autovit.ro

Reactii cu privire la timbrul de mediu

Ca urmare a dezbaterii publice lansate de catre Ministerul Mediului pe tema instrumentelor de stimulare a innoirii parcului auto national, in special pe subiectul timbrului de mediu, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) isi exprima punctul de vedere fata de noua formula de calcul a taxei auto ce urmeaza a fi platita la inmatricularea unui autovehicul. Mai mult, Grupul Renault Romania vine cu doua idei interesante…

In primul rand, reprezentantii APIA considera ca principiile noului proiect de lege privind timbrul de mediu sunt “corecte, masurabile si elimina confuziile, incurajand totodata achizitia de autovehicule cat mai putin poluante”. Cea mai importanta organizatie din domeniul auto mai considera ca “industria auto are nevoie in Romania de un cadru legislativ durabil care sa garanteze recuperarea investitiilor facute (cu precadere in ultimii ani) in productia si distributia de autovehicule de catre constructori, importatori si distribuitori autorizati.”

Taxa auto 2013

Taxa auto 2013

De asemenea, APIA mai mentioneaza ca se impune innoirea parcului auto national, in conditiile in care varsta medie (circa 11 – 12 ani) este semnificativ mai mare decat cea din Uniunea Europeana (aproximativ 8 ani). Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile mai sustine ca “masurile de innoire a parcului auto trebuie sa aiba in vedere si vectori noi care sa stimuleze nu numai achizitia de autovehicule mai putin poluante (ex : timbrul de mediu), ci si circulatia lor pe drumurile publice din marile orase (ex: impozit anual, zone de filtrare a circulatiei celor poluante etc.)”.

TM_3

Intr-un comunicat de presa, Grupul Renault Romania propune doua modificari ale proiectului, si anume:

1. “Introducerea unui prag minim pentru taxa actuala aplicata vehiculelor Euro 2, Euro 1 si non-Euro pentru a frana importurile de masini de ocazie foarte uzate, poluante si care pun in pericol siguranta rutiera.”

2. “In cazul vehiculelor Diesel Euro 3 si Euro 4, sugereaza evitarea scaderii prea mare a valorii timbrului fata de taxa actuala intrucat acest lucru ar conduce la cresterea puternica a importurilor de masini de ocazie diesel poluante in materie de emisii de oxizi de azot, de hidrocarburi si de particule, care sunt vectori de poluare la fel de importanti ca CO2. Ori, cu ocazia introducerii normei Euro 5, constructorii de automobile au investit mult tocmai pentru a reduce drastic aceste emisii, in special in cazul motoarelor diesel.”

Mai mult, agentia Mediafax anunta ca sindicalistii de la Dacia intentioneaza organizarea de actiuni de protest fata de aplicarea noii variante a taxei auto. Acestia afirma ca timbrul de mediu va determina scaderea vanzarilor de autoturisme noi in anul 2013 si va avea consecinte negative asupra salariatilor din acest domeniu.

Voi ce impact credeti ca va avea introducerea timbrului de mediu?

106 Comentarii

  1. nicu

    ce pot sa faca daca am cumparat o masina si nu are taxa platita tin sa precizez ca taxa e 3000 de euro masina face 6000 nu inteleg de ce nu imi da numere ca lege se va da pe 15

  2. nicu

    zice si mia cineva de ce nu imi da numere daca legea se va da pe 15 si nu am taxa platita

  3. vasile stan

    Nu inteleg de ce toate taxele,inclusiv cea de mediu sunt calculate la nivelul celor din tarile care au venituri de 10-15 ori mai mari ca noi si nu ca in Bulgaria,caci venituri ca ei avem.De ce se mai ia taxa de mediu la masinile inmatriculate pana la 01.01.2007,caci atunci era alta lege si se platea vama,la o valoare cam cat taxa de mediu?Daca o masina E3 Diesel are CO2=124,iar una pe benzina E4 are co2=150,de ce se plateste de 3 ori mai mult pt. cea Diesel daca s-a zis ca se plateste in functie de emisiile de CO2?

    • PA

      pertinente intrebarile, pacat nu are cine sa ne raspunda. ar trebui sa mergem toti cei 2000000 de nenorociti sa-i intrebam personal dar se pare ca doar gura este de noi.

  4. Bogdan

    Serios, tara asta se duce la vale rau! Preturile cresc de 3 4 5 ori pe an… salariile raman aceleasi, ba chiar scad! iar taxele din ce in ce mai mari! Macar pt Masinile care ne reprezinta tara DACIA ( logan, solenza, etc.) pt ele sa se ia taxe mici de 50 100 de euro si atunci sigur ca majoritatea persoanelor cu salarii foarte mici o sa isi ia o amarata de dacie sa se miste de colo colo si nu se vor repezii la limuzine, pe langa asta taxele sunt exagerate… eu am o solenza si o am din 2005 asta inseamna ca trebuie sa platesc taxa ca nu a fost platita… poi daca taxa e de 1000 EURO de unde sa dau banii astia? cand eu am salariu de 900lei brut! mai bine sa imi dea cei de sus care pun taxele astea asa sus 1500 de euro pe ea si le dau eu masina lor sa faca ce vor cu ea!Si cum spuneam daca aveam salariile de 1000 2000 3000 euro atunci puteau sa puna taxe de 1000 de euro pt o amarata de masina dar asa…! Sper sa nu se puna in aplicare legea asta si sa se gandeasca bine cei care noi i-am ales acolo sus sa ne conduca tara! si sa aleaga pentru noi oamenii de rand un trai mai bun nu sa ne stoarca de banii pe care nu ii avem…

  5. constantin

    am crezut ca guvernul asta care a venit o sa schimbe ceva in privinta asta ,dar astia sunt mai hoti, niciunde in europa nu gasesti asemenea taxe aberante……….niste nenorociti.,lor le convine ca au masini noi dar taxele sunt ptr. noi amarati ,,,sa i ia dracu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaa

  6. Leo

    Aiurea ! Cica „reprezentantii APIA considera ca principiile noului proiect de lege privind timbrul de mediu sunt “corecte, masurabile si elimina confuziile”, mancau rahat cu tona. Lor le convine ca isi vand masinile noi, la care taxa oricum era mica.

    Cum adica cel care isi cumpara o masina euro2, va plati mai putin decat unul care isi cumpara o masina euro3 sau euro 4? Sii unde mai pui ca va dfi diferita pentru diesel.

    Manevra este asta : cei care au calculat principiul asta de tarifare, au vazut faptul ca lumea isi cumpara masini euro 3 sau euro 4 (adica in general din anii 2003-2009)si mai mult diesel-uri. In concluzie aici trebuiau sa loveasca.

    Din pct meu de vedere, cei care isi ia rable SH, sa plateasca mai mult decat unul care isi ia un SH, dar din 2005 sau poate si mai noi.

  7. vasea

    Oricum se va chema acest bir nu ajuta pe cetatenii acestei tari….protejeaza doar renault si dilerii de masini noi….
    “stimati” guvernatori toti romanii ar vrea o masina noua dar oare isi permit?!
    Acest bir nu face decat sa inlocuiasca taxele vamale…de ce ne mai spuneti ca suntem cetateni ai UE?!
    Orice denumire ar avea este calculata in asa fel incat sa se platesca cel mai mult pentru masinile cele mai cautate pe piata….
    Nu face decat sa ne defavorizeze in raport cu ceilalti cetateni UE(parca nu am fi destul)
    Ne ingradeste dreptul la proprietate….
    Cata taxa de poluare plateste oare patronul unui combinat siderurgic?!
    As putea cred continua la nesfarsit…cred ca unica solutie este sa ne unim,sa iesim in strada si sa nu-i mai lasam sa isi mai bata joc de noi acesti asa zis “alesi”

    • ionutz

      in mintea lor ingusta nici macar pe ei (dealeri de masini noi) nu protejeaza sau ajuta taxa absolut deloc, isi dau ca prostii singuri cu tesla in …. vreau sa imi cumpar un logan nou nout, dar pentru asta trebuie sa scap de cel vechi ca doar n-o sa fac colectie de rable in fata blocului, insa nu mi-l cumpara nimeni pe asta vechi pentru ca el costa 1500 de euro si taxa e ~1350 euro, si ca mine mai sunt altii, si uite asa scad vanzarile dacia in tara pana or sa tinda la 0

  8. viotrel

    asa ne trebuie oameni buni stati in casa la caldurica ca sigur se schimba ceva in tara asta,copii nostri o sa fie sclavii parlamentarilor

  9. calin

    ba era vorba ca taxa creste cu 10 procente,dar sa dublat ,suntem niste prosti

  10. alonso

    fratilor va ordon :treceti dunarea,la bulgari ca astia sunt penibili.DAU EXEMPLU SI AS VREA RASPUNS DE LA CAPETELE ASTEA LUMNATE:FORD FOCUS 06/2008 EURO 4 1753CM3 DIESEL ,EMISII144G/KM 1237 EURO TAXA.ACELASI FORD FOCUS 06/2008 EURO4 MOTOR DE 1596 CM3 BENZINA EMISII157G/KM 774EURO.DECI DIESELUL DESI MAI MARE 1.8 EMANA MAI PUTINE NOXE DECAT 1.6 BENZINA DAR E TAXAT CU 5OOEURO MAI MULT.DEDICATIE PTR.GUVERNANTI MARI NESIMTITI.

  11. MRG

    “corecte, masurabile si elimina confuziile, incurajand totodata achizitia de autovehicule cat mai putin poluante”. Cea mai importanta organizatie din domeniul auto mai considera ca “industria auto are nevoie in Romania de un cadru legislativ durabil care sa garanteze recuperarea investitiilor facute (cu precadere in ultimii ani) in productia si distributia de autovehicule de catre constructori, importatori si distribuitori autorizati.”

    Tanti APIA, ii lasi pe Tariceanu si pe Plumb la joaca? Ca pare ca tu esti tutorele lor, nicidecum zdrentele care au fost la vot sa ii urce acolo…
    Idiotul de parlamentar care promite ca scoate taxa are votul meu.

  12. merralvinci

    De asemenea, APIA mai mentioneaza ca se impune innoirea parcului auto national, in conditiile in care varsta medie (circa 11 – 12 ani) este semnificativ mai mare decat cea din Uniunea Europeana (aproximativ 8 ani).
    da ma?pai sa vezi cum se reinoieste piata in conditiile in care masina mea are 8 ani iar eu nu pot s-o vind datorita taxei.o s-o tin pina ies la pensie.va aduceti aminte pe vremea lui ceasca;mosii mergind cu dacia 1100 de 23 ani?asa vom fi si noi.mai ramine o ghidusie:nu o mai vind o inchiriez pe 20 de ani cu 1 leu/luna chiria si garantie 4000 euro(valoare ei de piata)sa vad ce plm vor face.

  13. Mihai

    Vreau sa stiu si eu daca cumpar o masina inmatriculata in tara dupa 2007 mai platesc timbru de mediu?

  14. Mihai viteazu

    Sunteti o NATIE DE LABARI LASI SI FRUSTRATI ! Va plangeti peste tot si atat, iesiti in mortii vostrii in strada ca la revolutie ca o sa va ia astia tot, si viata si copii vostrii o sa fie sclavi. Vreau sa vad si eu macar unu care e in stare sa iasa si sa dea un exemplu pt tara lui. Da sunteti numai o adunatura de curci fricoase.

    • Vlad Tepes

      Ai perfecta dreptate. Propun o organizatie autonoma Puterea Poporului prin care sa „sanctionam” orice parlamentar (persoana din organismele de conducere) care genereaza legi(ordonante, contracte, proiecte, taxe, preturi, etc.) care submineaza nivelul de trai si buna convietuire a populatiei. O data ce vor exista „dezavantaje” la nivel inalt va aparea si responsabilitatea si atunci ceva se va schimba in scopul binelui poporului…pana atunci va fi din ce in ce mai rau.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)