teren costa destul de mult.

Voi ce criterii mai luati in calcul atunci cand va schimbati masina? Dar si ce sfaturi mai aveti pentru cei aflati in cautarea masinii potrivite?

7 Comentarii

  1. marius

    Criteriul suprem:
    -costuri de achizitie raportat la costuri de intretinere pe an (estimative)
    Apoi vin celelalte…design,confort…

  2. Alex

    ce parere aveti de Tucson pentru un drum de 60% teren de munte denivelat,neasfaltat si 40% drum de oras?

  3. d

    sunt la a 3-a generatie de passat sw(variant) si sunt destul de multumit tinand cont ca,cu primul (116 cp)l-am achizitionat la mana a doua(fabricatie ’99 achizitionat in 2003) am parcurs eu in 2 ani 277000 km avea deja 155000 cand l-am achizitionat si am facut doar schimbul de ulei si de vreo doua ori capetii de bara,al 2-lea passat sw(variant)(131cp) fabricatie 2003 achizitionat 2005 cu 54000km si am ajuns pana in 2012 la 300000km si am schimbat in decembrie 2011 alternator si kit ambreiaj,iar in 2012 passat sw(variant)(140 cp dsg) farbicatie 2011 si ma simt excelent tinand cont ca e r-line si are cam toate dotarile.Autoturismele le-am achizitionat in functie de gust,mi-au placut masinile kombi iar sa ma uit la un A6 sau SERIA5 kombi costurile mi se pareau prea mari in contrast cu performantele masinilor(in oras tot cu 50kmh circuli iar pe autostrada tot cu 140kmh).Apropo in 2005 am achizitionat si un seria5 sw 3000diesel 192CP automat full(IN PARALEL AVEAM SI PASSAT-UL DE 131CP) si am tinut masina 10 luni de zile si nu am fost foarte multumit(eram pe autostrada si la viteza de 140kmh un passat standard 2006(3c)140cp cu jante de tabla) era in spatele meu si nu m-am putut dezlipi de el pana la 210kmh in ciuda celor 52 de cai pe care ii aveam in plus

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)