autovit.ro

In vizita la fabrica Dacia de la Mioveni

Pentru a tine pasul cu concurenta, Dacia a investit masiv pentru modernizarea fabricii de la Mioveni. Iar pentru a ne face o idee despre capacitatea liniilor de productie pentru cele trei noi modele Dacia, constructorul autohton ne-a invitat sa vizitam principalele sectii. Si care credeti ca sunt in acest moment cele mai fabricate masini in uzina pitesteana?

Dacia a investit 250 milioane de euro atat pentru demararea productiei celor trei noi modele prezentate la Paris, cat si pentru dezvoltarea noului motor cu trei cilindri care a necesitat si dublarea capacitatii turnatoriei de aluminiu.

In primul rand trebuie mentionat ca atat Uzina Vehicule cat si Uzina Mecanica/ Sasiuri au beneficiat de o serie de modificari si adaptari industriale pentru introducerea in fabricatie a noilor modele, Logan, Sandero si Sandero Stepway, lansate la sfarsitul lunii septembrie la Salonul Auto de la Paris.

Compusa din patru mari departamente (Presaj, Caroserie, Vopsitorie si Montaj), uzina Vehicule Dacia asigura activitatea de productie a modelelor din gama Dacia: Logan, Sandero, Sandero Stepway, Duster si Logan MCV, prin intermediul a peste 8.000 de salariati, la o cadenta de 1.390 vehicule pe zi.

Insa era evident ca odata cu intrarea in fabricatie a noilor generatii Logan, Sandero si Sandero Stepway se impunea implementarea de dispozitive si instalatii industriale noi, in toate departamentele. In cifre, numai la departamentul Caroserie aceste evolutii industriale adaptate pentru noile modele inseamna: 464 de posturi de sudura, 447 de mijloace de asamblare, 23 de pompe de mastic, 47 de roboti si alte 167 de dispozitive. Iar aceasta retehnologizare a fabricii de la Mioveni si instalarea de roboti care preiau sarcinile operatorilor umani erau necesare pentru optimizarea procesului de fabricatie si cresterea competitivitatii pe o piata auto inca afectata puternic de criza.

De asemenea, din acest an a intrat in productie la Mioveni noul propulsor turbo pe benzina Energy TCe 90. Vorbim despre inovatorul motor in trei cilindri (900 cmc) care dezvolta 90 CP, supraalimentat si cu bloc (carterul pentru cilindri) fabricat din aluminiu. Reprezentantii Dacia au mentionat ca uzina de la Mioveni este prima fabrica din cadrul grupului Renault care produce acest motor, iar linia de fabricatie va fi adaptata pana la finele anului pentru o capacitate de 450.000 unitati pe an. In plus se impunea si dublarea capacitatii turnatoriei de aluminiu, iar acum uzina de la Mioveni dispune de cea mai mare turnatorie de aluminiu din tara si din grupul Renault la nivel mondial.

Asa ca prin aceasta modernizare a fabricii de la Mioveni, constructorul Dacia a reusit sa mai spulbere din temerile romanilor legate de mutarea productiei in alta locatie. Mai mult, reprezentantii Dacia au afirmat din nou ca au mari asteptari de la fabrica din Romania, o uzina importanta pentru grupul Renault.

Si chiar daca nu am primit prea multe informatii despre previziunile de fabricatie, am remarcat in timpul vizitei prin sectii ca in acest moment productia fabricii se bazeaza in special pe noul Sandero si pe Duster, un veritabil succes la nivel mondial.

Ce parere aveti despre aceasta modernizare a fabricii de la Mioveni? Cum vi se pare noul Sandero?

5 Comentarii

  1. un oarecare

    Pentru a tine pasul cu concurenta?Mor de ras:)))
    Sa va fie rusine daca voi numiti astea masini!
    Lucrati la siguranta in caz de impact, pentru ca sunteti o rusine!
    Ca design sunt niste hidosenii!

  2. dacia4l

    @un oarecare mai maimutoiule care ai ciuda pe Dacia pentru ca nu iti poti permite una noua si esti posesor de vehicul cu tractiune baligaroasa, ar trebui tie sa iti fie rusine pentru remarcile tale.!!
    Ma intreb oare unde poate ajunge tara asta daca toti ar ”gandi” la fel ca tine.

  3. mihai

    domnu oarecare de cand este un polo mai plinut urat?
    si siguranta ta in caz de impact , la viteza cu care mergeti voi „barosanii” de aproape calcati oamenii pe trecere si nu respectati nici un semn poti muri cu orice masina

  4. johnny bravo

    noul design arata bine. a fost actualizat cu ceea ce exista deja piata. dar sunt cateva aspecte in ceea ce priveste facilitatile interioare care lasa de dorit: claxonul pe maneta de semnalizare si comutatoarele geamurilor pe consola centrala in loc sa fie amplasate pe usa soferului sunt doar cateva care imi vin acum pe loc.. dar pentru romanul de rand, este o alternativa buna la vreau-sa-am-masina-noua.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)