autovit.ro

Pe ce mizeaza Citroen C5?

Lansata in anul 2008, a doua generatie Citroen C5 a trecut in anul 2010 printr-un proces de restilizare, iar recent a beneficiat de o subtila suplimentare a echiparilor. Si cu toate ca C5 nu este modelul de volum al marcii franceze, autoturismul de clasa medie dispune de o serie de avantaje pe care le-am descoperit pe parcursul testului derulat pe aproximativ 1.000 km, atat in parcurs urban cat si extraurban.

In primul rand este vorba despre suspensia pneumatica ireprosabila (Hydractive) care asigura un confort deosebit la rulare, o carte de vizita pentru constructorul francez. Chiar am fost impresionat de filtrarea eficienta a socurilor provenite din carosabil, precum si de stilul de sofat relaxant pe care il imprima Citroen C5.

De la primii km parcursi am mai remarcat directia fara prea mult feedback si care pune de asemenea accentul pe confort, precum si vizibilitatea limitata prin luneta. Totusi dezavantajul este compensat in mare masura prin oglinzile de mari dimensiuni, precum si prin camera de mers cu spatele ce dispune de afisaj pe ecranul multimedia care troneaza pe consola centrala. Postul de conducere poate fi usor de configurat in functie de detaliile anatomice ale soferului, iar scaunele sunt realmente confortabile. Foarte interesant este volanul cu butuc fix care integreaza o multime de functii, insa iti trebuie o perioada de acomodare sa le poti folosi chiar pe toate. De altfel, tot ceea ce tine de ergonomie este usor neobisnuit in Citroen C5, insa in timp majoritatea comenzilor devin intuitive.

Citroen C5 nu este doar un autoturism elegant, ci mai dispune de un habitaclu cu podea plata, bancheta ergonomica si spatiu suficient pentru genunchi si cap. Totusi confortul oferit pasagerilor a sacrificat din capacitatea portbagajului care atinge doar 439 litri, in timp spatiile de depozitare pentru obiectele de mici dimensiuni sunt destul de putine. Mi-a mai atras atentia calitatea buna a materialelor folosite la finisarile interioare, as spune cu pretentii premium, precum si etansarea eficienta a habitaclului.

In materie de siguranta trebuie amintit ca aceasta a doua generatie C5 a fost supusa in anul 2009 la seria de teste efectuate de EuroNCAP. In urma riguroaselor probe, Citroen C5 s-a descurcat foarte bine si a obtinut calificativul maxim de 5 stele.

Testul a fost efectuat cu un exemplar animat de motorizarea turbodiesel 2.0 HDi 163 CP gestionat printr-o cutie de viteze manuala cu sase trepte. Totusi cred ca o asociere mai inspirata ar fi fost transmisa automata disponibila optional si care ar fi pus mai bine in valoare caracterul nobil al automobilului.

Per total, Citroen C5 se dovedeste un autoturism elegant si confortabil, dar care ar fi pacat sa il cumperi in varianta standard. Ideal ar fi sa stii cam ce vrei pentru ca daca incepi sa adaugi foarte multe echipamente optionale, pretul creste simtitor. Voua cum vi se pare Citroen C5?

4 Comentarii

  1. H

    Foarte confortabil, design ciudat (ori iti place ori nu iti place), volanul tot ciudat.
    Pret sh bun, deoarece se devalorizeaza repede.

  2. Bogdan

    Eu am Passat, dar trebuie sa recunosc, Citroen este peste. Nu stiu cum se descurca cu consumul si fiabilitatea…

  3. Radu

    In calitate de fost posesor de Skoda Superb 2006, Peugeot 407 2006, VW Passat 2008 si actual posesor de C5 2009 pot spune ca sunt extrem de multumit de Citroen. Comparativ cu celelalte masini pe care le-am detinut as spune ca e cea mai ok per total. Evident ca are si bune si rele, ca orice alta masina, insa facand un total as pozitiona C5-ul pe primul loc. C5-ul din pacate are un mare dezavantaj fata de mult apreciatul, de romani, Passat si anume: e “frantuzeasca”. Din pacate in mentalitatea majoritatii romanilor persista ideile ca daca o masina e nemteasca e neaparat buna si ca daca e frantuzeasca e neaparat proasta. Tocmai aceasta mentalitate duce si la devalorizarea mult mai accentuata a unul C5 fata de Passat. Personal nu regret faptul ca am renuntat la Passat si am trecut la C5.

  4. ncfkfkfn

    masina pe care mi-o doresc foarte mult alaturi de Renault Laguna 3 si Renault Koleos. Restul suint masini exagerat de scumpe care nu-si merita banii mai ales cele germane.

  5. Andrei

    O mașină extraordinară , mult peste gama mașinilor nemțești care de fapt e doar marca de ele…Citroën Îți oferă totul de la A la Z …incomparabil ..Citroën merita nota 10

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)