autovit.ro

Cum puteti evita aburirea ori inghetarea geamurilor ?

Mai ales iarna, curatarea parbrizului este esentiala pentru rularea in siguranta, atat ziua cat si noaptea. Prin urmare, acum este momentul oportun sa schimbati lichidul de curatare folosit pe timpul verii, cu unul adecvat temperaturilor scazute. Dar cum puteti preveni inghetarea ori aburirea geamurilor ?

Este important ca fiecare sofer sa verifice periodic nivelul lichidului in vas si sa pastreze in portbagaj un bidon suplimentar pentru situatii de urgenta, precum si un set nou de stergatoare.

Chiar daca par operatiuni banale, alegerea solutiei de spalare a parbrizului si verificarea periodica a nivelului din rezervorul de lichid sunt extrem de importante pentru o vizibilitate optima in trafic. Este de la sine inteles care sunt riscurile pe care si le asuma un conducator auto care nu poate distinge foarte bine anumite particularitati ale caii de rulare, atat in trafic cat si la manevrele de depasire ori de parcare. De asemenea un rol esential il au stergatoarele de parbriz, gradul de uzura al acestora influentand decisiv operatiunea de curatare.

In special in sezonul hibernal trebuie acordata o mai mare atentie alegerii solutiei potrivite de curatare a parbrizului. Desi sunt mai scumpe, specialistii recomanda solutiile profesionale concentrate care pe langa functia standard de curatare, mai au rol de degivrare a parbrizului si in plus protejeaza de inghet lamelele stergatoarelor. Mai mult, aceste solutii nu ingheata in rezervorul de lichid si nu deterioreaza elementele din cauciuc ale stergatoarelor.

Pentru a dezgheta rapid parbrizul dupa o noapte geroasa se mai recomanda achizitionarea unei solutii degivrante (lichid sau spray) care se va aplica pe toate suprafetele vitrate, pe duzele de stropire ale parbrizului, precum si pe stergatoare. Trebuie evitata desprinderea fortata a stergatoarelor inghetate pentru a nu le deteriora. Dupa aceasta etapa se impune activarea functiei de incalzire a parbrizului (la autoturis care dispun de aceasta facilitate), iar dupa 3-5 minute suprafetele vitrate vor fi complet dezghetate. De asemenea trebuie tinut cont de specificatiile si recomandarile producatorului solutiei de curatare, sa nu se dilueze cu apa daca nu este un produs concentrat deoarece se modifica temperatura de inghetare a acesteia in vas. Este contraindicata folosirea alcoolului medicinal ori a altor compusi similari, deoarece acestia pot deteriora grav o serie de componente din instalatia de spalare.

O alta problema ar fi aburirea pe interior a geamurilor datorita diferentelor mari de temperatura. Pentru a evita acest pericol se mai impune aplicarea unei solutii profesionale anti-aburire pe interiorul geamurilor cu ajutorul unor lavete speciale ori folosirea intensiva a instalatiei de aer conditionat. Totusi trebuie sa tineti cont ca cele mai eficiente solutii anti-aburire sunt destul de costisitoare si se gasesc doar in magazinele specializate.

Voi mai cunoasteti si alte metode pentru dezaburirea rapida a geamurilor ori pentru evitarea inghetarii pe timp de noapte?

25 Comentarii

  1. cris

    Si de ce nu este indicata folosirea alcoolului medicinal? Pana acum am folosit cu succes la 2 turisme proprii alcoolul medicinal si n-am avut nici o problema. Dimpotriva, mi se pare mult mai calitativ alcoolul medicinal in amestec cu apa decat lichidele de parbriz din benzinarii sau hypermarketuri..

    • Cristian Omat

      Alcoolul medicinal (denumit popular si „spirtul”) deterioreaza in timp atat stergatoarele cat si componentele din plastic ale vasului (conducte, garnituri, etc). Evident ca depinde si de concentratie (in ce cantitate de apa este diluat)… Daca acestea sunt afectate, costurile de reparatie sunt mult mai mari prin comparatie cu folosirea unui lichid profesional. Cum am spus si in material, ar trebui sa folositi produse de calitate pe care le gasiti in magazinele specializate sau in unele lanturi de benzinarii.

  2. Costache

    Nu puteti da niste exemple de solutii anti-aburit ca pana acum tot ce am folosit s-a dovedit ineficient. Nu m-ar deranja sa dau 100 ron pe un tratament care sa ma țină toată iarna.

    • Cristian Omat

      Nu pot face reclama unor produse, insa va pot oferi un indiciu. Incearcati in statiile de alimentare ale benzinariilor unguresti ori austriece :d

      • rem

        sau incercati la Hypermarketul real produsele Nigrin sau mai au niste produse la spray pt. impiedicarea aburirii geamurilor pe interior si tot pt. geam ,dar pt. exterior de la Nigrin si Dr. Marcus solutii care rezista pana la -55 grade.

  3. mynu

    eu zic ca cel mai bine functioneaza este sa puneti un prosop ceva material pe parbiz.. functioneaza garantat..:D

  4. virgil.g.g

    Pentru Costache

    O solutie ieftina si la indemana este sa stergem geamurile masinii pe interior cu
    o bucata de bumbac pe care am picurat cateva picaturi de glicerina cumparata de la farmacie.
    Ieftin si OK !

  5. FloRyn

    In cazul in care ai Dacia 1310 chiar ai probleme cu aburirea dar de la logan in sus nu se mai pune problema, daca aerul e luat de afara , incalzit si bagat in interior nu ai nicio problema cu aburirea dar daca e dat sa recircule cel din interior atunci ai probleme :))))

  6. Vali xx

    Sau cel ai simplu dai drumul la climatronic, cu AC-ul pornit (nu faci economie iarna) si nu o sa ai nici un geam aburit. Despre asta nu vb nimeni?

  7. iulian

    Articolul lui peste… n-am invatat nimic din el !

  8. Tamas

    Geamul se abureste pentru că sunt vapori înăuntru care se condenseaza pe sticla rece. Această situaţie nu se poate evita cu nici o zeamă „specială”. Soluţia care elimina sursa problemei, mai ales în timpul deplasării când persoanele dinăuntru scot într-una vapori prin respiraţie, este să funcţioneze AC-ul care are şi rolul de a usca aerul.

  9. remus

    Cea mai buna metoda este sa nu faci nimic din ce spun acesti ‘specialisti’. Eu unul nu le folosesc. Important e sa ai clima. Pornesti motorul, poate sa fie gerul lui peste. Dai drumul la clima la maxim dupa ce se incalzeste putin motorul(3-5min) si in maxim 10 minute esti bun de plimbare. De ce sa cheltui bani inutil? Sincer acuma… Dar daca te dau banii afara din casa, poti sa faci ce vrei.

  10. SebY

    Deci – sa lamuresc niste ”atotcunoscatori” si ”manevranti” de covrige cu sigla renault pe daciile lor livide….
    1. @vali – pretenas – la -4 grade nu mai pleaca compresorul nici unui climatronic asa ca sfatul tau este nul. DOCUMENTEAZA-TE
    2. @florin – aerul tau luat de afara si incalzit va topi zapada de pe presuri, va face in habitaclu un aer cu umiditate excesiva care, dupa ce iti vei opri fabulosul logan pe care il conduci – va ingheta pe partea din interor a parbrizului. Si pana la urmatoarea pornire cand motorul va avea temperatura exact ca cea de afara – pana va ajunge la temperatura optima cat sa bage caldura in habitaclu (ca presupun ca nu ai optiunea cu ”soba pe lemne” inclusa) ve sufla in parbriz mai rau ca in mainile alea batatorite 😉

    Asa ca fiecare se descurca cum poate. NU CRED ca exista sofer care TREBUIE sa plece neaparat intr-o locatie cu masina personale care sa se lase impiedicat de freneziile iernii.

    O alternativa ar fi comandarea unui sistem de pornire la distanta, si in 10 – 15 minute (impul variaza in functie de motorizare: diesel sau benzina) motorul va fi cald geamurile dezghetate complet, climatizarea isi va face functiile ca la carte.

    Insa cea mai ieftina solutie anti inghet, este cum a spus cineva mai sus, asezarea peste parbriz a unui cearceaf, folie, carton ,, etc etc fiecare de ce dispune

    Numai bine 😉

  11. yogy

    in 80% din cazuri aveti fisurat caloriferul de incalzire daca parbrizul este uns pe interior cand il freci cu mana acela este antigel

  12. Villy

    Eu m-am confruntat cu o problema de acest gen, dupa cativa ani (masina a fost noua) si dupa schimbarea parbrizului … In sensul in care incepand de toamna pana primavara, cand este umezeala si sunt diferente mari de temperatura, se umezeste parbrizul si pe interior, iar cand temperatura este sub 0 chiar ingheata.

    I-am innebunit pe cunoscutii mei de la service, m-am uitat pe forumuri (unde am observat ca cel mai fecvent se intampla la unele tipuri de Dacia, Skoda Fabia si, in general la masini mai vechi.

    Ei bine, concluzia este ca pot fi maimulte cauze, legate toate de patruderea excesiva a umezelii in habitaclu. Cel mai simplu e cand ai trecut prin apa si ti-a ramas apa in masina, pentru c atunci nu trebuie decat sa usuci complet masina …
    Insa atentie, daca e vorba de o problema a radiatorului de pe circuitul de aer conditionat „abureala” nu va incheta usor, pentru ca este vorba si de vapori de antigel, nu numaid de apa.

    Daca ingheata numai la temperaturi extreme (precum sunt iarna frecvent in Covasna) fenomenul este oarecum normal. Daca insa se creeaza o pojghita uniforma de gheata si la temperaturi usor sub 0 grade, atunci nu ai decat sa vezi daca ai undeva apa in masina si verifici sa pas cu pas tot ce tine de etansare. Un coleg a gasit spre exemplu niste orificii neizolate intr-un cheder din spatele bordului (la n Szuzuki). Mai pot fi probleme si cu parbrizul.

    In concluzie, eu nici acum nu am rezolvat complet, pentru ca nu mai am rabdare sa verific efectiv pe toata caroseria, cu precizarea ca se intampla mai putin cand merg la drum lung si am timp usuc masina (sa scot umezeala) folosind aerul conditionat.

    • Julien

      Eu am scapat de condens si parbriz aburit de cand folosesc SILICAGEL, pus intr-un saculet pe bord. Se poate tine in mai multe locuri: sub scaune, in portbagaj.
      Cel mai convenabil este de cumparat de la magazinele pentru animale de companie, respectiv pisici.
      Este folosit in recipientul in care isi fac nevoile pisicile.
      Acesta absoarbe foarte bine umiditatea din masina si nu mai da voie sa apara condensul pe geamuri.

  13. eu

    Nu mai tine-ti pe recirculare aerul si 100% scapati de aburirea geamurilor :)))

    • Iulia

      Buna,
      Am un aveo , iar la temperaturile din ultimele zile , in mers, imi ingheata geamurile pe interior , inclusiv cele laterale, cu AC pornit spre parbriz, la cald maxim , fara recircularea aerului, apa pe covorase sau sup covorase nu este , doar putin la locul soferului , sunt disperata , nu stiu cum sa procedez, va rog un saft…va multumesc.

      • DENIS

        dupa 5-10 min fenomenul dispare .Incearca si cu ac orientat spre habitaclu nu numai spre parbriz deoarece sistemul poate nu face fata sa ajunga spre laterale ,PARERE!

  14. gaga

    dar o solutie atunci cand ingheata lamelele stergatoarelor exista? ca e nevoie sa ma dau din 5 in 5 minute afara din masina sa sparg gheata aia pacatoasa

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)