autovit.ro

Este avantajoasa instalatia GPL?

Alimentarea alternativa cu gaz petrolier lichefiat este un subiect care intotdeauna a generat o serie de dezbateri intense. Pe deoparte sunt cei care afirma ca instalatia GPL eficientizeaza costurile de exploatare, iar pe de alta parte sunt persoane care spun ca aceasta masura implica o serie de riscuri.

In contextul crizei economice globale care a ridicat foarte mult preturile carburantilor, instalatia GPL pare a fi o modalitate prin care se pot reduce costurile de exploatare ale masinii. Totusi, inainte de toate, fiecare potential client ar trebui sa cunoasca ce implica acest tip de alimentare alternativa.

De la bun inceput trebuie spus ca instalarea unui sistem de alimentare cu GPL este o solutie adecvata mai ales pentru autoturismele care circula preponderent in mediul urban si depasesc un rulaj mediu anual de circa 15.000 km. Cei care si-au montat o astfel de instalatie mentioneaza ca au reusit reducerea costurilor de exploatare per km cu aproximativ 40-50%, asta comparativ cu sistemele de alimentare clasice pe benzina ori motorina. Un alt avantaj ar fi legat de aspectul ecologic al acestor instalatii, insa sa fim seriosi ca acesta nu este un motiv pertinent pentru care o persoana ar opta pentru o instalatie GPL…

S-a demonstrat ca alimentarea cu GPL nu prezinta riscuri majore in exploatare, aceasta fiind in anumite situatii mai rezistenta la solicitari comparativ cu sistemele clasice. Prin urmare rezervoarele sunt fabricate din otel special si sunt fixate pe suporti dimensionati pentru a garanta o buna stabilitate in situatia unor accelerari ori franari burste. Constructorii mai afirma ca aceste rezervoare de GPL sunt de pana la 20 de ori mai rezistente la strapungeri comparativ cu cele pentru carburantii clasici. Astfel recipientele dispun de un dispozitiv care nu permite umplerea lor peste capacitatea de 80%, pentru a permite dilatarea gazului in situatia unor temperaturi ridicate. In plus, in cazul unui eveniment rutier riscul de explozie este minim deoarece rezervorul GPL montat pe autoturism beneficiaza de sistem electric de inchidere a gazului in trei puncte…

Totusi trebuie tinut cont ca nu orice masina este pretabila pentru dotarea cu instalatie GPL. Iar in plus, daca principiul de functionare al unei astfel de instalatii nu mai este un secret pentru nimeni, efectele adverse asupra autoturismului nu sunt foarte clare.

Voi credeti ca merita investitia intr-o instalatie GPL sau sunt bani “aruncati pe fereastra”? Cam ce fel de probleme ar putea sa apara in timp?

114 Comentarii

  1. Roland

    Din cate stiu eu acest sistem de alimentare poate creste uzura motorului dat fiind arderea mai uscata comparativ cu benzina. In rest pare ok din punct de vedere al costului carburantului iar investitia privind montarea instalatiei se amortizeaza circa intr-un an.

    • Valenti

      salutare tuturor. am avut o Dacie 1300 fabr 1999 cumparata pe la 7500km. cand a facut 55.000 km i-am pus GPL. acum are aprox 250.000km si motorul funtioneaza bine, fara sa ii fi facut RK, sau segmentari – nimic! CAND AVEA VREO 75.000KM AM TESTA-O LA VITEZA SI MERGEA CU 140KM/H PE GPL. AM FOLOSIT NUMAI ULEI SINTETIC SI SEMISINTETIC!

      Economia de bani era de aprox 42%, cheltuiala cu instalatia s-a amortizat in vreo 6000km, adica aprox 6 luni la cat merg eu.

      TRAGETI CONCLUZIA CU “ARDERE USCATA, DISTRGE MOTORUL” si alte abureli d’astea.

      Parerea mea este ca MERITA!!!!

      • ninja

        eu am un 4.7 benzina 8 pistoane secventiala.S-au ars scaunele la supape si supapele de la gpl rezultat…1000 euro pierduti.nu trebuie turata pe gaz, daca vrei forta, comuti benzina si ii dai.in rest se merita…in loc de 18 l/100km benzina platesc 20 gaz adica vreo 12 benzina.e ok.

      • sorin

        eu in 9 luni am deja 16000 de km facuti cu un ford focus 1.4 16v , ar merita sa pun o instalatie gpl la motorul meu, nu am tinut cont cati bani am dat pe benzina, dar stiu ca am dat foarte multi

    • samyr

      benzina arde cumva umed?! ca asta ar trebui sa intelg sin post-ul tau,,nu?!
      Hai sa ne lamurim :-nu exista ardere uscata sau umeda
      -exista doar reziduuri rezultate din urma arderi care la benzina se numesc CALAMINA iar la gpl se numesc INEXISTENTE
      -amortizarea investitiei intr-o instalatie GPL nu se masoara in unitate de timp ci in NUMAR DE KILOMETRI (simplu ca la scoala)
      -cei reticenti privind GPL sa foloseasca benzina in continuare (cei dezghetati la minte stiu ce au de facut) http://www.pegpl.ro

    • Cristi

      Am pus GPL pe masina acum 40.000 Km. Cand am montat-o aveam 180.000 Km. Nu stiu daca se trag vreo concluzie sau nu,dar acum dupa 40.000 necesita reparatie motorul, arunca ulei in admise grupa mare. 1.5l ulei completare in 10.000 Km. Nota: cand am montat instalatie nu consuma de loc ulei, dupa 20k KM a inceput cu ~0.3l apoi vreo 0.7 acum 1.5 litri. Presupunerea mea? GPL-ul arde mai fierbinte gazele de esapament f incinse ard suprafatele de contact intre scaun si supapa. Este posibil ca o instalte mai scumpa sa fie mai buna. Poate si calibrarea amestecului de GPL sa faca diferenta intre o investitie buna sau un c**t.
      Nota 2: am avut o masina cu carburatie inainte si am mers 45.000 Km cu GPL. Nu am avut nici o problema din cauza gazului. Arderea “uscata” nu e gresit zis. Teperatura mai ridicata de ardere la amestec fac gazele de esapament mai fierbinti. Un ameste usor prea bogat care sa nu arde la temp maxima este OK. Reglata la amestec optim si “dat in gura” la ture mari OMOARA motorul inainte sa amortizezi investitia!
      Parerea mea, omul care a avut GPL la vita lui

      • pamax

        Salut, in primul rand cine cunoaste procesele si caracteristcile unui motor cu ardere interna in patru timpi, stie ca ungerea pieselor mecanismului biela-manivela dar si celorlalte cuple cinematice ale motorului se realizeaza cu lubrifiantul sub presiune si prin barbotaj si nicidecum prin combustibil.In orice literatura de specialitate se pot citi despre ardere completa sau incompleta despre particularitatile fazelor arderii dar eu nu am intalnit nicaieri expresia de “ardere uscata” sau “umeda”.Habar n-am cine a fost acel expert care a inventat aceasta porcarie.Doamne fereste ca ungerea sa aiba loc din combustibil ca atunci ai dat in bara.Nu stiu daca ati auzit de consumul negativ de ulei? Na asta e problema mare cand nivelul uleiului din baie in loc sa se micsoreze in limitele admise, se mareste din cauza ca intra benzina sau motorina in ulei si dezechilibreza caracteristicile fizico- chimice al acestuia.Aici sa cautati uzura prematura a motorului nu ca functioneaza cu GPL

    • marius

      nu mai vorbi tu din auzite, afla ca motorul isi face ungerea singur si pe gaz si pe benzina cu acelasi ulei din motor, vorbiti sa va aflati si voi in treaba.

      Am gpl pe GOLF 4 motor 1.6 de un an de zile, consum de 7.5%, adica la pretul de gpl de 2.89 cat e la mine in judet merg cu echivalent in benzina de 3.2 litri!

      • dany

        Golf 4 1.4 16 valve din 2003 la 70.000 am instalat gaz (instalație Milano)… am 260.000 km din care 90% numai pe gaz, nu am avut nici o problema cu motorul. pe gpl merge mult mai bine…pe benzina au început sa se audă tachetii cum lucrează … recomand gpl

        • Chi

          Asa e si la mine .. Am acelasi golf 4 1.4-16V din 2003 ! 7,5-8 in oras ( Bucuresti ) unde e aglomeratie ca la balamuc … Sa sti o treaba buna . MERGE MULT MAI BINE PE GPL !!!! Sau mirat si cei de la servis cit de bineerge pe gaz asa ca hai la revedere cu zvonacii ;).

          • flavi

            Golf 4 1.4 16 valve 2003 … instalație pusa pe la 70-80 km (nu știu cat de reali) prin 2010 la AUTO gaz București și merge perfect la 356.000 km, la livrat pizza. Toate filtrele și uleiul schimbat la 10.000 km, la instalație schimbat un furtun și ceva garnituri la un cost de 180 lei, în rest merge perfect.

          • flavi

            Golf 4 1.4 16 valve an 2003 … instalație pusa pe la 70-80 km (nu știu cat de reali) prin 2010 la AUTO gaz București și merge perfect la 356.000 km, la livrat pizza. Toate filtrele și uleiul schimbat la 10.000 km, la instalație schimbat un furtun și ceva garnituri la un cost de 180 lei, în rest merge perfect.

          • flavi

            Pe golf 4 1.4 2003 instalat în 2010 la autogaz București la vreo 80.000 km. În prezent are 356.000 km și motorul merge perfect (numai oraș livrare pizza). O investiție de 180 lei a fost ceva furtun. În rest toate filtrele și uleiul schimbat la 10.000 km.

          • Silviu

            Pe golf 4 1.4 2003 instalat în 2010 la autogaz București la vreo 80.000 km. În prezent are 356.000 km și motorul merge perfect (numai oraș livrare pizza). O investiție de 180 lei a fost ceva furtun. În rest toate filtrele și uleiul schimbat la 10.000 km.

      • Chi

        Bravo ! 1.4.16v Golf 4.:)

      • flavi

        Pe golf 4 1.4 2003 instalat în 2010 la autogaz București la vreo 80.000 km. În prezent are 356.000 km și motorul merge perfect (numai oraș livrare pizza). O investiție de 180 lei a fost ceva furtun. În rest toate filtrele și uleiul schimbat la 10.000 km.

    • pamax

      Nu exista “ardere uscata” te rog uita de acest fals, inventat de cineva care habar n-are de functionarea unui motor cu ardere interna in 4 timpi.Motorul functionanad cu GPL sau cu GNC are o durata de viata de 1.5-2 ori mai lunga decat un motor care functioneaza numai cu benzina in aceleasi conditii de exploatare! GPL este ultimul “vinovat” pentru uzura unui motor.Am un sfat pentru multi, aceea de a se documenta din surse sigure si de specialitate inainte sa postati idei personale nefondate in legatura cu autovehicule!

      • INGINER

        Motoarele din fabrica pe GPL au chiulasa construita special pt echipare pe gpl cu scaunele supapei de evacuare din aliaje speciale. IN REST MOTORUL SE UZEAZA LA FEL supapele de evacuare au viata mai scurta dar in 200000 km amortizezi masina cu totul . Necajitiii in ale cunoasterii tehnice care au stricat motorul mai ales la masini rulate n-au schimbat uleiul la max 5000km deoarece asa se schimba la masini pe gpl deoarece stresul termic (oxidarea) al uleiului este mai mare temperatura in camera de ardere fiind mai mare cu 80-90grd decat la motoare cu benzina.

    • besche

      Nu exista ardere uscata sau mai umeda !

    • doar eu

      pentru roland
      eu nu inteleg de ce comentezi daca nu ai asa cava pe masina…habar nu ai….furi current…sigur esti minor

  2. C

    Eu personal as folosi asa ceva daca as merge mai mult cu masina… momentan nu renteaza instalarea.uneia.

  3. Mihai

    Instalatiile Auto GPL actuale de calitate NU cresc uzura motorului (mitul ca acestea distrug motorul a ramas de pe vremea daciei 1310 pe carburatie) acum instalatiile au evoluat mult, vorbesc din proprie experienta, am cunostinte care au rulat 400.000 km cu Dacia logan pe gpl si nu au nici-o problema daca doriti mai multe detalii va pot raspunde pe https://www.facebook.com/pages/Alternative-Fuel-Systems-SRL/131287143676131
    Bafta.

  4. Mihai

    Am un Bmw 316i e46 si de curand mi-am montat o instalatie de gpl,ce este drept dupa cateva luni in care m-am tot interesat in ce consta si ce consecinte exista.Ideea este ca dimpotriva uzura motorului este mai mica(contrar cu ce a spus Roland),deoarece se monteaza o serie de injectoare separate de motor (care nu afecteaza cu absolut nimic)ba mai mult la schimbul de ulei se observa ca uleiul este mult mai curat decat daca as fi rulat aceiasi km pe benzina,credeti-ma ca am facut cercetari complexe inainte de a lua decizia aceasta!Sper sa va ajute cu ceva descrierea mea si astept si alte pareri ale celor care au instalatii de gpl de mai mult timp decat mine.

    • nicu

      Salut.
      Am aceeasi masina ca si tine si as dori sa-mi spui unde ai montat sistemul GPL si cat te-a costat.
      Multumesc.

      • TUDOR

        AM O ALFA CO 280000 KM REALI DIN 2003 PE GPL INSTALAT IN FABRICA ,NU AM AVUT PROBLEME CU MOTORUL PANA ACUM, AM PROBLEME CU INMATRICULAREA PENTRU CA IN TOATA EUROPA MASINA CU GPL E TAXATA CA SI VECHICUL NEPOLUANT NUMAI IN ROMANIA VOR SA PLATESTI INMATRICULA CA SI CUM AI CIRCULA PE BENZINA,IMI PARE RAU CA M-AM INTORS ACASA ,STATUL CU TAXELE ABSURDE ITI SUGE VIATA SI CHEFUL SA FACI CEVA AICI.SPER SA CASTIG PROCESUL PANA SCHIMBA ASTIA NUMELE TAXEI ,SUNT DEZAMAGIT DE CUM ITI BAGA ASTIA MANA IN BUZUNAR DE FIECARE DATA ,DUPA NUOA LEGE CICA SCAD TAXELE LA EURO 0,1, 2 CARE CHIAR SI UN DOBITOC ISI DA SEAMA CA SUNT POLUOANTE SI CRESC LA E 3 SI 4 MA INTREB CUM POT SA ZICA CA POLUATORUL PLATESTE ,DACA PIERD BANII CU PROCESUL MA INTORC DE UNDE AM VENIT , SI AM SA PLATESC TAXE SI IMPOZITE ACOLO,CA AICI ITI IAU BANI SI PE AERUL RESPIRAT.

        • Marian

          Ai dreptate Tudor sunt in aceiasi situatie ca si tine dupa 10 ani de Spania ma intorc acasa cu masina proprietate personala ce o detin din 2005 in spania este EURO4 aici mi-o baga la EURO3 spunand ca nu se poate face nimic .Concluzia pe o masina pe care am platit 17000E trebuie sa mai dau statului aici 2800E ca sa o pot inscrie.
          e cea mai mare hotie care am vazut imi vine sa ma intorc in ES.

    • Paul

      Buna ziua.ce instalatie aveti pe bmw.Ce tip?marca… Detalii .Multumesc.

  5. Catalin

    Am pus GPL pe un Cielo si a fost mai mult decat eficient si econom. am ales o instalatie secventiala, nu cea clasica. oricum … 10 L / 100 km in oras, la plimbare am avut si consum de 8.7 de la gol la gol. deci .. MERITA !!

  6. IONUT

    in 2004 am avut cielo pe gaz
    am facut cu el 30.000 km intr un an si n a avut nimic !!!!!!!!!!!!!!!
    cine zice ca umbli cu bomba n portbagaj e IDIOT !!!!!!!!!!!!!!!
    renteaza GPL doar daca ai motor mare pe benzina si faci km multi !!!!!

  7. stoenescu gigi

    Detin o Astra cu gpl de peste 60 mii km si nu sunt probleme cu motorul. Din cate am inteles de la mecanicii motoristi se ajunge la schimbarea supapelor cel mult. Ar mai fi si chestiunea cu siguranta, trebuie sa fim realisti exista. un risc

  8. alex

    Sa montez GPL pe masina a fost cea mai inspirata investitie facuta vreodata de mine, in 5 luni am facut deja 15000 de km si mi-am amortizat instalatia, stau in constanta, am un golf 3 din 1995 cu motor 1,6 de 101 cp. fac drumul constanta-bucuresti dus intors cu 110 lei (mers cu 100/h)+ taxa de pod.Deci recomand gpl.

  9. Dan

    Ardere uscata?!..exista ardere umeda?
    Motorul este distrus in principal de carbon si de uleiurile proaste.Arderea gpl este mult mai completa decat cea a benzinei sau motorinei.La peste 50000km depunerile de calamina pe bujii pistoane supape sunt extrem de mici.
    Am avut instalatii pe 4 MB si nu secventiale care sunt si mai eficiente.Studiile releva o crestere a duratei de folosinta a motorului cu cca 20%.Dar din pacate putini utilizeaza uleiuri de calitate full sintetice si ulterior dau vina pe gpl ca in cazul de fata

  10. Razvan

    Am avut prima instalatie de GPL in 1998, pe vremea in care se gaseau instalatii rusesti, la o Dacie 1300 din 1975 si de atunci am pus la toate masinile pe care le-am avut Dacia Nova, Peugeot 205, Chrysler Intrepid, Ford Focus, Mini One, etc, de cate ori vad pe cineva ca alimenteaza cu benzina imi zic in sinea mea: “bietul de el, uite cum arunca banii pe fereastra” si unde mai pui ca se mai formeaza si coada! O zi buna si o decizie inteleapta!

  11. AlexB

    trebuie sa-mi schimb masina si ma gandeam sa merg pe un Jaguar X-type diesel. dupa mai multe cautari si investigari cred ca o sa aleg unul 2.5 benzina 200cp 4×4 pentru ca la un calcul, daca ii pun GPL ajung cu consumul mai jos ca la diesel. dupa cum am calculat eu pot sa va zic urmatorul lucru: se merita maxim. cheltuiala se amortizeaza intre repede si foarte repede, la mine de ex ar dura 14.000 de km deoarece instalatia e 5000 de lei si masina consuma undeva la 15 urban; dar pe o masina de pana in 2000cc (pt care instalatiile sunt intre 2000 si 3000 de lei) cu un consum de pana in 10 urban in 7-8000 va duce pe plus.

  12. pavel

    eu am avut instalatie si am pus cea mai de calitate , va spun sa nu puneti , si va spun si dece , 1 va creste consumul 2 usuca injectoarele 3 se duc taketii (dupa caz) 4 cand pornesti masina trebuie sa accelerezi altfel nu ramane pornit masina 5
    dupa un an de zile dai peste cap tot calculatorul masini si nu prea o sa mai poti merge pe benzina si doar pe gaz , 6 pierzi foarte mult lichid din radiator si trebuie completat aproape fiecare 3 zile , iarna nici nu se merite pentru ca se incalzeste foarte greu si deja ajunji la destinatie pana sa aprinde aparatul

    • Mihai

      imi pare rau dar cred ca ai avut mai mult ca sigur o instalatie turceasca reglata in fata blocului

    • Cristian

      Ai avut instalatie, dar te rog sa nu spui ca cea mai buna. In primul rand nu se porneste pe gaz, deoarece nu ajunge la temperatura optima, lucru pe care instalatiile secventiale il fac automat, cu mici diferente, respectiv declansare la 30 sau 40 grade, a injectiei de gaz.
      Al doilea lucru, ECU este autoadaptabil, iar in cazul in care detii o masina mai veche, cu scheme MAP preinstalate, se gaseste un modul care vine in ajutorul ECU.
      In fine, instalatia o fii “cea mai buna”, propietarul trebuie reglat putin !!!

    • 305

      total fals ,adevarata doar faza in care trebuie sa turezi motorul ca sa treci pe gpl dupa o pornire mixta benzina-gpl(la anumite instalatii).eu am 140000 facuti pe gplsi pornirea la masina mea are 3 variante de pornit: 1 numai pe benzinz…2pe benzina si cand accelerez la 3000rotatii minut trece pe gaz si 3 pornire doar pe gaz pe care eu nu o folosesc deloc.consumul creste undeva cu 1 litru in plus fata de benzina.nu ,,usuca,, injectoare,nu se duc tachetii,nu dai peste cap calcu masinii,antigelul si caldura la masina nu-i nici intr-un caz din cauza instalatiei de gpl.a mea e instalatie brc facuta de firma autorizata in 2004

  13. Adrian

    Pt. doritori de gpl ATENTIE, nu recomand sa fortati masina in turatii foarte mari timp indelungat ca pe benzina si mare atentie iarna mergeti pe benzina cel putin 10 – 15 min pana incepe sa se incalzeasca motorul!
    GPL-ul e ca sa economisiti bani nu fortati masina la limita cu el !

    • samyr

      salut Adrian,,,,apropo de cele 10 -15 care-i sunt necesare masini tale sa se incalzeasca iarna,,,,nu te supara pe mine dar nu pot sa ma abtin si trebuie sa te intreb,,,ai cumva vre-o dacie din 78… si umbli cu termostatul in buzunar??! sau ai facut testul in siberia unde sunt -40 grade??!! nu de altceva dar eu nu am mai auzit demult de masini care sa inceapa sa se incalzeasca iarna in 10-15 minute asa cum spui tu,,,PRO GPL iar celor indiferenti va urez MULT SUCCESS LA CONSOLIDARE AVERII LUI PATRICIU!!!

  14. kkmaka

    gizaz,iei jaguar 4×4 2.5 benzina sa-l pui pe gaz… nu prea faci mare economie..ca daca esi cuplat la o cutie automata cred ca ala o sa-ti mance vreo 20 in oras ca ceasu! Combinatia cu Gpl ti-ar urca consumul cu 1-2 litrii si ar reduce enorm …consumul.. dar nesemnificativ parerea mea! Eu am avut logan 1.4, 1.6 pe gpl in regim de taxi..si pot sa va spun ca cei care nu aticondus gpl nu aveti de unde stii ..eu am testat in regim de taxi am dat intr-o zi minima 165 de chei la masina…nus cat consuma cand porneste ca trebuia sa dau in fata ca mergea randu la mall:)) dar la cine lucram a facut un sistem ingenios porneai masina direct pe gpl…nu pe benzina… asa fara aceste pornir/opriri mai puneti frecusurile din oras/intre blocuri…alea alea ..faceam in medie 200 km pe zi …. dar asta era doar o medie ..erau zile cand conduceam si 300 km pe zi…. doar oras faceam. de 40 lei bagam cam 14-15 L de gaz… si faceam cel putin 160 de km in oras……in regim de taxi! acuma calculati voi cat este de rentabil gpl-ul.

    Dezavantaje : bine nu are rost sa va zic ca lucram pe niste coteturi de masini care aveau cam majoritatea 3-4 sute de mii de km..si cam toate picau de pe ele… dar pe cine interesa? ramaneai in mijlocul drumul..erai schimbat pe alta…aia era reparata cat sa porneasca si ciao….. din nou pe ea.. asa..dezavantajele GPL_ului…:))

    pai in primul rand… ar fi mirosul..daca nu ti-s curatate injectoarele si instalatia nu e ok…..e jale…nu stai in masina,iarna…..trecerea automata se face undeva dupa vreo 5 minute de mers cu masina…,hmm poate o idee trage mai slabut…dar sa nu va temeti..ca nu e moarte de om…. ca masina personala sunt sigur ca nu o sa fie ca-n regim de taxi cand se schimba un filtru la 40 de mii nu la 15 mii cat e dat de producator.. dar daca aveti reviziile la timp nu aveti nici o problema… ..ce sa va mai zic…? avantaje…. o gramada ; economie clara…. eu lucrasem pe un logan benzinar 1.4 si in oras alimentam noaptea la 200 de ron facuti 90 lei…papa la greu…. mergeam acasa cu zero lei 90 alimentat + 50 chiria + 1 pachet de tigari + 1 sandwich + 1 suc + 1 chips(sticks,picks,miks) ..ca nu poti sta cu matele goale… si uite asa injurai ca mergeam cu mana-n….acasa , eh cand am facut trecerea la gaz..alta treaba tata… 200 ron facuti / alimentat maxim 50 lei / chirie 55 / :>>> hh ramaneam cu 95 ron //// tighi/sticks/micks/piks….. sandiwch..cola:)) totusi mergeam acasa cu 50 lei! >.e avantajos..dar nu cred ca pe motoare mari…fiindca si alea halesc..dublu gpl.. maxim motor de 1.8…:>> hai ciau!

  15. laurentiu

    recomand tuturor intalatie GPL din urmatoarele motive: in primul rand este un carburant alternativ, deci poti circula pe gaz, dupa care poti trece fara nicio problema trece pe benzina, in al doilea rand pretul/litru( este adevarat difera de la localitate , zona etc. , dar oricum nu este ca cel al benzinei) , ideea este sa ma folosesc de masina nu sa ma dau fudul si sa dau o tura de oras cu becul aprins si cu ochii pe statiile PECO. Va pot spune ca detin doua autoturisme si ambele sunt pe benzina /gpl si m-am plimbat si la mare si la munte fara nicio problema . Este gresit a spune ca influenteaza viteza de deplasare, deorece circulam in Romania pe drumuri judetene pline de carute, radare, biciclisti, caini, animale si pietoni. In concluzie , va recomand instalatie GPL de ultima generatie nu vechituri pentru a fi pe deplin multumiti. Va multumesc!

  16. Mario

    Astia cu GPL , v-as pune sa stati cu nasul in spatele unei masini ce are instalatie GPL sa vad cum suportati voi mirosul . Eu unul , decat sa am o masina cu instalatie GPL , mi-as cumpara una mai ieftin dar diesel .

    • bros

      Pai motorina pute de 10 ori mai tare !

    • Denis

      Mai bine mirosi gaz ca e mai eco decat diesel (cel mai poluant si cancerigen)

      In fine , daca miroase a gaz pe langa masina exista probleme. Eu am instalatie GPL si nu miroase nici in masina nici in afara ei.

  17. marius

    multi vb tot ce aud la colt de strada.am un ford escort 1.6 16v si acum 4 ani am decis sa montez instalatie GPL. Aceasta decizie am luat-o dupa ce am cumparat un passat 1.8 benzina din 1987 si avea GPL. Dupa cateva luni am observat diferentele si de consum si asa am decis sa montez GPL pe ford. Intre timp am vandut passatul unui vecin care si al aste foarte multumit de masina si o are si acum. Apropo, cand se circula pe GPL este indicat a se tura motorul mai tare ca la benzina si se va vedea o diferenta la consum adica mai mica. Acest lucru l-am testat de mai multe ori si efectul consumului mai mic se vede la turatii mai mari dar nu foarte exagerate.De examplu la benzina schimb la 2500-3000 turatii iar la GPL 3500-4000. Si motorul inca merge foarte foarte bine si am facut si cateva drumuri de germania. Cei care comenteaza negativ despre GPL si au o masina pe GPL sa mearga la alt specialist sa ai regleze instalatia. Mult succes.

  18. VALENTIN

    instalatiile gpl reduc insesizabil performantele masinii , viteza maxima va scadea cu 2pana la 5 km/h , timpul de accelerare se va mari cu 1 pana la 2 sec.iar consumul de carburant va creste cu 1 pana la 1,5 L din cauza densitati mai mici a gazului. Referitor la uzura motorului nu-i decat un mit fals. Rezidu lasat in urma arderi gazului este incomparabil mai putin decat in cazul benzinei, temperatura de ardere este mai mica , uleiul va fi mai curat . Este gresita ideea ca gazul strica setul motor si supapele acest lucru se intampla de mult la dacia 1310 la instalatiile Stefanelli cu comutare manuala gaz benzina (asta dupa vro 100 de mii km) pentru ca daca se porneste direct pe gaz si motorul este rece vor ingheta sitele de inpuritati si filtrele aferente si se vor crapa sau rupe permitand impuritatilor din rezervorul de gpl sa ajunga in camera de ardere si de acolo mai departe la supape si in ulei. Pana sa iti dai seama de acest lucru mai mergi un nr de km si cand ajungi la service aia vor schimba doar filtrele NU si uleiu care pana atunci va fi plin de mizerie.
    Detin un mercedes sprinter pe gpl de fabrica are 348000km si nici o problema cu motorul si o toyata avensis 1.8 61000 km cumparata de noua pe care am pus gpl la 18000 km

    • Romulus

      Draga Valentin,

      Tin sa te anunt ca nu scade nici viteza,si nici nu creste consumul.
      Am Logan 1,4 mpi si la 100 de mii de kilometrii merge impecabil,e drept pe la 70000 de mii sa infundat un injector gpl nu am stat pe ganduri,schimbat :toate 4 pret: 700 lei,tine cont,Landi&Renzo,unde in Bucuresti unul singur costa 700 LEI .
      Solutia: un magazin on line.
      Consumul meu GPL este de 10% in Bucuresti.
      In afara scade sub 7%.
      Dupa cum am inteles Landi&Renzo consuma cel mai putin,insa au o mare problema injectoarele nu se pot curata,dar daca dai 700 de lei si, ie-i si injectoare superioare,cap portocaliu,oricum te scoti,bine te mai injura aia de la gaz cand mergi sa faci calibrarea ca deh i-ai luat caimacul,dar aste e.
      Vreau sa subliniez o concluzie:
      Cauciucuri Logan,ce Kormoran,ce Matador,Luati-va frati-lor Dunlop si vede-ti diferenta,si la consum,si la franare,cu toate ca eu ar trebui sa tac ca l-e am gratis,bine de la un prieten.

  19. Eugen

    Buna seara, am citit cu interes opiniile tuturor si observ ca in marea majoritate sunt favorabile alimentarii cu GPL. Am o Leganza pe care am montat o instalatie secventiala BRC (una dintre cele mai performante din cate mi s-a spus la momentul montajului). Pot sa va spun ca o instalatie de gaz se merita montata doar daca deplasarile sunt facute frecvent urban. De asemenea este rentabila pentru cei care fac la o pornire – oprire cel putin 15 km si asta vara, deoarece iarna mai ales in regim de temperaturi scazute, senzorul de temperatura al instalatiei va permite trecerea pe gaz doar dupa aproximativ 5 km si chiar si atunci motorul va functiona sincopat pana cand va ajunge la o temperatura optima. Deci in concluzie…daca vremea este calda se justifica din plin. Iarna daca mergeti pe distante relativ scurte ( si asta este valabil in orasele de provincie in special) si faceti pauze de cel putin o ora intre porniri este total nerentabil deoarece practic mergeti pe benzina 90 % din distanta).
    O seara buna.

  20. Gheorghe

    Eu dupa ce am pus instalatie de gaz pe masina,am ajuns sa nu pot pricepe cum mai exista oameni ce alimenteaza cu benzina.Am Opel Corsa 1.2 ce consuma la fel GPL si benzina.Masina are 200000 km din care 60000 km pe GPL.Nu exista drum fara GPL

    • Laura

      Si eu sunt interesata de achiziționarea unui opel Cora 1.2 cu instalatie GPL din fabrica. Imi poți oferi mai multe detalii?

  21. Alexandru

    Salut ! Am un Opel Vectra B 1.8 16v si am instalatie de gaz BRC care nu este secventiala . Pot sa spun ca sunt foarte multumit, consumul pe benzina in oras este de 10l/100 km , iar pe gaz consuma 12l/100 km, adica inainte sa am instaltia de gaz, 100 de km in oras ii faceam cu 60 RON , iar acum cu gazul cu 35 RON fac 100 de km in oras, am instaltia pe masina de 3 luni si nu am nici-o problema ! Recomand BRC ! Sunt foarte multumit ! Merge perfect fara probleme cu relanti, debimetru de aer, sonda lambda si etc… !

  22. marius

    merita montarea unui sistem gpl pe un volvo 850 glt cu motor de 2435 169cp fara turbo?Este cineva care si-a instalat un sistem gpl pe un motor asa mare?>merita investitia,care a fost costul instalatiei?Va multumesc

  23. Sergiu

    Am un mercedes 190 E ,pe benzina ,fabricatie 1989,cutie automata,1997 cc.
    AR renta sa mi pun instalatie gpl ?

  24. FLORIN

    am un bmw 316 i din 1993 .m 40pe care am montat o instalatie gpl secventiala tomasseto stag 200,eu sunt foarte multumit de ea consum extraurban undeva la 8,5 mers normal 120 130 cu urcari pina la 170,nu stiu daca in timp se uzeaza motorul sau nu ,ideea e ca eu acuma am ulei in masina aproape full sintetic 5 w 30 chiar daca e din 93 si nu papa nimic ,ca si economie iarna e un pic mai nasol prin simplu fapt ca daca afara sunt -10 dureaza cam 15 min pina ajunge motorul la temperatura de 30 de grade ,moment in care trece pe gpl dar vara dureaza 1 min,eu fac cu o butelide de gpl in care imi intra 44 de litri undeva la 540 de km iarna si cam 570 vara,in bani fac cu 140 de ron 570 de km.momentan am cu masina doar 12 000 de km facuti pe gpl
    dar am avut un 325 i 192 cp care a rulat tot pe gpl aproximativ 60000 de km in care am schimbat doar 6 bujiii,de acea sunt pro gpl.multa lume zice ca nu se pierde din putere daca rulezi pe gpl,sa stiti ca se pierde diferenta este sesizabila doar in ture mari 4000 5000 de ture acolo deja parca nu mai are puterea ca si pe benzina eu zic ca 10 la suta se pierde dar asta doar in ture mari demarajul e acelasi pina in 3000 de ture nu se simte nici o diferenta intre gpl si benzina , ca si concluzie as zice ca merita o instalatie gpl indiferent citi km rulezi pe an fie ca faci 10 000 fie ca faci mai multi…….

  25. BOGDAN

    Nu forjati motoarele cand mergeti pe GPL! Eu am schimbat un set motor la un Espero, dupa ce m-am dat grav la ea ruland pe GPL.
    Mentionez ca niciodata n-am patit acest lucru ruland pe benzina.
    GPL e bun daca faci peste 15.000 km / an, ca sa renteze si revizia instalatiei de GPL pe care vad ca nimeni n-a adus-o in discutie si e totusi un cost destul de insemnat.
    Celor care merg mult in afara orasului, le recomand totusi un diesel, costurile sunt cam la fel cu o masina pe GPL, avand in vedere ca un diesel consuma extrem de putin in afara.

    • MEDIUM

      revizia instalatiei GPL se face la 40.000 km, si cu filtru cu tot cista undeva la 130 ron. deci nu a mentionat nimeni costurile reviziei instalatiei GPL, PT CA ESTE INFIM !!

    • george

      la diesel cand te lasa turbo sau vreu injector zici ca nu ai avut noroc la benzina si daca pica motoru la 100,000 km ii dai un set si tot ii mai rentabil dar asta este numai parerea mea

    • Dani

      Aberezi…. Rau de tot

  26. Robert

    Am un peugeot 206 gti. 2.0 benzina 140 cp. Il forjez destul de mult si schimb turatile des pe la 5-6 chiar 7 mi de ture.. ma gandesc sa imi oun gpl dar mi frica sa stric motorul.. voi ce ziceti? Cu o instalatie gpl foarte buna isi pierde din putere si se strica forjata?

    • Denis

      Cu o instalatie buna (ex: Landi Renzo) pierderea puterii este de 1-2% adica insesizabila. Aceasta pierdere o poate sesiza doar DYNO . Pentru forja iti recomand benzina , GPL este pentru economie .
      Cand vrei forja o muti pe benzina , cand conduci normal o treci pe GPL.

  27. Vasiliu

    Buna ziua ! Am citit cu interes tot ce ati discutat. Le dau dreptate domnilor cu GPL montat pe masina. Am un Logan din 2008 cumparat de nou cu GPL de la uzina din Pitesti, Landi Renzo , se numeste marca. Am inteles ca e cea mai buna din lume , Dacia a facut selectie serioasa sa nu se faca de ras ! M-am interesat si am vazut ca Landi Renzo sunt numarul 1. Am 146.000 de km si nu am avut probleme cu motorul. Am facut reviziile la timp. Dupa garantie fac reviziile la cei din Pitesti care sunt importatorul Landi Renzo din Romania. GPL chiar merita ! Bafta tuturor!

  28. dgg21

    Salut all ! Am si eu o Corsa de GPL. Nu are prea mare forta dar merge de rupe. Nici inainte nu prea fugea ca are motor de 1.2. Am pus gaz la Damaroaia, la nea Eugen. Tot Landi Renzo si eu si nu am probleme. Am 8 litri la suta consum prin oras si 7 afara. Nu prea o turez…Sunt multumit. Am facut 19000 de km cu ea si si-a scos banii instalatia. Aia care zic ca umbli cu bomba la tine nu au habar. fratemiu la fel zice si dupa un an a venit la mine cu Loganul lui cu butelia in spate.

  29. Fl Udrea

    Ajutoooooor! Unde pun si eu gaz pe un Jaguar? vreau ori Landi Renzo ori BRC?

  30. george

    Salut, am si eu instalatie Tomasetto pe un ford ka, am facut 40000 km si nu am nici o problema. Unde mi-am montat-o, revizia se face la 400 de ore de functionare(avertizare sonora), indiferent de perioada de timp si costa 100 lei. Consum 10% in oras fata de 9% pe benzina. Singura problema auzita si citita pe forumurile din afara este ca la viteze(turatii) mari explozia pe gaz degaja mai multa caldura decat pe benzina si asa se strica setul motor. Se recomanda rularea pe autostrada(distante mari cu viteza constanta), pe gaz, cu viteze de pana in 110-120km/h(daca aveti 6 trepte de viteza, poate si mai mult) pentru a nu deteriora motorul. In oras, la viteze mici nu are nici o problema, si de asemenea daca dai in ea intr-o depasire sau ceva, iar nu se intampla nimic, deoarece nu dureaza mult si motorul va avea timp sa se raceasca ulterior. Ideea, pe scurt, e sa nu mergi constant distante lungi cu 4-5000 rpm.

  31. petri

    daca mananca ulei mai merita gpl.am un astra f 16v si maa gandesc la o instalatie

  32. cornel

    Am un vw caddy model 2009 cu motor de 1600 cm2 si 102 cp.Am un consum in oras de aprox.de 11,5 litri si 7,6 litri extraurban si 50.000 km.Intrebarea mea estece tip de instalatie gpl se potriveste cel mai bine si care ar fi consumul?

  33. Leonard

    Am montat instalatie GPL pe o Meriva 1.6 Toate bune si frumoase pana am parcurs “imensa” distanta de 200 km, cand am fost trecut automat pe benzina. Rezervorul fiind de 47 litri si alimentat cu 40 litri e putin probabil sa am un consum mixt de 20%. Am mers la firma care mi-a montat BRC-ul si mi-au spus ca au avut o mica problema care a fost rezolvata !Am mai parcurs 200 si ..iarasi la sercice…mi-au schimbat vaporizatorul, insa au zis ca e posibil ca situatia sa se repete. Si….s-a repetat ! Instalatia e in garantie si simt ca o iau razna tot chemandu-ma tampitii astia din 200 in 200 de km. Ce ma sfatuiti sa fac ? Sunt obligati sa mi-o schimbe ?

  34. artistulf

    Instalatia gpl este montata cel mai bine la Pro Gaz Vernesti jud Buzau
    Ei sunt profesionistii acestor instalatii. Pentru asta le multumim ca exista.

  35. Cosmin cimpean

    Parerea mea este ca , nu merita sa iti pui gaz , doar daca ai o coaja de masina gen dacie care dupa 250000 km o arunci la fier vechi…. Nu inteleg de ce dracu v-ati luat masini daca nu aveti bani de combustibil la motor de 1.4 , ceea ce e jalnic …. Gazul distruge motorul garantat , masina nu mai trage , iar cad e panta meri cu prima treapta si te faci si de rusine cand ai 4 in masina! Nu are cum sa nu afecteze motorul cand masina a fost conceputa pe diesel sau benzina . Producatorii de instalatii va mint ca sa vanda produsele la prosti ! Poti sa pui ce uleiuri vrei tu si sa o intretii ca tot la gunoi ajunge ! S-a scumpit combustibilul , si ce ? Ca sa nu va mai plangeti vindeti-va masinile si mergeti cu mijlocul de transport in comun , ca altfel dau firmele de transport faliment !

    • ioan mures

      eu zic ca ai tu prea multi in buzunar…dute linistit sa tot platesti… mie sincer nu imi este tot una sa dau 26 ron pe 100km sau 42 ron…nu distruge motorul.PUNCT.e un mit…nu mai fi invidios omule, de ce nu incerci si tu inainte sa vorbesti prostii…scuze, tie iti place sa poluezi si sa pute tare dupa tine a diesel…felicitari!
      Cei de la Vernesti le ecomand, sunt foarte profesionisti, isi iau timpul sa faca o instalatie bine pusa la punct, merita sa va duceti la ei!
      (efectiv: am avut consum de 6.5 l pe benzina afara, am 8 pe gaz… calculati singuri mai departe)
      Si nu ma fiti invidiosi oamenilor, nu numai la noi se folosesc alternative la benzina…exista si etanol in brazilia de ex….

    • ilie cu capra.n vie

      Vorbesti in somn,sau din auzite?ce te face sa crezi ca un mas abfost facut sa mearga pe benzina?poate merge si pe kerosen si pe gpl..si pe alcool…dieselul..e alta poveste. Desi..primele mergeau pe praf de carbune,nicidecum pe motorine….ÎNȚELEPTULE !

  36. Cosmin cimpean

    Mai penibili sunt cei cu mercedes si porsche pe gaz!

  37. 560SEC

    De ce sunt penibili cei cu PORSCHE si cei cu Mercedes-BENZ care au montat GPL? cunosti tu masinile? Stii tu dc unii oameni isi achizitioneaza masinile mai sus “scrise”? App ce masina conduci si ce motor are? Dl Cosmin Cimpean

  38. Aurel Olteanu

    Am in logan 1,4 2006 si doar 29000 km , acum sunt pensionar si as dori sa ii pun instalatie GPL si apelez la cunostiintele dumneasvoastra . Locuiesc in Bucuresti…
    1 Ce marca GPL sa pun
    2 La ce firma …service…sa apelez si cat dureaza manopera
    3 Ce documente trebuiesc la RAR si cat timp dureaza…
    4 Ce consum o sa am ???….acum pe benzina am 10-10,5 oras depinde de aglomeratie si 7,5 afara , iar daca, merg cu maxim 100 km -ora 6 -6,5
    Va multumesc anticipat….

    • Romulus

      Ce recomand,o instalatie tomaseto si de ce :
      Injectoarele se pot curata,adica nu sunt capsulate (Landi&Renzo)
      Un pret al instalatiei 2200 lei.
      Consum mai mare ca landi cu 1 litru de gaz fata de dezavantajul pretului unui injector landi, in Bucuresti,pe care il schimbi pe la 70000,si costa 700 de lei,sau apelezi la un magazin on line si le ie-i pe toate 4 cu 700 de lei,cum am facut eu.
      Oricum nu se compara consumul pe GAZ cu Benzina sa fim seriosi!
      Si inca ceva ,nu va uita-ti la bani cand cumparati anvelope,am primit anvelope Dunlop si am vazut clar o micsorare a consumului si a distante-i de franare. Am cuparat masina de noua acum am 96000 km,si vreau sa spun ca anvelopele Kormoran,sunt de trei ori cel putin mai slabe decat ce am acum pe masina.

  39. ionut constanta

    am un aveo 1.2 86 cp acelasi motor ca pe corsa as vrea sa stiu si eu daca pierzi putere si daca da cat la suta .si ce marca credeti ca este foarte buna .astept raspuns multumesc

  40. ionut

    Am un passat 1.8 125 hp b3 1998 ce consum ar avea pe gaz

  41. doru

    Fan GPL,

    Am vazut cateva comentarii pertinente, in special cele legate de arderea uscata.
    Sunt posesor de Mitsubishi Lancer 1.6, cu GPL instalat de vreo 6 ani, in jur de 90k parcursi, majoritatea in oras. Consum in jur de 9.0l/100km-in Buc, vara, in vacanta chiar 8l/100km. Fara probleme de; consum ulei, lipsa peformante motor, mers neregulat. sa. E adevarat nu o forjez, chiar merg un pic subturat. O mai scot si pe autostrada pentru KAT, insa nu trec de 110-120k. Probabil la un mers mai dinamic, este posibil sa se ridice problema unor temperaturi mai ridicate dezvoltate in camera de ardere, ce ar putea afecta vecinatatile(ghiduri si scaune supape)-vezi incidenta cazurilor pe modelele sportive, ce te indeamna la talpa. In 6 ani am schimbat la GPL doar rampa injectoare(500Ron), si atat, evident reviziile instalatiei(filtre, curatare, diagnoza-80RON).
    Mai e ceva. E adevarat, comutarea la alimentarea pe GPL se face in f de temperatura lichid racire, insa are corectie si in functie de temp aer. Iarna acul de temperatura lichid racire se ridica bine pana sa se faca comutarea. Una peste alta, managementul instalatiilor GPL este suficient de avansat pentru a-i asigura fiabiltatea asteptata.
    Experienta mea cu GPL a fost, este si sper sa fie una mai mult decat pozitiva.
    Spor la afaceri.

  42. Marius

    Va salut! Am un Opel Astra H cu instalatie GPL de fabrica. Are ceva daca am accelerat constant pana la 160 de km/h si am mers aproximativ 100 de m cu aceasta viteza?

  43. florin

    am mers cu un taxi Logan in Brasov ,cand m-am uitat la bord avea 640 000 de km,am vazut si eticheta de gpl pe luneta,l-am intrebat pe sofer de cand e montata instalatia si a zis ” de la inceput,si nu a avut nici o problema motorul”,un coleg de serviciu are un opel vecra foarte vechi cu aproape 700 000 de km,mai mergea motorul dar i-a ajuns,concluzia…. se poate trage usor

  44. Adrian

    Astra H motor 1.6 85 Kw din 2008, luata de noua din Belgia. Pus instalatie Landi Renzo pe la 57.000 km, acum am peste 77.000 km cu ea. Absolut nici o problema, masina merge brici. Intr-adevar, e o idee mai fisneata pe benzina, dar poate fi doar o parere personala.
    Adevarat, uleiul se murdareste mai greu, deci reziduurile arderii pe GPL sunt mai putine.
    Un sistem de racire bine pus la punct corecteaza o eventuala ardere mai puternica, personal nu am sesizat sa lucreze electroventilatorul mai des decat pe benzina.
    Am decis sa trec masina pe GPL dupa ce am dat pe combustibil intr-o vacanta mai mult decat pe cazare+masa+alte cheltuieli.
    @Aurel Cimpean
    Daca masina mea e tigaie, ok, dar sa stii ca nu as da tigaia asta pentru nici un tedei din lume, vezi scandalul cu dieselul de la VW. Obrazul subtire cu cheltuiala se tine, dar la tine e mitocanie toata ziua.
    Nu discut cu persoane la care marimea masinii e direct proportionala cu egoismul si mandria prosteasca.

  45. Marius

    Salut sunt nou pe aici . De curand am cumparat un opel astra g 1.6 16v si nu stiu ce GPL sa imi bag adica as vrea unul m-ai bun sa aiba viata mai lunga motorul multumesc !!

  46. Alin

    Salut! as putea monta o instalatie gpl pe u motor 1.2 litri in 3 pistoane?? multumesc frumos

    • nelukn

      Merge foarte bine. Eu am pus pe un “Polo” o instalatie “Tomasetto” stag 200 si nu se mai da baiatul meu jos din ea. Nu mai spun ca locuieste in Bucuresti. Instalatia am recuperat-o de pe un “Matiz”, dupa o utilizare de 5 ani.

  47. Catalin

    Poti monta instalatie pe masina in 3 pistoane.

  48. Iulian

    salut, am un fiat stilo coupe din 2002 , 1.6 16v 103cp, m-am gandit la o instalatie gpl tomasetto secventiala toroidala si am gasit la supergaz.ro in bucuresti cu 2300 lei , rezervor de 47, as fi recunoscator daca as primi un feedback din partea cuiva care are acelasi model, masina are 180.000 km, o detin de un an,a fost adusa din germania, in oras am consum 10 si extra 6 la 110/h…. sunt curios cum s-ar modifica consumul… intr-o eventuala trecere pe gpl masina ar rula undeva la 110-120km pe zi,dintre care 80 autostrada restul oras

  49. 305

    am un bmw318i m43 din 95.acuma am 275000km la bord reali.am cumparat-o in 2000 in italia la 80000kmcu instalatia pe ea.instalatia e BRC,este extraordinara.aproape 90%din cei 200000km i-am facut pe GPL.e falszvonul cum ca gpl-ul termina motorul,al meu trage de rupe si acuma.diferenta e ca daca pe benzina dezvolta 115cp pe gpl dezvolta undeva la 110cp….reglaj mixt putere-consum.pe gpl ia mai mult cu aproximativ 1 litru la 100,dar se vede la buzunar.butelia are garantie 10 ani,apoi obligatoriu trebuie schimbata.in acesti ani am schimbat butelia,filtrul de gaz,am curatat de 2 ori vaporizatorul de gaz,si garnitura chiuloasa la motor.deci recomand din experienta instalatia GPL facuta in firme autorizate.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)