autovit.ro

Defectele posibile, in functie de varsta masinii

Avantajele financiare obtinute la cumpararea unei masini la mana a doua sunt evidente, insa ar trebui ca decizia de cumparare sa fie luata nu doar in functie de pretul de achizitie, ci si in cunostiinta de cauza cu privire la problemele caracteristice varstei autoturismului. Raportul TUV 2013 ne dezvaluie care ar fi defectele la care trebuie sa ne asteptam atunci cand ne orientam catre un autoturism second hand…

Dupa ce am discutat despre cele mai fiabile masini second hand, un clasament intocmit de catre TUV in functie de durata de utilizare a autoturismului, astazi vorbim despre problemele caracteristice varstei autoturismului. Va reamintesc ca organismul de inspectie tehnica german TUV, omologul RAR-ului din Romania, centralizeaza problemele aparute in exploatare si depistate in urma inspectiilor tehnice periodice. Mai mult, raportul anual TUV reprezinta un ghid pentru clientii care intentioneaza achizitionarea unui autoturism second hand, iar la cea mai recenta editie a raportului TUV s-au folosit date culese pe baza inspectiilor efectuate in anul 2012 la mai mult de 8,1 milioane de autoturisme. Iar daca mai tinem cont ca marea majoritate a masinilor second hand importate in Romania provin de pe piata auto germana, atunci rezultatele acestui raport TUV 2013 sunt deosebit de importante si pentru potentialii clienti romani…

Conform raportul TUV 2013, cele mai comune defectiuni aparute in exploatare sunt legate de sistemul de iluminare, punti si frane. Insa haideti sa vedem care sunt problemele la care trebuie sa ne asteptam, sortate in functie de varsta autoturismului:

Tabel_defecte_TUV

Din tabel se observa clar ca defectiunile aparute la sistemul de iluminare sunt cele mai comune probleme ale unui autoturism la varsta a doua. Mai mult, cu cat masina inainteaza in varsta, cu atat cresc mai mult sansele aparitiei unor astfel de defectiuni. Expertii TUV SUD mentioneaza ca sensibilitatea redusa la fluctuatiile de tensiune ar fi principala cauza care genereaza arderea frecventa a becurilor clasice, insa o durata de viata mai mare o au farurile cu xenon. Reprezentantii TUV mai considera ca schimbarea unui bec ars ar trebui sa fie o operatiune facila oricarui sofer, dar cu toate acestea constructorii auto au complicat foarte mult procedurile de inlocuire, mai ales la masinile fabricate dupa anul 2006.

TUV_defecte_3

Tot pe baza raportului intocmit in urma inspectiilor tehnice de anul trecut se constata ca alte repere problematice ar fi puntile, atat fata cat si spate. Cu toate acestea, riscul aparitiei unor astfel de defectiuni este mai redus prin comparatie cu problemele generate de sistemul de iluminare. In schimb se observa ca dupa 7 ani de exploatare creste foarte mult riscul unor defectiuni la sistemul de evacuare, nu mai putin de 7,3% din exemplarele rulate pana la 11 ani si analizate anul trecut prezentand o astfel de problema.

Cum vi se par aceste rezultate ale raportului TUV 2013? Considerati ca sunt relevante pentru piata auto second hand din Romania? Comentati aici…

49 Comentarii

  1. Andre Turnbull

    Bravo interesant articol!Daca toti romanii ar stii cum trebuie verificata o masina second hand bisnitarii analfabeti din tirg ar vinde seminte:)

  2. Attila

    Parerea mea este ca nu e relevant de niciun fel.
    Poate pentru un procentaj foarte mic la masinile aduse din germania s-au alte tari.
    Spun acest lucru, pentru ca la noi in tara se aduc masini care cu siguranta au fost lovita, si reparate la noi, dupa aceea vandute ca si cum nu ar avea nimic masina.
    Locuiesc in Oradea, si lucrez in apropiere de vama Bors, in fiecare zi vad o gramada de masini aduse de dincolo pe trailer, aceste masini, au fost declarate dauna totala de catre asiguratori.
    Deci nu e relevant deloc

    • nelu banica

      OK Attila, sunt deacord cu tine. Peste cele constatate de nemti adaugam un 20%-30% la fiecare reper astfel refacem calculul pentru samsarii din romania. Corect?

      intrebarea mea e: dece continua Germania sa fie piata preponderenta de adus masini SH?

      • orosan dumitru

        pentru ca dupa 200 000 nu vor sa dea 5miute sa faca o revizie generala.

      • Rocko

        Pentru ca este cea mai apropiata ! Logic !
        Avand in vedere normele de poluare in special la noi, ele sunt principalul impediment, intalnim din ce in ce mai des, masini declarate euro 4 in Germania si la omologarea RAR intampinam marea surprinza ca fiind euro 3, dupa masuratorile noastre. Un alt dezavantaj, il reprezinta uzura motorului, in cazul masinilor folosite in tara noastra, majoritatea celor peste 7 ani, au consum de ulei, ce e drept la unele „normal” sa zicem, cu declaratie data chiar de producator.
        Un alt aspect as vrea sa subliniez, atunci cand te duci in RAR/ITP, la o adaugare de mentiune in carte/verificare, daca la un euro 2 nu ies noxele, de ce ar trebui revenire ? Avand in vedere ca nu se platesc taxe suplimentare dupa inmatriculare ?
        Daca s-ar oferii de catre cei din RAR o publicatie, facuta „pe bune”,cred ca romanul nu si-ar mai cumpara masina sh.
        Deasemeni precizez faptul ca prefer o masina SH dintr-o clasa premium, cu dotari si siguranta meritata, fata de altele noi, la preturi relativ mici !

  3. ioan bogdan

    problemele la iluminare cat si restul problemelor pe care le aveti mentionate in tabel sunt intradevar importante dar a-s vrea sa completez ca nu cred ca aceste probleme ar fi pe primul loc dupa achizitionarea unui autoturism la mana a doua si spun asta deoarece o mare parte din masini sunt vandute atunci cand proprietarii sunt informati de probleme mult mai grave cum ar fi defectiuni ale motorului dar care pot fi sterse din calculator,defectiuni ale turbinei si foarte multe alte defectiuni mult mai costisitoare decat cele specificate de dvs in acest articol.ideea este ca acel autoturism la mana a doua poate ajunge in urma reparatiilor necesare aproape la suma unui autoturism nou si fac referire strict la cumparatorii de buna credinta care vor sa achizitioneze autoturismul pentru interesul personal si nu a-l valorifica contra unei sume mai mari.parerea mea nu este proasta in a cumpara un autovehicol mana a doua atat timp cat se poate da o garantie macar de un an de zile(in acest caz autovehicolul fiind foarte bine verificat de vanzator).

  4. sorin

    Daca „s-au folosit date culese pe baza inspectiilor efectuate in anul 2012”, in cazul defectiunilor tehnice la sistemul de iluminare nu cred ca e vorba de arderea unui bec. Pt. ca daca ti se arde un bec il schimbi imediat, nu astepti inspectia tehnica.
    Cu siguranta defectiunile sunt de alta natura.

  5. Andre Turnbull

    O masina rulata in Germania cu full service si in stare buna este o alternativa la o masina noua.
    Un exemplu:cu 10500 Euro iti poti cumpara un Vw Passat B6,2.0TDI,CR,Euro 5 rulaj 120.000 km masina aproape noua km sunt rulati pe autobahn,are vopseaua originala si revizii doar la Vw(doar un exemplu)
    cu 10500 Euro iti poti cumpara o Dacia Logan noua plina de plastic ieftin si solutii tehnice de acum 10 ani
    Deci ai de ales o masina buna second hand sau una low cost noua!
    O masina care are rulati in Germania 100.000 km sunt echivalenti la 10.000 km rulati in tara noastra cu sosele excelente:)

    • bogdan ioancea

      Ai facut cateva afirmatii absurde; cum sa fie o masina la 120 000 km „aproape noua” ? Aproape noua comparata cu una de 1 000 000 km , nu? . Uzura pieselor in miscare este prezenta chiar daca s-a rulat pe autostrada… Faptul ca are vopseaua originala o face noua?
      Nici mie nu-mi plac masinile low-cost, dar sa afirmi ca Loganul are inglobeaza solutii tehnice de acum 10 ani te face un adevarat expert auto ! Iti aperi afacerea samsarule ? 🙂

  6. gino

    asta este o prostie !! sunt masinii vechi si bune in stare tehnica ok,mult mai sigura decat un logan din 2013 care nu are nici macar abs!!! am un logan nou si ma cert cu astia mereu la revizie pt ca nu tin decat rotile dupa fata si ei sustin ca este ok asa masina de firma si la 11 mi stai in passat sh linistit chiar din 2006

    • orosan dumitru

      Nu exista logan la 11 batrane fara ABS
      logan 11 mi varianta top passat 45000 varianta top
      nu ai cum sa vorbesti de calitate. vine de la sine

  7. Ban Doru - Ioan

    Nu ai cum sa spui niciodata ca 10000 km rulati la noi sunt echivalenti cu 100000 km rulati in vest. In primul rand ganditi-va oameni buni ca un Logan/Symbol/Sandero, iti vine cu o garantie de 3 ani (4 ani in cazul Renault) sau 100.000 km!!!! Stiti ce inseamna 100.000 km? Perioada de viata a unei masini pentru care garanteaza producatorul ca nu cade nimic pe ea, nici la directie, nici la nimic.

    Este exact cum ai spune speranta de viata a unui barbat in Romania este de 72 de ani, iar bunicul tau care inca traieste, are 83 de ani. Ce vei spune in momentul ala? Ca mint statisticile? Nu, cu siguranta nu vei spune asta…
    Asa ca, in opinia mea, ciclul de viata a unei masini este de 10 ani (programul RABLA) sau 250.000 km. Peste 10 ani, o masina nu mai tine cu casa.
    In concluzie, sunt adeptul achizitionarii de masini noi.

    Detin un Renault Symbol de 6 luni, nou.

    • Adrian

      Doru, eu detin un VW Golf din 2001, 1.9 tdi, ALH, pana acum 3 ani am avut un Logan luat de mine de nou, am dat 9200 euro pe el in 2007, iar dupa 2 ani jumatate mi-a trecut, la 25.000 km, mi-a cazut ambreiajul, plus alte nimicuri(fiind in garantie), alt minus, consumul mare de combustibil(fiind motor 1.4), frica de a ma baga intr-o depasire ( ca nu aveam cu ce). Dupa 2 ani si jumatate m-am saturat si mi-am luat acest golf, vechi cum spui tu, din 2001, cu tabla sanatoasa pe el, motor de 245000 km, care merge beton, consum de 5,5-6,00 la suta, cand ma bag intr-o depasire nu mai strang de volan si nu mai ma aplec in fata ca sa ajut masina sa se duca mai bine, etc. Acum am 290.000 cu el si merge la fel de bine(nu neg faptul ca am bagat ceva bani in el-distributie, kit ambreiaj,amortizoare,bucsi) dar e MASINA nu troaca.

      • Marius

        Sunt de acord cu tine si nu prea. In primul rand comparatiea e nepotrivit – vorbesti de o masina care are motor pe motorina 1.9 TDI 90 cp ALH – unul dintre cele mai fiabile motoare produse de VW – si o masina care are motorizare pe benzina 1.4 de 75 cp de la Renault. Ambele motoare sunt cu tehnologie veche dar foarte bune – cand spun foarte buna ma refer ca poti sa parcurgi peste 300 000 km si sa nu ai probleme cu ele. Am intalnit taxi cu 1.4 si aveam 300 000 si 1.9 care avea si 420 000. In al doilea rand, cred ca ai avut ghinion cu ambreiajul – au am avut un logan 1.4 si am mers cu el 198 000 km – am facut reviziile la 15 000 distributia corespunzator din 60 000 in 60 000 in rest nimic – nu ambreiaj, nu discuri de frana… Inainte de Logan am avut Skoda Octavia 1.9 TDI ALH am mers cu ea pana la 180 000 – am schimbat ambreiajul la 112 000 (placa, disc, rulment, volanta) in rest fara probleme. Din punctul meu de vedere ambele masini au cel mai bun raport mentenanta – cost – clasa masina. Insa daca ai 10 000euro ce faci? Iti iei Dacia Logan noua sau Skoda Octavia 2005-2006 (probabil 4000-5000 euro si mai bagi ceva sa te asiguri ca este pusa la punct).Insa nu uita, dupa 200 000 pot aparea surprize, care pot fi costisitoare.

    • andrei

      salut..eu am cumparat un logan in 2007, un ABS PLUS si garantie extinsa la 100.000 . la 56000 m am dus sa schimb planetara de pe stanga intrucat troncanea din cauza burdufului care se sparsese inainte si nu l observasem.mi au spus de la garantii ca se schimba pana in 50000 km.nu scrie nicaieri.aceeasi situatie cu amortizorul de pe dreapta care era curs.cam tot in aceeasi perioada s a intamplat.nu mi l au schimbat nici pe acela intrucat au motivat ca amortizoarele se schimba pe garantie pana la 40000 km.totusi aceste lucruri nu sunt mentionate.am intrebat atunci..pentru ce se acorda garantie 100.000 km ? pentru cutie si motor .

  8. nelu

    le dau dreptate atat lui gino cat si lui andre,cum naiba sa nu iti iei un passat sh de 4-5 ani cu tot ce vrei pe ea ca si siguranta si confort cu 10-11 mii poate si mai putin,decat sa iei un logan care la banii astia nu are nimic pe ea si face si atata reclama de parca ti-ar dao degeaba,sincer daca a-si castigao undeva as luao altfel,sa mai puna capul la contributie daca vor sa vanda masini noi.Cum e posibil o masina din generatia lui 2013 sa nu aiba in pachetul de baza la 11 mii un abs,ebd,esp, sa o vanda la cei care nu stiu cei aia o masina si de ultima generatie!(2013)!?

    • ducu

      Nu sunt fan Logan, detin unul in proprietate cumparat sh, Loganul nu merita banii care se cer pe el de nou ca de altfel pe orice masina noua. Dar nu uita ca cel de la care cumperi Passatul fabricat in 2003-2004 ti l-a vandut si si-a luat poate Logan MCV nou. Neamtul nu e prost cand vinde.

      • Rudy

        Stai u linistit ca neamtu nu da un Pasat sa isi ia un Logan cu 2 AIRBAGURI inloc de 1o cat are Pasatu din 2004 este exact lafel si cu Duster fata de Mercedes ML din 2006 care este la acelas pret cu Duster nou.Ca o paranteza ganditiva un pic la accidetu provocat de Huidu, daca era cu Duster sigur nu avea nici el scapare.Acuma ziceti si voi unde este singuranta mai mare la o masina nemteasca de 6-7 ani sau la o Dacie nou.Nu mai zic la sistemul de lumini la Loga cate nu sunt care cand calci frana semnalizeaza stanga si el defapt face dreapta ca face surt( cica defect de fabrice). Dece anul trecut sau vandut mult mai multe masin sh intre 5.000-10.000 euro decat Daci noi care au acelas pret. vreti sa ziceti ca toti care si-au luat sh sunt nebuni?

      • cornel_bby

        Te contrazic, am avut logan 1.4Mpi din 2006 si l-am dat pe
        2050 euro am mai pus diferenta pana la 4500 pentru a-mi cumpara un
        passat 2001 1.9 TDI,6+1 trepte 131cp, full ca dotarii. Motivul
        pentru care am vandut loganul? Dupa 3 ani a aparut rugina pe aripa
        dreapta spate. Credeti ca e normal sa se dea 10 ani garantie la
        tabla si cand te duci la reprezentanta sa iti intoarca spatele? Cei
        care au facut studiul sa posteze ce masini detin, sa vedem are
        vreunu din ei logan? Si alta problema la noi la reprezentante: se
        dau km inapoi mai rau decat dau samsarii la cele din
        germania.

  9. sodo

    eu zic ca e cu 2 taisuri…prima:sint de acord ca in tara se adcum masini cu multe sute de mii de km (probabil 99.99%din masini au km dati inapoi)..eu incerc sa iau 8000 pe o masina de 2,5 ani (pret de catalog 17000) si nu reusesc din cauza samsarilor care aduc resp model cu 5000(pe mobile.ro in germania o masina ca a mea,cu carte service acolo nu masluite la romanica,cu itp etc ..nu dau nume sa nu suna a reclama..costa intre 12000 si 14000 euro)…nu conteaza ca romanul e fraier,dar sint multi si cu piata nu te poti pune(chiar daca afara e soare si piata zice ca-i noapte ,asa e cum zice piata)
    doi:poate ca o masina de 200000km e mai buna (eu unul personal ma indoiesc) si merita un euro 1,2,3,4 adus de dincolo in defavoarea uneia noi,care da de lucru in tara,duce profiturile la francezi,mita la guvernanti etc etc….dar cine ma despagubeste pe mine pt o sigura inselatorie???ba mai mult am toate sansele sa-mi si fure masina dupa ce mi-o vinde..ma duc la politie..si?..acolo ghinion fratica politia-i cu ei sau mai rau sint ei samsarii si hotii
    acum on topic (ca am batut mult cimpii):rapoartele astea tuv sint o ..nici nu stiu cum sa zic…o aiureala pt o tara ca romania si romanii ei unde cred ca pina si legile fizicii sint altele

  10. nelu

    ce vrajeala a pus aici autovitu??
    probleme la sistemul de iluminat?
    eu cred ca tabelul acela e pentru prosti care nu stiu ce inseamna defectiuni la o masina, astfel ca fraierii sa aiba incredere in targul autovit, vezi doamne ca targul e pt clientii cinstiti. in autovis sa va fie clar ca sant cel putin 50% bisnitari/samsari,40% isi vand masina ca are ceva si vrea sa scape de ea urgent si probabil sant si 10% oameni de buna credinta care nu te tepuiesc

    • Viorel

      Cu sistemul de iluminare ca problema principala nu sunt de acord. Nu sunt cercetari reale, dar dk s-a facut referire la raportul TUV pe 2013, cati stiu ca Dacia Logan este pe ultimul loc -pozitia 132- ca fiabilitate pentru categoria masini rulate pana in 3 si respectiv 5 ani. Brandul VW, Mercedes, Audi, Ford, Opel, Peugeot, etc, nu il detine orice jaf produs cu piese neevaluate de 10 ani, ca Dacia, care din disperarea de a nu iesi dp piata a ales o solutie salvatoare de ultim moment>Reanult. De ce brandul NATIONAL Dacia nu a fost preluat de Vw, Mercedes, Audi?
      Vezi tu, nelu, poate ai dreptate, dar….din cei 50% bisnitari (personal am achizitionat de la ei masina sh in stare foarte buna de functionare, cu acte legale si la pretmai mic dkt mi-ar fi vandut-o vecinul care o tine in garaj si ar fi avut maxim 2 ani) multi nu se incurca cu orice stift, pentu ca stiu ceea ce se cere pe piata si nu intodeauna iei teapa, poate te referi doar la argumentul financiar, pentru ca fizic, masinile sh aduse din Germania sunt, in general(adk cu mult peste 70-80%), dpdv calitate-pret, ok. Ca sunt si smecheri la noi, nu neg, sunt oriunde in lume, dar conteaza si pe cumparator cat de mult il duce capul la achizitia unei masini. Fratilor, sa fim realisti, poti avea problema si la masina noua cu care iesi din reprezentanta, la nici 100 Km sa inceapa sa curga uleiul (ce s-a intamplat la o cunostinta personala). Tot ce se produce pentru Europa de EST, este slab calitativ, la „Dorel de Romania”(imagine creata chiar de noi)se merge pe sloganul:”Las-o, ca merge asa!” fata de cerintele foarte riguroase din VEST. Cat despre parerile ca strainul da Vw bun sa ia Duster, e o simpla incercare cu degetul a pietei de Dacia Reunalt, nu vor rezista mult.

  11. Andre Turnbull

    Prostul daca nu este si timpit nu rezolva nimic!
    O masina rulata pe autobanda in Germania are mai putine defecte decit una rulata pe drumuri proaste.
    Dar asa este la noi fiecare analfabet retardat mental spune ca un Logan este bun ca are garantie si ca masinile cu peste 100.000 km nu sunt bune!

  12. Andrei

    Util articolul!

  13. george

    Nu cred ca este normal ca un guvern sau altul sa ingradeasca drepul in a alege ce vreau sa cumpar ,cit despre samsari … doar suntem Romani tot timpul vor exista frieri si smecheri ,dar mai bine sa se regleze piata singura decit sa vina APIA si sa ma oblige sa cumpar TABLA NOUA si sa se imbogateasca smecheri politici.
    Cit despre masinile autoctone este foarte clar ca sunt simple, neechipate nu ofera protectie in caz de impact si nici nu sunt economice per total ,dar sunt oameni care nu iteleg exact ce inseamna un automobila modern ,si pentru ei sunt bune.
    Trebuieste sa avem libertate sa alegem ce vrem.

  14. mihai mihai

    Masina noua = gaura mare in buget. Masina adevarata noua e
    de la 30 k in sus (dupa parerea mea si gusturile mele).Pana atunci
    sunt niste cazane ordinare.Mare majoritatea care isi iau masini noi
    nu au habar sa schimbe un filtru de aer si prefer sa plateasca
    pentru orice mizerie de revizie o gramada de bani si nu au
    pretentii asupra masini.Cei care au pretentii la o masina (confort,
    siguranta, dotari.etc) isi aleg o masina sh.Nici logan sh nu e o
    treaba buna.

    • g13

      Eu cred ca ai o problema daca nu iti permiti aceea masina de peste 30.000 si trebuie sa o iei SH
      E clar ca nu ai bani sa o intreti si sa o faci sa functioneze in conditii de siguranta. De altfel este situatia la aproape toate sh-urile din Romania care sunt la vanzare dupa 2-3 ani de stat la proprietarul roaman.

  15. sebi cj

    sa va vad in anul 2014-2015 cu impozit pe rable e1,e2 non euro cum le dati la remat

  16. marius s

    Mai mult de jumatate dintre voi sunteti niste frustrati (iar voi stiti acest lucru),care nu aveti in buzunar nici macar acei 7000 euro (Tva inclus) pentru un logan !
    Ca sa stiti si voi,in germania se vand mai multe loganuri decat in romania(sunt ei mai prosti!) si iti arunca tie,ca deh stii tu de la vecinu’ ca Vw e cea mai buna achizitie 🙂
    Pacalicilor,treziti-va si nu mai bagati banii in buzunarele samsarilor,vanzatorilor de seminte,etc …
    Singura alternativa pentru cumpararea de sh-uri,o reprezinta masinile japoneze,de care voi habar nu aveti !!!
    PS : TUV nu reprezinta „inginerii’ pusi pe spagi de la RAR !

  17. Razvan

    blaaa, bla bla bla… blah!

    Nimeni nu se duce la ITP cu amortizor defect, alternator defect sau injectoare infundate.

    Cum sa fie acest raport realist?

    Problemele la iluminare sunt un rahat de doi lei comapartiv cu alte probleme, cum ar fi cele la motor sau transmise.

  18. LIVIU

    IMI PARE RAU SA-I CONTRAZIC PE CEI CARE SUNT CONTRA MASINILOR SH ,DAR EU AM UN VW GOLF3 DIN 1995 SI NU IL DAU PE UN LOGAN DE 2006 ,MASINA GERMANA CARE VINE DE ACOLO IN ROMANIA PE ROTILE EI AIA ESTE MASINA DE TRECE ORICE INSPECTIE TUV ,EU FAC GERMANIA DE 4 ANI CU GOLFUL ASTA 3 SI NU IAM FACUT NIMIC LA MOTOR DECAT DISTRIBUTIE FILTRE SI ULEI SI MOTORINA, VA ROG FRUMOS CEI CARE COMENTEAZA DE MASINILE SH DI GRMANIA SA IMI IA SI MIE UN LOGAN DIN ANUL 2013 SI SA FACA CU EL 4500KM PE SAPTAMANA 4 ANI DE ZILE LA RAND SI SAMI SPUNA CATE MOTOARE A SCHIMBAT , SI ATENTIE UNEORI AGAT SI PLATFORMA DEPE EL, DECE UN LOGAN DIN 2007 ARE PRETUL DE GOLF 3 POATE SI MAI MIC UNEORI? ASA CA HAI SA NU MAI VB DE MASINILE GERMANE CACI NU FACEM NOI MASINI SIGURE CA NEMTI, STIMA.

    • sorin

      de cati ani ai golf`ul? la 4500 km/saptamana reiese ca faci 216.ooo km/an :)…deci ar avea masina ta din 95 aproape 4 milioane de km fara sa umbli la motor 🙂
      Sunt masini bune intradevar dar sa nu exageram 😉

    • toni

      CAT COSTA UN LOGAN NOU? APROX 10000 EURO DIESEL .CAT COSTA UN PASSAT NOU? APROX 35000 EURO. E DIFERENTA CAM MARE IAR DACA O REFLECTAM IN TEHNOLOGIZAREA LOGANULUI AM AVEAM DESPRE CE SA VORBIM..PANA ATUNCI CU 35000 IMI IAU UN LOGAN SI IMI FAC CONCEDIILE TIMP DE 25 DE ANI ( CATE 1000 EURO PER CONCENDIU )… AM SI MASINA NOUA SI O VAND DUPA 5 ANI SI CU CE IAU PE EA IMI IAU UN GOLF 3 CA AL LUI LIVIU … CU 1000000 KM CUM BINE A OBSERVAT SI RAZVAN. SI APROPO: NEMTII CU PASSAT-URI ORI SUNT PROSTI ORI SUNT FILANTROPI… DAU 35000 EURO PE ELE, MERG DOAR 100000KM SI LE VAND LA UN SFERT DIN PRET… BUNA..BUNA ASTA…

      • Marius

        LA 100 000 ajung la noi, real au dublu sau mai mult.
        Studiu: pe acest site la opel zafira 2010 – 2011 nr de km este aproximativ intre 100.000 – 150.000.
        Pe alt site, in care poti vedea masinile din Germania aceleasi masini, aceiasi ani cam de la 180.000 km in sus…

  19. gixanu

    e normal sa fie probleme mai des intilnite la sistemul de iluminare(doar nu la motor sau cv) la masinile folosite.studiul asta,noua romanilor, nu ne spune mai nimic. noi folosim si intretinem altfel masinile decit nemtii.oricum poti gasi masini sh f bune in(din)germania,cu conditia sa nu fie aduse de samsari.stiu unul care le aduce defecte,le cu piese sh si le vinde dupa ce le injumatateste kilometrajul.drive safe!

  20. Dan

    Parerea mea , ca prima masina mai bine iti ei un Logan full(10.000euro)0.9tce 90cp turbo si nu iti este frica sa depasesti,consum decent,taxe mici
    Decat sa iti ei un Passat din nu stiu ce an din germania cu 150.000km(700.000km reali)care e pe moarte, si tu zici ca schimbi alea alea alea si se strica chiar cand ai nevoie si plangi langa ea :)),taxele mari (o platesti din nou) iar pana la urma masina o cumperi sa o conduci nu sa stai in ia,vorbind de interior

    • soryn

      fii serios k la 10.000 i-ti iei un golf 5.sau un passat din 2006-2007 si tot nu se compara cu loganul nou.si referitor la km mai mult d 150.000nu are cum sa aiba mai ales dk te duci tu sa iei masina.ex un coleg are golf 5 din 2007 si are 60.000 reali.120cp,clima.motor 1.6,luata de la reprezentanta.a dat 17500 euro pe ea.acum mai ia si el 7000.si tot nu iau tabla goal si plastic.la banii astia puteau si ei sa puna macar clima pe noul logan.nici macar pe duster nu au .si cica sa-l mai compari cu altele.la banii de un duster nou iei un santa fe si tot e mai bun

      • Dan

        Eu nu m-am referit doar la Logan(diferenta mare intre noul logan si golf 5 nu e la mai nimic), intai dute si uitate la noul logan apoi comparal
        Dacia Duster nu e un bestbuy, la bani aia poti sa iti ei o Kia Sportage iti dau dreptate cu Dusteru

        • Alex

          Dan si Sorin: asa in loc de Duster cel mai bun e Nissan Quashqai sau Juke la acelasi pret!(Duster cu toate dotarile-16.000,Juke standard cu aceleasi dotari de Duster FUll, tot 15.000) 🙂 . Masinile SH din 2006 incoace isi merita cat de cat banii , dar depinde si de km rulati .Vw passat , golf , polo ;Audi-a4 ;Bmw – seria 1 si3 sunt cele mai bune alegeri de masini sh pana in 10.000Euro si sunt masini de clasa premium ! . Vw-urile ajung si la preturi de 4500-6000 Euro la un polo sau un golf ceea ce este incredibil fata de un Logan de 10.000 cu dotari mai putine decat cele ale masinilor nemtesti care au 4-5 Stele euroncap pe langa Dacia 🙂 PS:am uitat sa adaug si opelurile.

  21. nicolae

    am o astra g de 5 ani fab 2002 achizitie sh si am bagat in ea 1000 de euro [caseta dir.,electromotor ,alternator bielete, pivoti,placute]si am facut 80000km si am luoato la 113000 pe bord si sant multumit

  22. soryn

    am avut un sandero pe taxi si l-am dat.era din 2009.am fct 150.000.inca di fabrica a venit cu caseta de directie defecta.pana am scos-o la capat mi-au schimbat 3.de fiecare data cand intram cu masina pe poarta firmei parca vedeau pe dracu.dupa lungi certuri au adus un inginer de la uzina si ,mi-a pus o caseta made in brazilia.deci la aia se fac piese mai bune???asa mari pb nu am avut cu ea dk ii dai totul la timp.oricum nu se compara cu o masina second niciodata.inainte de asta am avut un vectra b din 97.fata de logan e cu multe clase peste masina straina in general

  23. soryn

    oricum sa fim seriosi ,pretul e destul d mare la logan fata de ce ofera masina.olus ca se vede cat de repede ii scade pretul.comparativ cu una sh care si-l pastreaza cat de cat.ex golf4,opel astra din 2000-2002au 2500-3000euro. si au 12-13ani.pe cand un logan din 2005-2006 deja se dau cu acelasi pret poate si mai ieftin si omul a dat acum 6ani 8-9 mii.pe el

    • Dan

      Da noi Romani care avem 400 de euro salarii, ne loam masini din 2005 luxoase cu taxe mari la mana a2 si straini in afara isi iau daci:)), oare nu e evident, o masina care ara tot ce vrei dar nu e de lux dar confortabila,adica o masina besbuy calitate/pret.

  24. tz3yk

    pentru tara si statul nostru nu ar trebui investit nimic atat masini cat si impozite,in masura in care suntem tratati,cautati fratilor un loc in alta parte ptr a cotiza ,caci cel ce ne mentinea sa dus..

  25. luigi

    DA,domnilor.Loganul 2013 chiar si cel mai ieftin ,are sisteme de siguranta impuse,plus abs,inclusiv 4 airbag,dand la o parte tabla cam subtire ,si unele tipuri de vopsea mai ieftine,are garda la sol decenta…ramane o optiune,face gaura la buget,dar vulpea care nu ajunge ,zice ca-s acri…detinator…nu am crescut in bmw,aduceti-va aminte,cel mai buna metoda de siguranta e sofatul…think

  26. Robert

    Mi-e frica de second-hand. Nu de masina in sine cat de samsar. Ca sigur ala a luat de afara ce a fost mai ieftin…si ce e ieftin de regula are rulaje mari , pe care il ..ajusteaza.
    Daca este luata de noua din Romania, atunci e mult mai bine…cu conditia sa nu fi fost rulata prea mult.
    Si mai sunt destui care vand masina cand stiu ca va pica iminent ceva scump ….

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)