autovit.ro

Problema pneurilor de iarna revine in actualitate

Mai tineti minte agitatia de la finele anului trecut atunci cand multi soferi au aflat cu stupoare ca de la 1 noiembrie sunt obligati sa-si “incalte” masinile cu anvelope adecvate sezonului hibernal? In mai putin de o luna spectacolul va fi reluat, asa ca ar fi bine sa va pregatiti din timp…

Click aici pentru oferta! Anvelope de la 149 RON

De la 1 noiembrie 2011 legislatia romaneasca s-a aliniat la cea a mai multor state membre UE si prin urmare a devenit obligatorie folosirea pneurilor in functie de conditiile meteo si de starea carosabilului.

Cu toate ca Romania a aderat la Uniunea Europeana in anul 2007, pana anul trecut accesorizarea autoturismului cu anvelope dedicate sezonului hibernal era doar o simpla recomandare pentru a rula in siguranta. Insa de la 1 noiembrie 2011 a devenit obligatorie pentru toti participantii la trafic folosirea pneurilor adecvate fiecarui anotimp. Cum era de asteptat o astfel de masura care obliga investirea unei sume consistente de bani nu a fost pe placul soferilor si implicit a generat o serie de controverse. Insa legea este lege si trebuie respectata…

Conform Ordonantei Guvernului nr. 5/ 2011, in perioada 1 noiembrie – 1 martie, soferii care ruleaza pe drumurile publice din Romania sunt obligati sa foloseasca anvelope cu marcaj M+S (M.S sau M&S) daca pe sosea este zapada, gheata sau polei. Lipsa acestui marcaj pe flancul anvelopelor la un eventual control al Politiei atrage dupa sine o amenda contraventionala de 9-20 de puncte, iar sanctiunea este insotita si de retinerea certificatului de inmatriculare. De asemenea, in situatia provocarii unui accident pe o sosea acoperita cu gheata, zapada ori polei, pentru lipsa anvelopelor cu marcaj M+S soferul va trebui sa suporte si daunele provocate carosabilului, precum si costurile de eliberare a soselei. Este bine de stiut ca in cazul autoturismelor, autovehiculelor de teren si al comercialelor usoare, anvelopele cu marcaj M+S sunt obligatorii pentru toate cele patru roti.

Dar de ce trebuie sa folosim pneuri de iarna? Pentru ca atunci cand temperatura de afara scade sub valoarea de 7 grade Celsius, cauciucul din compozitia pneurilor de vara se intareste si astfel se pierde semnificativ din aderenta in pata de contact dintre anvelopa si carosabil. Astfel se impune inlocuirea acestui tip de pneu cu unul performant la temperaturi scazute.

Autovit.ro a sesizat ca piata accesoriilor auto din Romania a fost invadata de multe tipuri de anvelope, insa oferta generoasa poate confuziona clientul. Asa ca a realizat un configurator prin care fiecare client isi poate alege anvelopele potrivite masinii si bugetului propriu. Astfel in functie de marca ori tipo-dimensiuni pe site-ul www.anvelope.autovit.ro puteti selecta dintr-o gama vasta de anvelope de iarna, iar bugetul estimat pentru inlocuirea celor patru roti porneste de la aproximativ 630 lei. Pe langa siguranta tranzactiei, garantia de doi ani si rapiditatea cumpararii online a unui set nou de pneuri, mai trebuie stiut ca livrarea se face imediat din stoc, in toata tara. In plus livrarea este gratuita pentru cei care comanda minimum doua anvelope. Oricum mai este ceva timp pana la prima zapada, asa ca puteti urmari ofertele promotionale si sa va bucurati de o afacere foarte avantajoasa…

Mai este bine de stiut ca daca in acest sezon hibernal utilizati acelasi set de anvelope folosit in iarna anterioara, va trebui ca in primul rand sa verificati daca martorii de uzura ai pneurilor (adancimea santurilor din banda de rulare) sunt mai mari de 1,6 mm, in caz contrar se impune inlocuirea cu un set nou. O alta verificare importanta trebuie sa vizeze starea valvelor pentru o etanseizare perfecta a anvelopei. Se stie ca pe parcursul utilizarii pneului, valva se deterioreaza ca urmare a procesului de imbatranire si al actiunii fortei centrifuge. Astfel specialistii recomanda ca de fiecare data cand se inlocuiesc pneurile in functie de anotimp sa fie inlocuita si valva pentru o siguranta sporita. O alta recomandare vizeaza echilibrarea rotii dupa inlocuirea anvelopei pentru a evita uzura prematura atat a pneului cat si a componentelor din sistemul de directie.

Voi ce sfaturi mai aveti pentru cei care in acest an sunt nevoiti sa cumpere un set nou de anvelope de iarna?

9 Comentarii

  1. Poe

    Spectacolul nu va fi chiar reluat, anul trecut a fost primul an in care a fost legea in vigoare si probabil multi s-au conformat, anul acesta nu are cum sa mai fie inghesuiala de anul trecut, deja lumea are roti de iarna si le va folosi pe acelea.

  2. C

    Inteleg ca vreti sa va vindeti cauciucurile,dar nu mai induceti lumea in eroare ! Legea spune ca e obligatoriu DOAR daca carosabilul este acoperit cu polei sau zapada !

  3. andrei nagy

    Este o lege care nu este gindita cu capul ca de obicei in Romania.Legea cere sa aiba anvelopa inscriptia M+S dar nu conteaza daca anvelopa este uzata doar sa aiba minim 1,6 mm.In Germania Austria se cere ca anvelopa de iarna sa aiba minim 4 mm iar cea de vara 3 mm cea ce este si normal.Nemtii se bucura ca scapa de deseuri(anvelope uzate)le cumpara romanii mai circula cu ele circa 10000-15000 km dupa care le arunca,astfel lada de gunoi va fi in RO.O anvelopa noaua are adincimea crestelor 8 mm.Daca il folosim civilizat la fiecare 10000 km. se uzeaza 1 mm cea ce inseamna ca putem rula in siguranta minim 50000 km.O anvelopa uzata adusa de afara are doar 4 mm ,majoritatea sunt inbatrinite iar banda re rulare este arsa din cauza vitezei mari cu care se ruleaza pe autustrazile din Germania,de multe ori si cu 200 km/h.Ar trebui ca toti soferii sa aiba autoturismele echipate cu anvelope de iarna din 1 nov. indiferent daca ninge s-au nu.De multe ori intri in hipermarket si pina iti faci cumparaturile afara ninge un strat gros de zapada,ei ce face atunci bietul sofer care are anvelope de vara isi scoate cele de iarna din buzunar si le monteaza?Nu va merge asa acasa riscind viata altor persoane sau sa faca un accident.Oare cind vom fi si noi civilizati si sa facem lucrurile cum scrie la carte nu cum il duce pe fiecare capul,,lasa ca e bine si asa”?

  4. Raquel

    sigur vor fi destui care se vor risca sa umble cu cauciucuri de vara deoarece un set de anvelope de iarna nu sunt deloc la un pret accesibil pentru orice buzunar.

  5. Aditza

    Se pot achizitiona si in rate ?

  6. draghici florina

    3 argumente pro anvelope de iarna
    -daca mergi pe gheata cu 30 km/h,vei opri in 35 m,daca ai pneuri de iarna.Daca ai pneuri de vara distanta creste cu 25%.
    -rulezi cu 50 km/h in oras,iar pe jos e zapada.Franezi in 53 de m cu pneuri de vara.Sau in 32 m cu pneuri de iarna
    -la sub 7 grade celsius,distanta de franare de la 100 km/h pe o sosea umeda scade cu 9 m daca ai pneuri de iarna.
    iar link-ul este:
    http://anvelope.autovit.ro/anvelope-iarna/dunlop-grandtrek-sj6-235-55r18-id-1332497.html

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)