autovit.ro

Porsche isi permite sa viseze

Zvonurile aparute cu putin timp inaintea Salonului Auto de la Paris s-au confirmat odata cu prezentarea oficiala a conceptului Panamera Sport Turismo. Astfel, constructorul german pregateste o versiune break pentru Panamera, un raspuns pentru rivalii de la Mercedes-Benz care au lansat deja CLS Shooting Brake. Insa trebuie sa ne inarmam cu multa rabdare pentru ca versiunea de serie va aparea de abia peste vreo trei ani…

Panamera Sport Turismo Concept dispune de un gabarit respectabil (4,95 metri lungime, 1,99 latime si 1,4 metri inaltime), insa linia caroseriei ii permite o alura sporty, dar si mai multa versatilitate, prin comparatie cu alte modele din gama.

Daca pentru marea majoritate a constructorilor auto lansarea unei caroserii de tip break nu este ceva neobisnuit, cand vorbim despre Porsche atunci un asemenea eveniment nu poate fi trecut cu vederea. Asa ca era de asteptat ca standul Porsche de la Paris sa suscite un interes enorm din partea jurnalistilor acreditati, atunci cand s-a dezvelit oficial conceptul Panamera Sport Turismo. Iar cum cei de la BMW nu au afirmat ca Active Tourer este defapt un monovolum, nici cei de la Porsche nu spun despre Panamera Sport Turismo Concept ca ar fi un break, ci mai degraba un model destinat clientilor familisti care nu sunt dispusi sa faca concesii in materie de eleganta si sportivitate.

Mai mult, cei de la Porsche sustin ca acest concept prezentat la Paris prefigureaza noua linie ce urmeaza a fi adoptata de catre un posibil viitor nou model in gama. Iar acest concept a mai fost si un mod eficient de prezentare a noului sistem de propulsie hibrida, aflat in stadiu experimental.

Evident ca cele mai multe inovatii in plan estetic aduse de Panamera Sport Turismo Concept au vizat partea frontala. Prin comparatie cu versiunea berlina se observa ca noua abordare stilistica se caracterizeaza printr-un design mai fluid, care pune in valoare eleganta si tenta de sportivitate a caroseriei. Mai mult, semnalizatoarele pentru schimbarea directiei de mers sunt integrate in prizele de aer frontale, iar farurile de pozitie au primit semnatura “C-Blades”. Se mai remarca consolele scurte, dar si linia plonjata a plafonului catre partea posterioara, suprafata vitrata ingusta si arcuita, precum si decupajul consistent al hayon-ului care mascheaza un portbagaj impresionant. De asemenea clasicele oglinzi retrovizoare au fost inlocuite cu camere de luat vederi, integrate in prizele de aer laterale, iar imaginile preluate sunt furnizate soferului prin intermediul a doua ecrane plasate in habitaclu.

Si interiorul a fost conceput in aceeasi nota de inovatie functionala, iar design-ul minimalist potenteaza eleganta postului de conducere. Mai mult, cadranele de bord dispun de afisaj digital, iar pe consola centrala a fost amplasat un ecran tactil prin care se pot controla toate functiile autoturismului, renuntandu-se astfel la o serie de comutatoare si butoane.

O alta noutate a conceptului Panamera Sport Turismo este sistemul de propulsie “e-hybrid”, o tehnologie derivata din cea care echipeaza actualele Cayenne S Hybrid si Panamera S Hybrid. Fata de versiunea anterioara, “e-hybrid” permite reincarcarea la priza in 2,5 ore cu un incarcator universal, iar perfomantele sunt net imbunatatite atunci cand se ruleaza in modul electric. Sistemul de propulsie se compune dintr-un motor termic V6 pe benzina de 3 litri care dezvolta 333 CP, precum si un propulsor electric de 95 CP. Astfel, atunci cand lucreaza in tandem, cele doua unitati de propulsie dezvolta 416 CP, ceea ce ii permite lui Panamera Sport Turismo Concept sa atinga 100 km/h in mai putin de 6 secunde, asta in timp ce emisiile poluante nu depasesc 82 g de CO2 per km. Mai mult, in modul integral electric, Panamera Sport Turismo are o autonomie ce depaseste 30 km, iar viteza de top este de aproximativ 130 km/h.

Voi ce parere aveti despre acest concept prezentat de catre Porsche la Salonul Auto de la Paris?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)