autovit.ro

O motorizare mai adecvata pentru Mazda CX-5

Asta vara, Mazda ne-a propus o sesiune de testare in care am avut ocazia sa ne conturam o prima impresie despre noul turbodiesel, precum si despre stabilitatea in viraje a SUV-ului compact. Iar experienta a meritat din plin…

Locatia aleasa a fost circuitul de karting amenajat la Prejmer, iar pentru ca surpriza sa fie maxima, organizatorii l-au adus pe Valentin Porcisteanu, campionul national de raliuri, sa ne faca o scurta demonstratie.

Dar sa vorbim totusi despre noul turbodiesel…. Printre avantajele acestei noi motorizari 2.2D disponibila in doua variante de putere 150 CP si 175 CP, putem enumera eficienta ridicata, greutatea redusa cu 10% si cuplul mai mare de la turatii joase.

Insa raportul de compresie scazut are si cateva dezavantaje, precum detonari in faza de aprindere si o perioada mai scurta pentru realizarea amestecului aer-combustibil. Pentru a elimina aceste puncte slabe, inginerii au proiectat un sistem variabil de actionare a supapelor de evacuare si au montat doua turbine, cea de-a doua avand rol in mentinerea nivelului de putere liniar inca de la turatii reduse si in eliminarea raspunsului intarziat la accelerare.

Am verificat aceste afirmatii la volanul versiunii de 150 CP disponibili la 6.200 rpm si am mai observat ca si consumul se apropie de valoarea furnizata de constructor: 5,5 litri/ 100 km in regim combinat. Pe parcursul testului am mai remarcat sincronizarea perfecta dintre dintre cutia de viteze automata si motorul turbodiesel, ceea ce era un minus pentru varianta pe benzina. Aceasta transmisie puncteaza prin raspunsul rapid si prompt, precum si prin schimbarea lina si rapida a treptelor. Pe lista de aprecieri mai trebuie mentionata directia precisa, precum si confortul asigurat de sistemul de suspensie care filtreaza eficient neregularitatile caii de rulare. Insa la viteze ridicate am sesizat si vibratii destul de deranjante in oglinzile retrovizoare.

Tot in cadrul acestui eveniment am avut ocazia de a testa SCBS (Smart City Braking System), un sistem care franeaza automat atunci cand senzorul radar semnaleaza o potentiala ciocnire la viteze de pana la 15 km/h. Interesantul sistem pare un gadget foarte util mai ales in traficul urban, atunci cand la plecarea de la semafor sau in coloana cel din fata franeaza prin surprindere. Mai mult, la viteze intre 15-30 km/h impactul unei eventuale tamponari este semnificativ redus. Insa trebuie tinut cont ca eficienta sistemului scade pe drumurile virajate si in functie de conditiile meteo.

Acestea ar fi cateva dintre remarcile la adresa noului turbodiesel disponibil pentru Mazda CX-5. Voi ce parere aveti despre acest motor din oferta constructorului nipon?

9 Comentarii

  1. Cofin

    Sa nu va luati Mazda cu motor cu filtru de particule adica cu DPF . la cx5 , problem la un senzor de cittire a gazelor …la restul la 100000 de km se ducefiltrul . recomand motoarele pe benzina .

    • Mihai

      Nu poti sfatui pe cineva sa nu isi cumpere o masina din cauza unei piese sau din cauza a ceva ce ti s-a intamplat tie. Fiecare sa isi cumpere ce masina pofteste cu conditia sa o ingrijeasca. La cele cu DPF sunt niste reguli clare ce nu trebuiesc incalcate. Nu exista „la 100.000 se duce filtrul” ci cum ti-o intretii asa o ai. In general cu masinile diesel trebuie avuta mai multa grija. Sunt iar o serie de reguli ce trebuiesc respectate pentru sanatatea turbinei, injectoarelor, filtrului DPF etc.

    • Iuli

      Cofin: stii cumva de problema aceasta sa fie la toate modelele diesel? Nu se poate remedia?

      Mihai: care ar fi regulile sa nu ai probleme cu diesel-urile CX-5?

      • dan

        Prima regula pentru motoarele diesel sunt sa nu folosest motorina decat de la statiile de la benzinariile care fac parte dintr-o retea mare gen: OMV , Petrom etc.

    • Florin

      Am o Mazda CX5 motor 2.2 150cp. la 90.000 km si 3 ani cu doua luni de la cumparare m-a lasat in intersectie. De 1 luna stau sa vad daca se repara in garantie (am 3+2 ani ). Nu recomand Mazda la nimeni!

      • Nadia

        Am și eu o Mazda cx5 2,2 diesel 175cp. Iarna la ora 8 cu zero grade afara pornește dub 1000 de turații. Merg la serviciu ziua pe la 12, afara 7 grade di ea pornește la 1800 turații. Vara când sunt 35 grade pornește la 1800. Am fost la tester parametri motor ok. Nimeni de la Mazda nu spune… DA domnule este ok. Un proprietar de mașina asemănătoare…aștept o părere. Mulțumesc.

        • Nadia

          Am și eu o Mazda cx5 2,2 diesel 175cp. Iarna la ora 8 cu zero grade afara pornește dub 1000 de turații. Merg la serviciu ziua pe la 12, afara 7 grade di ea pornește la 1800 turații. Vara când sunt 35 grade pornește la 1800. Am fost la tester parametri motor ok. Nimeni de la Mazda nu spune… DA domnule este ok. Un proprietar de mașina asemănătoare…aștept o părere. Mulțumesc.

          Răspunde

  2. Dani

    @ Cofin – daca tu nu o turezi niciodata motorul peste 1000 RPM ca sa scoti consum de 3 litri la suta, atunci nu mai critica filtrul de particule. Nici la Mazda si nici la o alta masina. Conduci de obicei numai duminica?

  3. Dani

    @ Cofin – daca tu nu turezi niciodata motorul peste 1000 RPM ca sa scoti consum de 3 litri la suta, atunci nu mai critica filtrul de particule. Nici la Mazda si nici la o alta masina. Conduci de obicei numai duminica?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)