autovit.ro

Cine polueaza mai mult? Benzina sau Motorina?

Orice schimbare a algoritmului de calcul pentru taxa auto a nascut de fiecare data dezbateri intense. Nu este prima oara cand Guvernul Romaniei incearca sa reglementeze taxa auto, insa ca de fiecare data apar si neconcordante. Astfel se observa ca de aceasta data timbrul de mediu loveste chiar in cele mai cautate masini de pe piata auto second hand si ii avantajeaza pe cei care se orienteaza catre o masina dotata cu motor turbodiesel. Asta in timp ce in multe tari europene se discuta intens despre limitarea accesului pentru aceste motorizari in anumite zone ale oraselor…

Conform noului algoritm de calcul al taxei auto, contravaloarea timbrului de mediu afecteaza disproportionat cele mai intens tranzactionate masini second hand, si anume cele cu motoare Euro 3 si Euro 4. Iar aceste tipuri de autoturisme reprezinta aproximativ 60% din parcul auto national. Astfel, daca luam in calcul emisiile poluante, evident o masina cu motor pe benzina emite mai mult CO2 per km parcurs prin comparatie cu unul propulsor turbodiesel cu cilindree similara. Insa chiar daca emisiile de CO2 sunt mai mici in cazul motoarelor pe motorina, acestea emit si alte tipuri de particule nocive, unele chiar mai periculoase (conform multor studii de mediu). Prin urmare, taxam poluarea sau nu?

Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro ne prezinta un rezultat foarte interesant cu privire la diferenta taxarii intre benzina si diesel. Conform noii formule de calcul: Noua taxa va fi mai mare la motoarele pe benzina Euro 3 si Euro 4, in schimb va fi mai mica la motoarele diesel din aceleasi categorii. De exemplu o masina foarte populara in Romania, VW Golf 5, 1,9 diesel, din 2007, acum are taxa de 1369 Euro iar conform noii taxe este de 749 Euro. La un VW Polo, 1,4 diesel, din 2006, taxa scade de la 332 la 275 Euro.  In schimb la un Polo 1,4 benzina din 2006, taxa creste de la 357 la 640 euro din cauza ca motorizarea pe benzina emite mai mult CO2 la aceeasi capacitate.”

Prin urmare cum taxam cu adevarat poluare? Vi se pare sau nu o masura discriminatorie pentru cei care opteaza pentru achizitionarea unei masini second hand pe benzina?

 

AICI PUTETI CALCULA CONTRAVALOAREA TIMBRULUI DE MEDIU:

Pentru autovehiculele carora le corespund normele de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, timbrul de mediu se calculeaza pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) prevazute la anexa nr. 1, si a cotei de reducere a timbrului de mediu, prevazuta in coloana nr. 2 din anexa nr.2, dupa formula:

Suma de plata = [(A x B x(100 – C)]/100, unde:

A = valoarea combinata a emisiilor de CO2, exprimata in grame/km mentionate in Cartea de Identitate a Vehiculului;
B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimata in Euro/1 gram CO2, prevazuta in anexa nr. 1;
C = cota de reducere a timbrului prevazuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2

Euro 4

Euro 3

Anexa_2

4 Comentarii

  1. calin

    am luat un vw 1,9 tdi taxa era 1600 euro,nu am avut bani de taxa ,au zis demnitari nostri ca taxa va scadea,acum taxa este de 2809 euro cum mancaiar azilu si paduchi au scazut taxa

  2. Gabriel

    M-am intrebat intodeauna,daca platim taxa de poluare mai mare,noxele din teava de esapament ies mai mici?si banii pentru poluare ce se fac cu ei?Inteleg o taxa cand cu banii incasati se investesc in ceva,un servetel parfumat o scobitoare,in ceva,dar taxa pe poluare in ce se investeste?D-zeu le cere bani politicienilor nostril si nu numai,pentru ca-l deranjeaza noxele?sa fim seriosi,dupa parerea mea aceasta taxa se chema „jaf mondial al detinatorilor de masini”.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)