autovit.ro

Am testat in premiera noul Transit Custom

Pe langa fanii impatimiti ai diverselor marci de automobile, am observat ca pe blog avem multi posesori si chiar specialisti in autovehicule comerciale. Asa ca a venit la fix invitatia Ford de a testa, in premiera la Munchen, noua gama Transit Custom. Si in mod surprinzator, am descoperit o utilitara care intruneste multe dintre asteptarile pe care le poti avea mai degraba de la un autoturism.

De la inceput trebuie spus ca noul Transit Custom completeaza si in secundar inlocuieste actuala gama Transit S5 cu tractiune fata. Vorbim despre un autovehicul comercial cu masa maxima autorizata intre 2,5 si 3,3 tone, care va fi lansat la finele acestui an in Romania in cinci variante de caroserie: Van, Bus, Kombi, Kombi Van si DCIV (Double Cab In Van). Dar sa trecem la treaba…

La sesiunea de teste, am ales un exemplar Ford Transit Custom SWB  2,2 TDCi de 125 CP si am pornit pe traseul propus de catre organizatori, o ruta atat cu sectiune de autostrada cat si de drumuri secundare prin imprejurimile metropolei Munchen.

Din punct de vedere estetic, personal mi se pare foarte oportuna aceasta prima transpunere a limbajului stilistic Kinetic Design pe un autovehicul comercial. Astfel ca, din fata Transit Custom iti da impresia unui frate mai mare al lui Kuga, nicidecum o ruda mai indepartata. Am verificat compartimentul destinat marfurilor si am remarcat deschiderea ampla a usii culisante dreapta, precum si ancorarea perfecta a incarcaturii de test (425 kg).

Mai mult, la deschiderea usilor batante spate se observa ca pragul de incarcare a fost sensibil coborat, astfel ca incarcarea marfurilor este acum mai facila. Mai trebuie mentionat ca aceasta incarcatura de test ne-a ajutat sa studiem mai bine comportamentul masinii in sarcina, insa era infima comparativ cu volumul total de incarcare care atinge 6 mc, adica nu mai putin de trei europaleti.

Primul lucru care atrage atentia in habitaclu este adoptarea unui design modern care se bazeaza pe forme angulare, mai masculine, care inlocuiesc eficient banalele linii curbate ale autovehiculelor utilitare. Piesa de rezistenta este volanul multifunctional de dimensiuni reduse, bine profilat si cu o multime de butoane. Am mai descoperit multe locuri de depozitare, atat pentru bauturi racoritoare cat si pentru obiecte personale ori acte. Astfel deasupra tabloului de bord se afla un spatiu dedicat pastrarii in siguranta a actelor, astfel soferul nu mai este nevoit sa se aplece catre torpedou ori sa plaseze documentele deasupra plansei de bord si sa riste ca acestea sa cada la o franare mai brusca. Deasupra schimbatorului de viteze, care este amplasat pe plansa de bord, exista un spatiu de forma triunghiulara dedicat pentru telefoanele de tip smartphone, o idee destul de rar intalnita chiar si la autoturismele cu pretentii. Evident configurarea optima a pozitiei de condus se poate face foarte usor prin numeroasele posibilitati de ajustare atat a scaunului cat si prin reglarea volanului pe patru directii, o alta facilitate cam greu intalnita in acest segment.

La rulare am constatat ca odata pornit motorul se activeaza functia Eco Mode. Astfel sunt optimizate atat consumul de carburant cat si emisiile poluante, insa functia trebuie dezactivata la rularea pe autostrada deoarece nu permite depasirea vitezei de 110 km/h. Per ansamblu Transit Custom se dovedeste o utilitara deosebit de manevrabila pentru dimensiunile sale, iar o bila alba mai trebuie acordata pentru incastrarea adanca a ecranului multimedia, astfel am putut citi foarte bine informatiile furnizate de sistemul de navigatie, chiar si atunci cand razele soarelui erau foarte puternice.

Chiar daca acestea sunt doar cateva dintre observatiile legate de noua gama Transit Custom, voi ce parere v-ati format in privinta acestei utilitare?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)