autovit.ro

Previziuni sumbre pentru piata autoturismelor noi

Scaderea puternica a puterii de cumparare a condus inevitabil si la o prabusire a pietei auto din Romania. Asa ca, din pacate, un lucru este cert: in loc de reviriment, anul 2012 va fi unul catastrofal pentru piata autoturismelor noi. Singura raza de speranta vine din partea autovehiculelor second hand, o subdiviziune a pietei auto care a renascut pe fondul crizei economice.

Practic, la fiecare autoturism nou vandut anul acesta in Romania, au fost aduse in tara alte doua masini rulate, 45% dintre acestea cu peste 10 ani vechime.

Dupa contabilizarea vanzarilor din primele noua luni ale anului in curs se observa clar ca 2012 este un an pierdut pentru piata auto din Romania. Din pacate, piata auto din Romania a resimtit un puternic regres, ajungand la nivelul anului 2000. Conform statisticii intocmite de catre Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), productia a scazut cu 4.7%, iar vanzarile de autoturisme noi cu 22%, in special pe segmentul persoanelor fizice (-55% fata de volumul vanzarilor de anul trecut).

In primele noua luni ale anului, piata a fost sustinuta preponderent de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, acestea reprezentand aproximativ 68% din total, fata de 56% in anul anterior.

Pe fondul blocajului generat de programul “Rabla” si care a afectat mai ales persoanele fizice, romanii s-au orientat mai ales catre masinile second hand. Prin urmare, importurile de autovehicule rulate au crescut fata de anul 2011, cu 82% in segmentul autoturismelor si cu 54% in cel al vehiculelor comerciale.

Totusi este adevarat ca si la nivelul Uniunii Europene, piata auto a suferit o ajustare importanta de 7 procente, mai severa in tari precum Portugalia, Grecia, Italia si Franta. Insa dintre toate statele membre ale UE, Romania a inregistrat cea mai puternica scadere a pietei auto din anul 2007 si pana in prezent: de peste 70%!

In aceste conditii care este parerea voastra in legatura cu evolutia pietei auto? Voi ce preferati in schimbul aceleiasi sume de bani: o masina noua, dar mai putin performanta, sau una la mana a doua?

5 Comentarii

  1. xulescu

    Romanii si-au cam refacut plinul de masini….dupa inlocuirea aproape toatala a vechiului parc de Dacii 1310 folosite timp de 15-20 de ani, pe fondul unei scaderi considerabile de venituri, urmeaza o perioada de liniste. Multi s-au potolit si si-au dat seama ca e cam aiurea sa schimbi masinile la 4-5 ani, altii nu au bani sa schimbe ce au, altii nu isi permit una noua iar tot altii 🙂 nu vor sa dea banii pe o masina noua (le place ca banii sa stea la ei si nu la dealer si taxe) in conditiile in care gasesti seconduri super bune de 2-3 ani la jumate de pret. S-au mai desteptat si romanii ceea ce e bine. Cine a mers prin vest a vazut ca nu e nici pe departe plin de masini noi asa cum s-ar crede.

  2. Eu

    Cat se poate de corect si as zice in acelasi timp firesc 🙂 Mai raman sa cumpere cei care nu stiu ce sa faca cu banii, dar oamenii oarecum „de rand” au scapat in linii mari de accesele de „grandomanie”. 🙂 Semne bune intr-o tara atat de „anormala”, dar e un prim pas, macar 🙂

  3. george

    Adaosurile nesimtite ale majoritatii „dealerilor” si TVA-ul de 24% a contribuit decisiv la tendinta asta, nu neaparat criza, cand ceri pe un passat cu piele si cutie automata 45 de mii de euro trebuie sa fii prost sa speri ca il vei vinde cuiva, ever

  4. daniel

    ce sa spun e buna treaba cu masini SH dar dar eu ma gandesc (poate gresesc) ca una e sa maergi cu o masina noua cu o km in bord si alta e sa iei o masina rulata de nemti care are cel putin 100.000 de km rulati… neamtul o da ca pt ca nu mai da randament si este uzta iar romanul o ia de buna…
    Acum mai astept pareri de la voi…

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)