autovit.ro

Cine este, de fapt, “parintele” automobilului?

O necesitate in ziua de astazi, automobilul a avut parte de evolutie spectaculoasa de-a lungul anilor. Insa perioada de pionierat a fost extrem de dificila si a fost marcata de o competitie acerba intre cei mai faimosi ingineri ai acelor vremuri. Cine credeti ca a patentat primul vehicul motorizat si a intrat in istorie ca fiind “parintele automobilului”?

Se cunoaste ca totul a pornit de la o idee pe care au avut-o atat Gottlieb Daimler, cat si Karl Benz, Wilhelm Maybach ori Henry Ford, personalitati care au marcat istoria automobilului. Si chiar daca acestia au lucrat in paralel fara sa se cunoasca, toti au obtinut rezultate sensibil egale si cam in aceeasi perioada de timp.

Istoria spune ca primul automobil a fost patentat pe data de 29 ianuarie 1886 de catre inginerul german Karl Benz. Acesta a montat pe un triciclu motorul in patru timpi brevetat de Nikolaus Otto, un propulsor pe benzina de 958 cmc care dezvolta 0,75 CP si dispunea de aprindere electrica si racire cu apa. Prin urmare, Karl Benz a fost numit “parintele automobilului”, iar ca dovada este patentul DRP 37435, asta chiar daca unii considera ca inventia este mai degraba o motocicleta. Apoi dupa cateva luni de optimizari, in luna iulie 1886 compania sa incepe comercializarea acestui automobil cu trei roti, dar rezultatele comerciale au fost dezastruoase.

In tot acest timp, Gottlieb Daimler lucra intens la propria sa versiune de automobil, insa una cu patru roti. Astfel pe data de 8 martie 1886, Gottlieb Daimler a comandat o trasura renumitei companii Wilhelm Wimpff & Sohn pe care a montat un motor si a realizat astfel primul prototip cu patru roti.

In ciuda comenzilor dezamagitoare, Karl Benz nu se da batut si incepe sa caute noi solutii tehnice pentru imbunatatirea triciclului. Totusi sotia sa Bertha, constienta de faptul ca trebuie lucrat mai mult la imagine decat la partea tehnica, gaseste o solutie salvatoare. Astfel, intr-o zi din luna august 1888, in timp ce sotul sau lucra de zor in atelier, Bertha Benz impreuna cu doi dintre fii lor de 14, respectiv 15 ani pornesc la volanul triciclului intr-o calatorie de circa 106 km intre orasele Mannheim si Pforzheim, pe langa Sttutgart. Prin intermediul unei telegrame, Bertha si cei doi fii il anunta pe Karl Benz ca au ajuns cu bine la destinatie, o aventura care a fost catalogata ca fiind cea mai lunga calatorie din lume intr-un vehicul motorizat din acele vremuri. Mai mult, publicul este fascinant de triciclu si de modul popularizarii, iar comenzile incep “sa curga in valuri”… Si astfel putem vorbi despre prima atestare documentara a unei campanii de marketing din lumea auto.

Mai trebuie spus ca desi companiile lui Benz si Daimler au fost concurente timp de mai multi ani, pe 28 iunie 1926 acestea au fuzionat si astfel a luat nastere concernul Daimler-Benz. De asemenea este bine de stiut ca triciclul brevetat de Karl Benz poate fi admirat in muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart

Voi ce parere aveti despre primul vehicul motorizat?

3 Comentarii

  1. radu

    eu stiam ca la 1884 numitul Van de Roccas, sau cam asa ceva, a facut primul vehicul in stare sa se deplaseze prin propulsie proprie.

  2. Cristian Omat

    Posibil, insa cu siguranta nu si-a brevetat inventia…

  3. Alex

    Respect acestor oameni, carora le datoram in ziua de azi binemeritata apreciere pentru curajul si devotamentul cu care s-au implicat la acea vreme in acest proiect. Chiar daca dealungul anilor au aparut multe companii sau chiar in aceeasi perioada, acestora locul le va fi intotdeauna rezervat in parcarea unei carti bine elaborate de istorie. Felicitari!

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)