autovit.ro

Toyota RAV4 se reinventeaza

Cu mult timp in urma, RAV4 facea legea in segmentul SUV. Acele vremuri au apus, iar intre timp oferta competitorilor s-a diversificat. Asa ca RAV4 este nevoit sa se adapteze la cerintele actuale ale segmentului pe care l-a inventat si sa incerce o revenire in postura de lider. O misiune destul de dificila, dar nu si imposibila…

Toyota_RAV4_1

Pe final de an, la Salonul Auto de la Los Angeles a fost prezentata oficial cea de-a patra generatie Toyota RAV4, iar din primele informatii se pare ca SUV-ul nipon a evoluat cu adevarat.

In primul rand trebuie mentionat ca s-a renuntat la roata de rezerva plasata pe usa spate, ceea ce permite hayonului sa se deschida in sus, asa cum se intampla la marea majoritate a concurentilor. De altfel, solutia deschiderii laterale a hayonului a fost indelung criticata de catre clienti deoarece era destul de anevoioasa in spatii inguste. Mai mult, noul RAV4 renunta la o serie de abilitati tot-teren in favoarea celor rutiere, fiind binecunoscut faptul ca putini clienti foloseau un RAV4 in teren accidentat. Totusi a fost pastrata versiunea dotata doar cu tractiune pe puntea fata, aceasta solutie mai economica si mai usoara fiind apreciata de o categorie mai larga de potentiali clienti.

Toyota_RAV4_2

Insa cu toate ca a patra generatie Toyota RAV4 este complet noua, alura nu este radical schimbata. Astfel se observa partea frontala impozanta, restilizarea montantului spate de forma triunghiulara, precum si partea posterioara relativ verticala dotata cu eleron in partea superioara a lunetei. Ca si dimensiuni, aceasta a patra generatie este mai lunga cu 205 mm, mai lata cu 30 mm, dar si mai scunda cu 25 mm prin comparatie cu modelul anterior. Iar aceasta evolutie a proportiilor caroseriei se traduce prin o apreciere a versatilitatii, a spatiului interior si nu in ultimul rand al performantelor dinamice.

Toyota_RAV4_3

Oficialii marcii nipone mai mentioneaza ca o mare transformare s-a petrecut si la interior… Astfel vorbim despre un habitaclu mai spatios, noi materiale si chiar o reorganizare a instrumentarului de bord. De asemenea, pozitia de condus este acum mai joasa pentru o mai buna vizibilitate asupra caii de rulare. Mai mult, s-a obtinut si o apreciere a volumului portbagajului care ajunge la 547 litri. Si in materie de siguranta putem vorbi despre o evolutie, astfel in standard noul RAV4 dispune de 7 airbaguri, inclusiv unul pentru genunchii soferului, precum si in premiera doua sisteme de asistenta la rulare, deosebit de eficiente: Lane Departure Alert si Blind Spot Monitor.

Toyota_RAV4_4

In privinta motorizarilor, reprezentantii Toyota afirma ca pentru majoritatea pietelor europene vor fi disponibile doua propulsoare: un motor pe benzina de 2 litri de 149 CP si un turbodiesel 2.2 D-4D de 148 CP. In plus pe anumite piete din Europa de Vest va mai fi disponibila o noua motorizare turbodiesel de 2 litri care dezvolta 122 CP.

Cum vi se pare aceasta a patra generatie Toyota RAV4? Putem vorbi despre o revenire in forta a SUV-ului nipon?

3 Comentarii

  1. Ciupica

    Are design modern; sper ca si materialele folosite sa fie de calitate (la interior)

    ★★★★☆ – pt. categoria sa

  2. leo

    mi-ar placea sa o vad din nou in trei usi cu o lungime undeva la 4 metri. arata bine oricum. si apare si la noi pe piata i curand? sa vedem ce pret va avea.

  3. adi

    foarte slaba 149 si 122 CP la 2.2 cilindree hahahahhahahah motoare din generatia lui Hanibal si mai aspira la ce loc, poate prima din coada listei

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)