autovit.ro

Va tenteaza un SEAT Ibiza second hand?

Design-ul latin si fabricarea sub tutela germana sunt doar doua dintre argumentele generatiei lansate in anul 2002. In exploatare, clientii au mai descoperit si alte puncte forte ale acestei a treia generatii SEAT Ibiza, dar si o serie de minusuri…

Se stie ca o mare problema pentru autoturismele de sorginte teutona este design-ul destul de tern al caroseriei. Asa ca in anul 1999, SEAT a luat decizia sa il aduca de la Alfa Romeo pe celebrul designer Walter da Silva, iar acesta a reusit sa revitalizeze la nivel estetic autoturismele produse de marca spaniola aflata in patrimoniul grupului VW.

Evident ca linia sporty adoptata in momentul venirii lui Walter da Silva si preluarea multor detalii tehnice de la grupul VW au marcat pozitiv evolutia comerciala a autoturismului de clasa mica. Iar dupa mai multi ani de exploatare, clientii au concluzionat ca Ibiza nu dezamageste in privinta fiabilitatii componentelor costisitoare. Tot ei s-au mai declarat multumiti de propulsoarele de sorginte VW deosebit de economice, cu precadere motoarele de mic litraj. In plus, rezistenta la uzura a materialelor din plastic ori textil folosite la finisarile interioare este destul de buna.

O pondere importanta dintre primii posesori ai unui SEAT Ibiza au semnalat probleme cu sistemul de ridicare al geamurilor electrice. In multe cazuri utilizatorii au mentionat ca cedeaza suportul din plastic al geamului, ceea ce conduce la alunecarea acestuia in interiorul portierei. O alta bila neagra a fost atribuita functionarii neregulate a sistemului de climatizare, anumite loturi de exemplare acuzand variatii semnificative de temperatura. Un alt punct slab, dar mai putin costisitor, este arderea frecventa a becurilor datorita infiltrarii de apa in blocul optic. De asemenea au mai fost mentionate zgomote provenite de la suspensia spate, precum si slabirea sistemelor de prindere ale unor ornamente din habitaclu. Totusi trebuie tinut cont ca o mare parte dintre aceste probleme au fost remediate odata cu facelift-ul din anul 2006, asa ca exemplarele fabricate dupa acel an sunt mai adecvate achizitionarii la valoare second hand.

Voi ce probleme ati mai sesizat la aceasta a treia generatie Ibiza? Considerati ca merita investitia intr-un astfel de autoturism la valoare second hand?

16 Comentarii

  1. H

    Foarte tare acest model.
    Are varianta 1.9TDI de 160cp si motorizarile 1.8T.
    Iar pentru cei care doresc economie le recomand 1.4TDI.

  2. Adi

    Am avut si a fost o masina proasta.
    S-a ars blocul de lumini si a trebuit sa fac plecaciuni sa mi-l inlocuiasca pe garantie. Oricum a durat 3 saptamani. Ploua in masina pe la usa dreapta fata si nu au stiut ce sa-i faca in service. A cazut planetara de pe partea stanga. Am vandut-o dupa doi ani de zile si 40.000 km cu 60% din pretul initial.

    • Robert

      Salutari cu respect! Ce model de ibiza ati avut dvs? intentionez sa achizitionez si eu un model din 2012 ….motarizarea 1.2….si nu prea stiu daca sa o fac sau nu!! va multumesc anticipat pentru raspuns!!! Cu stima . Robert.

  3. Bogdan

    Foarte multumit de aceasta masinuta. Este o masina cu costuri minime fara pretentii.

  4. D@vid 46

    Da da…merita un Seat Ibiza orice motor …dar nu 1.2 (3 cilindri) e bun si asta dar…cel mai perfect este un motor de la 1.4 in sus…are calitate nemteasca :D…Eu zic ca ar merita …mai bine un ibiza decat un logan 😀

    • ionut

      calitate nemteasca? ha ha ha doar din vorbe, nu cred k cei de la vw le-ar da lor motoarele bune.

      • Alex

        nu se fac diferente,Ibiza are platforma de polo,motoarele sunt 100% nemtesti si nu cred ca VW ar face prostia sa se compromita cu motoare proaste,oricum SEAT face masini foarte fiabile.Pari invidios,ai logan,sau ce?

      • Ady

        Daca nu stii abtinete de la comentarii ca e plina lumea de isteti care “cred… ca stiu ei tot” motoarele sunt de origine vw doar ca au primit intodeauna o generatie anterioara fata de ce scoate vw asta e o data o tehnica de market sa nu submineze marca mama si a 2-a oara se folosesc de motorizari testate pe sosele care reprezinta un avantaj pt ca au defectele rezolvate

        • adrian

          si renault nu face la fel cu motoarele ??? Loganul nu are motor de generatie veche, din 98-2000 ? tocmai ptr ca sa poata fi comercializat la un pret mai mic decat clio, omologul sau !!!1

  5. adrian

    ati uitat sa mentionati de problema cu servodirectia electro hidraulica, cu care risti sa iesi in decor fara sa vrei, la o simpla cautare pe google veti constata ca toate masinile sufera de aceasta “boala” mai devreme sau mai tarziu, nu mai zic de costurile pt reparatie enorme..

  6. costi

    design-ul imi place la seat-uri. mai buna ibiza decat loganul daca o iei pt oras si pentru 2 persoane cu putine bagaje. motoarele de 1.2 benzina si 1.4 tdi in 3 pistoane is foarte proaste. in rest e mai ieftina ca polo si mai buna ca fabia …

  7. mircea

    am si eu una de 1.2 l,
    – consuma 12% in oras oricum ai conduce,
    – i-a cazut compresorul de la A/C ( 500 euro unul nou )
    – motorul trepideaza la relanti ca si unul diesel
    In rest , numai de bine

  8. cata

    detin un seat nou de la zero km model cordoba .foarte multumit ce za zic pana la 90 000km am schimbat decat bujiile si placute de frana , niciodata altceva, oricand as un cumparat un seat .mai posed si alte marci dar un seat oricand…

  9. Tamas

    Conduc si eu o Cordoba din 2003 cu motor 1.9 SDI care nu are nici o problema la 165.000 km. 64 CP ce-i drept dar fara mofturi. Am schimbat curelele la nr de km si uleiul o data pe an.

    Problemele sunt la instalatia electrica. O data ca e dereglat AC-ul, baga ori fierbinte ori rece, foarte rar la temperatura dorita, si mai rar pentru o perioada mai lunga, cateva ore. Apoi pe undeva este o scurgere din baterie ca foarte repede se descarca in frig. Daca nu o misc 4-5 zile la temperaturi de iarna, trebuie sa chem pe cineva sa incarce bateria.

    Ma mai enerveaza ca nu are depozitare in zona soferului, un pahar n-ai unde sa pui. Chiar si asa per total daca ar fi break sau as putea baga mai multe bagaje, as repara AC si da-i bataie la drum! Ma tot uit s-o inlocuiesc cu un break sau monovolum poate la anul.

  10. stefan

    mi-ar putea spune cineva care ar fi cel mai rentabil motor pentru un seat ibiza 3…ca raport calitate/consum…care ar fi cel mai recomandat pentru acest model?

  11. elena

    Am un seat Ibiza model nou2016 sint multumita,are stabilitate la drum dar cupa un an si jumatate compiuterul mea indicat sa adaug ulei ,si surprinsa,e ca am adaugat 850ml care o FI cauza ?cine stie il rog sa mi scrie.multumesc.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)