autovit.ro

Mai renteaza un Fiat Panda la mana a doua?

Cu un design oarecum atipic pentru clasa mica, Panda a demonstrat de-a lungul anilor o fiabilitate satisfacatoare. Mai mult, problemele sesizate pe parcursul exploatarii nu sunt costisitoare. Insa si acest autoturism a avut parte de cateva “boli ale copilariei”…

In momentul lansarii comerciale, Panda a revolutionat segmentul mic prin caroseria inalta si suprafetele de mari dimensiuni, la  care se mai adauga o modularitate foarte buna a interiorului. Acest ansamblu iesit din tiparele clasice a adus atat critici cat si laude, insa de-a lungul experientei comerciale s-a dovedit o reteta de succes, preluata intre timp si de alti mari constructori.

Panda_2

Destinat cu precadere aglomerarilor urbane, Panda impresioneaza si la varsta a doua prin usurinta in exploatare datorita suprafetei vitrate generoase si a caroseriei compacte care nu ascunde unghiuri «moarte». Modelul este avantajat la nivelul confortului de conformatia caroseriei, insa portbagajul are un volum oarecum modest. Totusi spatiul de incarcare al bagajelor poate fi suplimentat corespunzator necesitatilor prin rabatarea banchetei. Din punctul de vedere al utilizatorilor, nu au fost semnalate probleme grave de fiabilitate, iar cele cateva anomalii sesizate in functionarea unor componente nefiind extrem de costisitoare.

Panda_3

Totusi utilizatorii unui Fiat Panda au semnalat ca ambreiajul are o durata de viata destul de redusa, defectiunea fiind manifestata mai ales prin trepidatii la demaraj ori la viteze reduse. Totusi fiabilitatea kitt-ului de ambreiaj este influentata in mod direct si de stilul de condus. Alte necazuri pot proveni de la instrumentarul de bord prin aprinderea nejustificata a unor martori si prin functionarea neregulata a indicatorului de nivel al combustibilului. Cu toate acestea, o mare parte dintre aceste probleme sunt caracteristice primelor loturi fabricate, astfel se recomanda orientarea spre exemplare fabricate in a doua decada de productie, mai exact dupa anul 2005.

Voi ce parere aveti: renteaza sau nu cumpararea unui Fiat Panda la valoare second hand?

5 Comentarii

  1. gabi

    Draga echipa autovit,am avut placerea sa conduc un Panda cu motor 1,3 disel Multijet,masina de serviciu cu 200.000 Km.masina mergea impecabil,consumul mediu nu depasea cu AC-ul deschis 4%,iar in oras 4,4% maxim.Motorul mergea 12h/12 ha iar dimineatza o lua de la capat.
    motorul toarce ca un pisoias si masina in general ruleaza foarte bine.
    Un singur defect i-as putea reprosa,dar vine si de la faptul ca nu am fost primul ori singurul sofer al ei si anume , se bloca cateodata servo-directia cand era activat modulul CITY,dar isi revenea destul de repede.
    Motorizarea mai sus mentionata este ideala pentru oras dar si pentru bugetul familiei,avand un consum ca un scuter.Franeaza foarte bine avand ABS dar beneficiaza si de ESP,geamuri electrice si ca o mica aroganta va pot spune doar ca la semafor poate lasa fffoarte multe masini de top in urma.

  2. Calin

    Sigur ca renteaza un Panda indiferent de motorizare. In ciuda parerilor foarte variate fiabilitatea nu e chiar un punct slab. Din contra, pentru banii pe care ii dai este o masina buna, mai ales la mana a doua cand imaginea de marca loveste puternic in pret.
    Evident ca nu poti avea pretentia de spatiu sau performanta. Oricum mi se pare lipsa de bun simt sa-i reprosezi unei masini de clasa mini ca nu e foarte spatioasa si are portbagajul mic.
    Deci daca esti in cautarea unei masini pe care sa o folosesti preponderent in oras si in cateva iesiri relativ scurte in afara orasului, o masina care sa consume putin si care se simte in oras minunat, cred ca trebuie aruncata o privire si la Panda.

  3. altintasoglu taner

    salut

  4. Vizitiu stefan

    Salut …poate imi da cineva un sfat !
    Am un Fiat Panda 1.1 2014 si nu mai da scantei la bujie deci nu mai porneste deloc ! Imi poate spune cineva ce ar putea fi …am verificat toate sigurantele si nimic !

    • Sorin

      Salut,

      Presupunand ca baterie e OK (12V):

      1) Daca ai alarma poti verifica sa nu fie o problema cu functia „antifurt” care poate „taia” curentul la demaror si/sau sistemul de aprindere. „Vede” cheia cand e incontact ? poate e o problema cu CIP-ul din cheie.
      2) demonteaza si verifica aprinderea electronica sa nu ai parte de o carcasa fisurata care o face sa „dea la masa” sau incerca s-o pornesti noapte intr-ul loc fara iluminat public, daca vezi scantei ar trebui sa-ti poti da seama care e componenta cu izolatia defecta.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)