autovit.ro

Piata auto ramane in impas. Care sunt motivele?

Dupa cinci ani de scaderi consecutive si la un volum total al pietei de circa 87.000 de unitati noi (autoturisme si autovehicule comerciale), la finele anului 2012  s-a inregistrat o scadere de 77%, comparativ cu anul premergator crizei (2007) si un nedorit loc intai in acest clasament, pe plan european. Conform informatiilor furnizate de APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile), Romania se situeaza in partea inferioara a clasamentului in randul statelor membre UE, cu doar 3,5 autoturisme la 1.000 de locuitori. Iar pronosticurile pentru anul 2013 nu sunt deloc optimiste…

Singurele raze de speranta sunt productia si mai ales exportul de autoturisme, singurele sectoare care sustin din greu piata auto din Romania. La polul opus, APIA mai mentioneaza ca vanzarile de autovehicule noi au scazut dramatic in ultimii ani… Astfel, in cele 12 luni ale anului trecut, la capitolul autoturisme topul pe marci este condus de Dacia cu 19.948 unitati vandute (adica 27,6% din total), urmata de VW (8.046 unitati/ 11,1%) si Skoda (6.291 unitati/ 8,7%). Pe modele, la finele anului trecut prima pozitie a topului a fost adjudecata de Dacia Logan cu 9.780 unitati, autoturismul autohton fiind urmat la mare distanta de Dacia Duster (5.346 unitati) si Skoda Octavia (3.350 unitati).

APIA_2

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile are si o explicatie pentru situatia dificila in care se afla piata auto nationala… In primul rand este mentionata derularea defectuoasa a Programului “Rabla” (demaraj intarziat, fonduri insuficiente si intarzieri la plata), precum si impactul redus al Taxei pe emisiile poluante ca si instrument eficient de stimulare a achizitie de vehicule noi, in special prin reducerea acesteia cu 25% comparativ cu anul 2011. Alte motive care au condus la un declin atat de puternic al pietei auto nationale ar mai fi restrangerea creditarii, inclusiv prin modificarea normelor BNR, precum si deductibilitatea partiala a TVA-ului (la care din acest an se adauga si limitarea amortizarii autoruismelor).

Prin urmare, APIA trage un nou semnal de alarma pentru autoritati privind necesitatea unor masuri care sa stimuleze in mod eficient achizitia, dar si detinerea de autovehicule, care sa corespunda cerintelor de mediu, dar si celor de siguranta in trafic. In plus, APIA considera ca trebuie adoptate o serie de alte masuri care sa vizeze si retragerea din parcul auto national al masinilor poluante si nesigure in trafic.

Ce parere aveti despre propunerile facute de APIA? Ar trebui gasita o metoda mai eficienta prin care sa fie scoase din uz masinile vechi, nesigure si poluante?

54 Comentarii

  1. kenzo

    Programul Rabla va fi si anul acesta?

    • lucian

      APIA,cine este APIA??eu zic sa va uitati la membrii fondatori,sa ii luati pe fiecare in parte si veti constata ca nu este unul care sa nu aibe interese in industria auto sau in comertul cu auto.
      in capul listei il veti gasi pe Calin Popescu Taricianu,principalul vinovat pt taxa auto,omul care in 1997 ca prim-ministru in functie si patron al firmei ATS care la acea vreme era dealer citroen in romania,a transformat taxa vamala in taxa auto.asa a inteles el sa-si protejeze afacere de familie din functia de prim-ministru.printe fondatori se numara si Dan Vardie este fondator al revistelor: “Autoshow” şi “4X4″,un personaj de o ipocrizie maxima,omul care ne sfatuia,la o emisiune tv, cat de grozave sunt autoturismele Dacia,dar care in garaj avea parcate un Jaguar si un Range Rover.
      un alt om sarman este Herbert Stein fost patron la Autoitalia.un alt patron de firma ce vinde auto este Paul Schiaucu firma Daperom ,Silviu Preoteasa Owner la Midocar SRL,cuvantul owner se traduce prin stapan,proprietar.Dan Constantin Guta detine un pachet majoritar de actiuni la Carpati Motor SRL.
      acestia sunt cativa din oamenii care pun taxe in Romania,nu guvernul,nu Ponta conduce Romania,ci astfel de oameni,care nu iubesc automobilul ,nu iubesc mediul,ei iubesc doar profitul propriu.APIA este o organizatie care reprezinta o frana de mana trasa pt evolutia unei societati,din pacate vorbim de societatea romaneasca…
      ironia sortii este ca taxa auto nu va creste achizitia de autoturisme noi.este absurd sa credem ca romanul nu vrea sa-si cumpere o masina noua.problema este cu ce?????si poate nu cu ce,ci cum???atata timp cat nu se face creditare???rolul unei astfel de organizatii este sa creeze parghii de inlesnire a achizitiei de autoturisme noi,de mentinere a unei piete libere si dinamice,nu interventie( prin santaj si uneori prin mita) pe langa guvern pt a impune o taxa care blocheaza piata.este absurd pt ca intr-un fel indivizii se faulteaza singuri…

  2. Bandrabur

    declinul atat de puternic al pietei auto nationale consta in simplul fapt [evident pentru TOATA LUMEA !] ca nu sunt bani !!! Salariul in acest tinut mioritic este foarte mic, viata este scumpa, daca ne raportam la venituri si atunci de unde …parc auto ! Programul „Rabla” e o pacaleala, la care se adauga si birocratia traditionala…Eu cred asa: toata povestea este o manipulare care deturneaza atentia noastra de la adevaratele surse de poluare si adevaratele probleme care duc la declinul economic al Romaniei. APIA sa-si vada de alte probleme, nu cum sa ne bage mana in buzunar invocand tot felul de motive !!!

  3. den

    APIA sa isi vada de treaba ei cu vanzarile de dacii.Dacia nu este masina, sa se inteleaga odata! daciile nu se vand datorita pretului enorm, nu datorita importului de second! pai trebuie sa fi tampit sa dai 8000 euro pe o dacie care e din staniol, cand poti sa aduci un Golf din 2008 de banii aia si care e masina adevarata, mult mai longeviva ca dacia, si daca are 200000km !!! deci voi de la APIA, habar nu aveti ce tampenii faceti cu dacia aia de rahat! si asta pt ca voi, vreti sa castigati triplu prin vanzarea unei dacii! dacia e un rahat comparativ cu made in germany! deci, traiasca importul de second! si va trai! veti vedea!!!!

  4. Attila

    Deacord, ca ar trebui gasita o modalitate. Si acea modalitate ar fi salarii mai mari si cresterea nivelului de trai. Atunci sunt sigur ca oamenii si-au cumpara masini noi. Dar in modul acesta ca introducem taxe, va fi si mai rau. Omul de rand cu salariu minimum pe economie din alte tari UE ex: Franta isi permite o masina noua.
    La noi cu un salar de Inginer nu iti permiti masina noua

    • fisha

      suntem cobaii europei, noi nu ne-am negociat intrarea in U.E. cum au facut-o alte tari, ex: Polonia si asta spune totul

    • nelu

      Prietene iti dau f.f.multa dreptate,dar nu vezi ca noi suntem cobaii Europei dar chestiile astea le-a sesizat doar presedintele Bulgariei,astia ai nostri vor sa vada cat rezistam,ce noi mai avem coloana vertebrala?a noastra s-a rupt de mult stam aplecati la tot ce ni se impune sau chiar credeti cu egalitatea asta in drepturi ?nu frate,tot ce apare rau in UE(ca sa nu incep cu alta litera in fata…)Romanica si Bulgaria sunt de serviciu.Am vrut si eu sa inoiesc Renault-ul Clio(motor 1,5 dci euro 3) pe sistem bay-bak dar stiti ce mi-au spus cei de evaluari?pai daca timbrul de mediu este dupa noua lege 1716 euro noi cat sa va dam pe el suma care sa se considera ca avans ptr.cea noua…si uite asa ca mi-am luat piciorele in spinare si am zis ca o sa merg cu asta veche incontinuare pana cand cineva din tara asta va sta drept in fata celor de la UE si nu aplecat si cu spatele!

  5. Dan

    Singura solutie de a incuraja piata auto este , dupa cum spuneati si dvs, scaderea taxelor si impozitelor. Romania nu a invatat nimic de la statele dezvoltate. Cu cat taxele sunt mai mici, cu atat creste numarul de masini cumparate, fie ele noi sau second-hand. Romanii vor circula in continuare cu autoturismele vechi si poluante. Statul nu va castiga nimic, ba chiar va pierde prin aceste masuri de impunere.
    Va fi foarte greu sa determini un roman sa-si cumpere o masina noua in locul celei vechi, pentru ca acesta se sperie de taxele care nu fac decat sa-i scada simtitor bugetul pentru achizitionarea unei masini noi.
    Acum nu stiu daca masura care cred eu ca ar trebui luata de a scoate din circulatie masinile vechi si poluante este cea mai buna dar, sa presupunem ca masinile care nu trec testul ITP si care au o vechime mai mare de 15 ani, care nu mai corespund dpdv tehnic si estetic pentru siguranta rutiera, acestea ar trebui sa fie scoase din circulatie si cele non euro, euro1 si euro2.
    Nu stiu daca este corect ceea ce am spus. Asteptam si alte opinii.

  6. bidu

    Lasa sa scada preturile masinilor noi ca si asa sunt scumpe,eu mi-as cumpara masina noua nici daca as avea 1 milion de euro.iau una aproape noua la jumatate de pretz

  7. Ion

    distrugerea pietei de second hand cu autovehicule deja inmatriculate in Romania pe care o sustine APIA va bloca achizitia de autovehicule noi. Daca APIA crede ca prin taxe o sa ne faca sa aruncam masinile vechi fara sa recuperam nici un ban pe ele si o sa cumparam altele noi se insala. Promovand taxa auto pentru masinile deja inmatriculate nu fac decat sa blocheze piata. Se pare ca in Romania orice lucru normal va fi interzis prin lege. In alta ordine de idei invitam guvernul sa se hotarasca cu ce inlocuieste o lege pe care chiar el a declarat-o ilegala. Ar fi bine sa o faca anul asta, daca se poate…

  8. Ovidius

    Nu inteleg…. ce nu intelegeti ! Explicatia este simpla ! Asta este puterea de cumparare a romanului ! Orice masura s-ar lua nu poti baga bani in buzunarul omului. De aceea exista si piata second-hand ca omul sa-si poata lua si o masina mai ieftina. Probabil ca Renault sau altii doresc monopolul vanzarilor in RO dar nu se pot opune liberei circulatii a bunurilor in UE. Sugerati guvernantilor sa introduca taxa de poluare in impozitul anual proportional cu gradul de poluare si sa vedeti cum vom scapa de masinile vechi. In nici un caz micsorand taxa la NE, euro 1 si 2 !!!!!!!
    Am luat-o razna fratilor! Parca judecam cu c…..

  9. mihai

    evolutia descendenta nu poate fi considerata surprinzatoare. ”programul rabla” este o porcarie, iar taxele , din ce in ce mai mari si dese… cum sa scapi de o masina prin programul rabla, dak nu intentionezi sa-ti iei alta?! sa-mi raspunda mintile ”superioare”care au gandit programul. cum sa cumperi o masina second hand , buna si ieftina, cand piata este acaparata de samsari nesimtiti care se cred comercianti?

  10. Liviu

    Nu trebuie taxate in plus mașinile mai vechi….. sunt foarte bune. În SUA si Canada cum circula autoturisme din anii 80 fără sa fie taxate în plus? Este o presiune suplimentară a producătorilor europeni care nu mai au eficiența in construcția de masini…..

  11. Ciprian Andronache

    Piața auto nu trebuie să se axeze doar pe programul Rabla! Furnizorii ( importatorii, distribuitorii ) auto trebuie să implementeze programele de vânzări europene pentru a crește volumul de vânzări la mașini noi ( dobânzi mici, comisioane mai mici, etc. ) cât și evaluarea corectă a mașinilor second care sunt aduse ca și avans pt cele noi ( nu mă refer la Rabla ).
    Furnizorii de mașini sh ar trebuie să își lărgească piața și să vândă mașini sh în țări mai puțin dezvoltate.

  12. Marius

    APIA e echivalentul unei asociații ce lucrează împotriva romanilor, iar scopul acesteia vizează doar obținerea bunastarii financiare a producătorilor externi de autoturisme (in mod special grupul Renault) . Măsura ceea mai eficienta e desfintarea ei si totodata liberalizarea pieței auto de taxe aberante pt a scadea cu adevărat vârsta medie si a creste calitatea parcului auto național. Dinamica unei piețe auto a fost, este si va fi întotdeauna generata în mod pozitiv pe principiul concurentei reale ce are la baza respectarea raportului preț-calitate indiferent de vârsta si o informare corecta in prealabil a cetățenilor .

  13. ovi

    De ce nu se precizeaza ca adevaratul declin a pornit de la legea data de Tariceanu.Pana nu se va intelege ca taxa auto,indiferent de ce nume poarta,trebuie sa fie pe masura buzunarului romanului de rand,nu acelor 10 la suta din populatie care cara banii cu lopata,bani multi vor intra in buzunarele statului bulgar,care pricepe acest lucru.In plus impozitele aberante pentru masinile cu mai mult de 2000 de centimetrii cubi…

    • kala

      FRATILOR STITI CAND SCAPAM DE PROBLEME….?????????/
      CAD SCAPAM DE ,,SCU,,

      CEAUSE-SCU
      |
      ILIE- SCU
      |
      CONSTANTINE- SCU
      |
      BASE | SCU

      SI PROBABIL
      ANTONE| SCU

      NU VI SE PARE FOARTE PAGUBOASA COMBINATIA …?????

  14. emil

    Normal ca romanii castiga 1500 – 2000 euro pe luna ,cum sa nu-si achizitioneze auto noi in special renault care sunt mai proaste decat o masina din 2000 [vw,skoda,opel,etc],ce mai tara!

  15. Gabriel

    Legi proaste date de oameni incompetenti.
    Asta spune tot.

  16. viorel

    Propunerile facute de apia su foarte bune. Cu noua taxa adica taxa de timbru verde nu mai merita sa cumperi masini noi si sa fie si euro 4 sau 5 deci trebuie refacuta taxa de timbru verde daca nu se scoatea acea taxa vor veni in romania numai masini poluante si nesigure adica””” ce arunca strainu ia romanu „””

  17. Bogdan

    Masini noi mai sigure si mai putin poluante? Serios? Imi vine greu sa cred ca masinile astea ce se fabrica la noi sunt foarte sigure si nepoluante.Adevarata cauza nu este taxa de poluare, este puterea de cumparare a romanului, preturile exagerate pentru niste „masini de plastic”, creditele cu DAE 50%.Prefer sa cumpar o „rabla” de 5-7 ani bine facuta decat una la 8000 care se indoaie la o lovitura de bicicleta.

  18. Razvan

    „masuri care sa stimuleze in mod eficient achizitia, dar si detinerea de autovehicule”, cerul este albastru, iarba este verde, taxa pe emisiile poluante a fost si este ilegala, I.T.P. facuta corect este singura solutie, asugurari dupa vechimea autoturismului precum in U.K. nu este posibil pentru ca nu sunt bani eventual se incurajeaza inmatricularea in Bulgaria,nu poti efectiv sa obligi un om sa caseze o masina veche si sa-si cumpere una noua, nu cred ca e rea credinta pur si simplu nu are bani sa isi ia una noua,limitezi drepturile la proprietate. Si eu vreau sa vand tone de aur in Romania dar ce sa vezi lumea nu are bani.

  19. VALI

    adevaratul motiv este nesiguranta taxei de poluare sau mediu…uite taxa nu e taxa!
    APIA sa inteleaga ca romani nu au bani sa si cumpere masini noi sau nu vor sa cumpere masini proaste ( gen logan sandero etc) la preturi mari doar ca sunt noi!
    jos taxa,jos Ponta mincinosu,jos Rovana mincinoasa…uuaa hotilor

  20. ByREV

    Au crescut toate cheltuielle colaterale cu un autoturism: taxe, impozite, accize, asigurari, rovinieta, etc… si cum sa mai cumperi unul cand nu’l mai poti vinde pe cel vechi ? Blocajul pietei a inceput de cand s-a introdus hotia asta de taxa de prima inmatriculare (redenumita in taxa de timbru).

    Poate ca altii ar mai cumpara o masina noua sau mai noua, dar cu ce ? Cand piata este in blocata exact din cauza acestei taxe.

    Este o greseala absoluta sa spui asta: „impactul redus al Taxei pe emisiile poluante ca si instrument eficient de stimulare a achizitie de vehicule noi,”

    Pai si ce ar vrea hotii astia de la APIA ? Sa aruncam vechiturile si sa cumparam din 10 in 10 ani masini noi ? Cum ?

    Cand poate statul sa creada ca toata viata o sa iei din 10 in 10 ani cu credit pe 10 ani masina noua ?

    Pai nu mai mananci? Nu ai copii de crescut si dat la scoala ? Nu ai nevoie personale ? Casa nu-ti trebuieste ? Caldura cu ce o platesti … ca nu stam in sahara ? etc…

    Sa scoata „temporar” ptr 2-3 ani taxa si sa vedeti revenirea.

    • adi

      cum se stimuleaza inoirea parcului auto daca am o masina de
      7,8 ani exp ,skoda octavia 1,9 tdi luata de noua ,daca vreau so
      vand cumparatorul va plati 2000- 2500e cine o ia ?EU CU CE SA-MI
      CUMPAR UNA NOUA DACA N-AM CUI SO VAND SAU SO DAU LA RABLA PE
      3800LEI ,ASA VEDE ROVANA PLUMB INOIREA PARCULUI AUTO

  21. LUCI

    CARE SUNT MOTIVELE ??!!! IN PRIMUL RIND ,INFRASTRUCUTRA,DRUMURILE FRATILOR…CUMPERI MASINA NOUA ,DUPA 50 DE Km SI 30.000 DE GROPANE ,SE APRIND TOATE BECURILE IN BORD, 2 CHIAR DACA O CUMPERI NOUA TOT TREBUIE SA PLATESTI TAXA DE INMATRICULARE,30-40-70-100euro..INTREBAREA ESTE DE CE ?…SE MAI SPUNEA IN MASS MEDIA CA ROMANIA ESTE PE PRIMUL LOC IN EUROPA LA RABLE..ha.ha..SA SE DUCA IN BULGARIA,UNGARIA,LITUANIA,CEHI…ETC SA VADA ACOLO RABLE…LA NOI NE CUMPARAM MASINI BUNE ,DAR LE INMATRICULAM LA BULGARI ,DIN CAUZA TAXEI,,,DACA FACEAU O TAXA PE AUTOTURISM DE ..SA ZICEM 500euro,TOTI AM FI INMATRICULAT MASINILE LA NOI IN TARA….SI CU TAXA DE MEDIU…LA CE FOLOS SA PLATIM TAXA DE MEDIU,CIND LA NOI SE TAIE PADURILE CA SPICELE DE GRIU..SA SE NUMEASCA TAXA PENTRU FRAIERI,CRED CA AR PRINDE CEL MAI BILE,NE REPREZINTA,SI CEI DE LA DACIA SA NU SE MAI PLINGA CA LE-AU SCAZUT VINZARILE,SI SA CEARA BANI DE LA STAT..AU VINZARI IN EUROPA DE NU-SI VAD CAPUL…….CAM ATIT, SI POLITICIENII AR TRBUI SA NE MAI PUNA CEVA TAXE CA SI ASA AVEM PREA PUTINE,MAI GASES EI CEVA….AU TERMINAT CU LUMINITA DE LA CAPATUL TUNELULUI,ACUM NE IA CU CRIZA,CA DE AIA O DUCEM NOI RAU…INTRBAREA DE BAZA ESTE>>>>>CIND AM DUSO NOI BINE ?????????????????????????????

  22. iannis petru

    Salut.Se aude frumos sa retragem pe astea vechi.Dar nu uitati ca traim in romania si sintem saraci.Credeti ca noi nu vrem masini noi?Care orb nu vrea lumina lui?Avem salarii foarte mici,si cu greu putem cumbara ceva.Si atunci normal cumbaram pe astea mai vechi si ieftine.De unde sa dam 10-20000 euro pt una noua.Lasati preturi mai ieftine asta recomand.Poate pt romania ar trebui facute masini special pt saracia mai ieftine.Lasam la o parte ca platim si o gramata de taxe,si fiecare zi se scumbesc toate.Este o situatia complicata extrem de grea.Ne preocupa mai mult ce sa mincam decat sa cumbaram o masina noua.Poate in alta viata daca exista si avem noroc.mersi

  23. adrian rosca

    In fiecare mandat politic tot mai multi bani le trebuie si vad ca cel mai interesant li se pare inventarea de taxe pentru masini.Atit timp cit in Romania circula camioane Saviem,Raba chiar si TV de 50 ani,regiile de transport in comun importa autobuze din anii 1980 si toate acestea nu platesc nici o taxa de inmatriculare si nici o taxa anuala de poluare ,guvernul discuta de masini mercedes din 2006 cu motoare euro 4 la care un simplu cetatean trebuie sa plateasca 2000 euro ca taxa de poluare sau timbru verde.Un camion non euro nu plateste nimic si polueaza cit 100 de autoturisme.Ar trebui sa platim si noi ca in tarile civilizate o taxa de poluare anuala dupa norma euro si centrimetri cubi si vad atunci cine isi va permite camioane Raba non euro si de 6000 cmc.Asa este in restul lumii civilizate.Atunci si celebra Dacia ar avea taxe mari de poluare anuala si ar trebui duse la Remat impreuna cu rabe,saviemuri,tractoare U 650 etc..Asta ca sa nu mai vorbim de ce sisteme de frinare si directie are o Dacie din 1972 sau un TV din anii 1960 care se mai tirie pe sosele cu dira de fum dupa ele.

  24. claudiu

    principala cauza de blocare! nu de scadere a pietei auto se datoreaza 100% fara doar si poate incalcari legilor UE!!!daca nu se renunta la taxa de timbru cu siguranta se vor bloca toate vanzarile inclusiv la autoturismele, noi la care au sperat cei din guvern sa creasca!nicio sansa de asa ceva la nivelul de trai din Romania in momentul actual!

  25. viotrel

    avem un stat bonlav in romania nimic nu merge si eu imi doresc o masina buna dar cu saracia din tara ne ducem in …

  26. mihai

    deci voi dati in cap la amaratii care isi doresc o masina.sa va fie rusine nesimtitilor manipulatori de idei.ne dorim sa avem o masina de care sa ne folosim nu sa va facem voua vanzari sa va faceti burta mare,jos taxa pe hotie,taxa pe bunastarea pentru nenorocitii care ne conduc de 23 de ani

  27. dan

    daca cei dela APIA ar lua in considerare si salarul care cistiga un romin 800 ron in mina net de unde sati cumperi autoturisme noi? mai e unpic si disparem si noi odata cu rablele.au distrus economia,taximetria,piata imobiliara,acum a venit si rindul pietei auto.ce viitor mai avem in tara asta? va fii si mai rau.sa le multumim hotilor si mincinosilor de guvernanti/?

  28. bogdan

    Metoda ar fi impuscarea tuturor membrilor APIA si desfiintarea acestui clan mafiot ce vizeaza doar interesele producatorilor si importatorilor din Ro prin aplicarea de masuri protectioniste in detrimentul marii mase de catateni…

  29. Andrei Bogatu

    1. Cred ca micsorarea taxei de prima inmatriculare (sau ce nume mai are) e o problema falsa.
    E asemanatoare fricii englezilor ca acum Romanii si Bulgarii vor navali peste Canalul Manecii.
    Subiectul e folosit ca santaj si infricosare de producatori/importatori.

    Cine a avut bani si-a luat deja ce masina a vrut pana la venirea crizei.
    Cine nu a avut, a inscris-o la bulgari sau a cumparat SH din tara.

    2. Problema MARE, dar nerecunoscuta de stat este ca si-a facut-o cu mana sa de cativa ani, actionand parca concurent cu criza financiara.

    Statul a facut TOT ce ii sta in putinta pentru a limita achizitia de masini pe firma! S-a ajuns la chestii aberante, pe ideea ca acei bani se vor regasi in impozitul pe profit; nu s-au regasit, insa au disparut din dobanzi de leasing, TVA la achizitie, TVA la combustibil, impozite etc

    Marirea aberanta a impozitelor peste 3000 cmc a facut ca piata masinilor premium sa dispara (noua sau SH) aproape instant. E imposibil sa mai vinzi o masina SH peste 3000 cmc in Romania.

    TVA 24% se simte enorm la sumele pentru automobil, asa ca multi au preferat sa isi cumpere masinile din UE, neplatind TVA.
    De asemenea, intre Germania si Romania diferenta de TVA e 5%, adica la o masina de 100 000 EUR, castigi legal, frumos si OK fix 5000 EURO!

    Firmele cumparau in leasing parcuri intregi, de aici boom-ul din 2005-2007.
    Acum, cand TVA e nedeductibil realmente pentru masini SI combustibil, lumea s-a reorientat. Tine mai mult masina, cheltuieste mai putin pe combustibil si nu se grabeste sa si-o schimbe.

    Toate acestea au facut ca preturile la SH sa se prabuseasca, iar masinile noi sa fie incredibil de scumpe fata de suratele lor adesea excelent dotate, cu nr mic de Km din UE.

    Am masini scumpe si puternice, dar ultimele 3 (fiecare cca 70 -100 000 euro) le-am cumparat pe toate din Germania, full options, 5-10 000 Km la bord, garantie si cu 30-40% !!! mai ieftine decat la dealerul din Romania.

    3. Creditarea e moarta, leasingul la fel (neatractiv pentru firme).

    4. Dealerii: in marea lor majoritate sunt intre prostie si incompetenta.
    Desi au adesea doar cateva modele/motorizari de vandut, ei iti citesc din brosura!
    Profesionalismul e substitut cu atitudinea de smechereala ieftina.

    Nivelul de cunostiinte tehnice sau al produsului vandut tinde catre 0 (exceptie brandurile premium).
    Se considera ca clientule prost si needucat, asa ca rar gasesti masina la test drive, ca sa nu mai zicem de paleta de motorizari, care cu siguranta nu poate fi acoperita.

    ========
    Toate, adunate, duc treptat si sigur catre dezastru acestei industrii.
    In foamea sa de bani instant, statul a pus pe butuci aceasta industrie.

  30. kamikaze

    solutia ar fi marirea salariilor,aliniate cu cele din Germania….

  31. LUCCI

    Explicatia se numeste saracie ,care in Romania este cu S mare.

  32. sorin

    SIGUR singura solutie si cea mai buna este sa scapam de rablele vechi nesigure si poluante din amarata noastra de tara.Sigur s ar rezolva asta aducand pretul masinii nationale la un nivel echitabil si ecilibrat cu salariile noastre.Atunci tot romaul o sa si doreasca o dacie noua in detrimetul rablelor aduse.Ar trebui protejata productia interna dar nu cu taxe aberante ci cu masini fiabile la preturi decente.ROMANIA NU ESTE SARACA…ESTE FURATA….

  33. cata

    CATI PROSTI IN TARA ASTA CARE ACCEPTA TOT CE LE DA GUVERNANTII ASTIA TOCILARI TAMPITI LA CREER CARE AU TOCIT LA FACULTATI…DE NU MAI AU PAR IN CAP SI MINTE,E FOARTE SIMPLU,ATATA TIMP CAT IN FIECARE AN VIN TOTI TAMPITII DE TOCILARI SI DAU FIECARE CAM AI TAE CAPU CATE O LEGE ABERANTA EX.TAXA AUTO PTR AUTO INM.INAINTE DE 2007 S AU DOVCADA DE TAXA PLATITA SI NEREC.,POI MAI DARAMATIILOR LA CREER DE ATA CARTE,VOI SUNTETI SANATOSI LA CREER?….NUUUU

  34. marius

    citez „precum si impactul redus al Taxei pe emisiile
    poluante ca si instrument eficient de stimulare a achizitie de
    vehicule noi”. deci e taxa de poluare ? sau taxa de obligare ? sa
    iti iei dacia logan ? ? ? ? nu mai e nimic de spus ….

  35. Ionel Claudiu

    Am o singura intrebare ca si cetatean simplu: cum pot achizitiona un autoturism nou cu 800 de lei salariu? In 2007 aveam 1700 de lei si tot ma indoiam daca sa iau sau nu unul nou! Am in garaj o Dacia 1310 care trebuie refacuta pe ici pe colo ddar este in stare de functionare, APIA sa mai gandeasca si la (din ce in ce mai multi) cetatenii saraci si sa termine cu prostia cu masinile vechi si poluante. Am calatorit in afara si am vazut masini vechi care functionau fara sa fie deranjate de militienii vigilenti. Atat doar ce aveau in lege sa faca ITP mai des.
    Oameni buni: lasati aroganta si ganditi-va si la noi, cei care altadat mergeam cu Dacia 1300 la Poiana Brasov, acum ce are, nu e loc de Touaregu lu smecheru’?

  36. radu

    ar fi bine ca inculti astia care va conduc pe voi pe romani sa isi faca curat in case sa nu mai stea prin hoteluri pe bani populatiei sa umble la scoala nu sa isi cumpere diplome si sa copieze la xerox cartile altora si sa afirme ca le apartin si apoi sa faca legi pt ei nu pt populatie si sa le respecte si sa nu poarte ei grija masinilor oamenilor ca de traia ceausescu mai aveau ei masini la jilava si la poarta alba ca nastase umbla lumea cu ce are este vina lor ca populatie a ajuns saraca si au ajuns sa cumpere gunoaiele altora si nu au bani de o masina noua daca sint in europa cind se duc pe bani popirului in vest sa se mai uite acolo la legi si la protectia populatiei ca aia dau subventi nu taxe poate gunoaiele astia care au bani si umbla la americani le mai spun si celorlanti legiuitori ca acolo masinile nu au restrictie la vechime atita timp cit sint ok

  37. Gabriel Modoi

    Toate bune si frumoase in ceea ce priveste poluarea si siguranta circulatiei, dar trebuie avuta in vedere si puterea de cumparare a romanilor, mare parte neputandu-si permite achizitionarea unui autoturism nou. Prin urmare, masurile de „stimulare” a achizitiei de masini noi ii vor afecta tot pe cei cu venituri mici, carora le va fi si mai greu.

  38. Andrei

    Cu astia la guvernare s-au cu ceilalti suntem tot acolo cu taxa auto. Pe ei chiar nu ii duce capu, o masina veche poate fi si reparata. Din punctul meu de vedere achizitia unei masini noi sa fie sprijinita prin neplatirea unei taxe de inmatriculare si chiar ajutarea prin suplimentarea voucherului din programul rabla:). O zi buna

  39. dan

    vai de tara asta, si de noi care traim in ea! si tata chestia cu poluarea adusa de masini e o mare vrajeala, la nivel mondial chiar. DA, o sa circul si eu cu masina euro 4-5 dar nu cu motor de 1L, imi faceti cadou una acolo la 200+ cai si o sa ma plimb cu ea zambind! Tara gunoaielor de oameni=rOMANIA=TAGANIA

  40. dan

    sa iei masina noua e cea mai mare porcarie, is scumpe piesele de mori, se strica mai repede si e foarte scumpa la achizitie. Am niste cauciucuri pe acasa, tre sa le dau foc in cinstea „nepoluarii” , cacum-as in marketingu vostru de maniPULAtori

  41. george

    1. Dupa ce sa scos vama la masini, nemai avand variante de a taxe masinile sh intrate in tara au inventat tot felulde taxe de loluare, inscriere, mediu etc. Spunea cineva mai sus k totul a plecat de tariceanu ( intentionat am scris cu litera mica), adevarat , daca era intr-adevar politician de seama, si nu urmarea alte interese, nu punea o asa mare taxa de inmatriculare. Aberanta in unele cazuri.
    2. O alta problema care ma roade k si cetatean al acestei tari: IMPOZITUL pemasini de lux. Personal am un 4×4 ( sunt un bogatas va ganditi la vre un x6 , ml, q7, land cruieser, pajero……nu i niciuna din cele enumerate, e doar o masina din an 2000 si a costat cand am cumparat o 2000 euro, dezavantaj k are motor de 2900 cm3 ). Acum k am inchis paranteza sa zic cat e IMPOZITUL PE MASINA DE LUX cum e catalogata,….22 milioane/an. Mai politicieni sunteti ori absenti cand ati aprobat asemenea majorari in parlament , ori prea plini de bani si nu vi se pare o suma asa mare ( in cazul asta as accepta bucuros sa ne conduceti tara fara a fi platitidin banii nostri, un an de zile, si daca in urma revizuirii impozitului, tot nu o sa l scadeti at. o sa mi acc bucuros soarta, dar doar daca voi veti merege la serviciu fara plata un an de zile)
    INCLUSIV NOUL GUVERN…SALVAREA NOASTRA….(nu stiu cum sa maschez din topic injurii dure si din cele mai scarboase)….cum e posibil impozit de 22 mil pe o masina de 88 milioane……AS IESI BUCUROS FARA 2 GRENADE DIN PARLAMENT, DOAR CU CUIELE (SIGURANTELE) IN MANA.

  42. george

    Si ca sa raspund si la subiectul zilei, cred k cel mai simplu ar fi sa puna un adaos la impozitul anual pt masinile mai poluante.Sau in pretul carburantului ( in ambele cazuri vorbesc de un adaos normal, corect). Dar ca sa se retina, pt ca cei ce citesc nu sunt de specialitate,…este foarte putin insemnata poluarea ce provine de la masini, vb de cele E2 , E3, E4. Iar cele non euro sunt prea putine la numar sa fie luate in seama sa fim seriosi.Si mai ganditiva la ceva,…cineva care are un non euro cu siguranta nu are bani sa se desfete ore in sir cu plimbari pe centru care sa arde gaz aiurea,….omu isi face treaba odata pe saptamana intr o calatorie scurta de pana la 100 km…(statistic vb),…si sunt multe de zis si comentat, dar nu e cadru optim pt a dezvolta.
    Concluzie: PRAF IN IN OCHI,.. nu de la masini e poluare pt care suntem pusi la plata in UE, ci mai degraba, politicienii ingroapa rahatu taierii padurilor si disparitia sutelor de mii de hectare de padure disparute din patrimoniul statului( pt care am fi fost noi platiti de europa pt contracararea poluarii)…DAR NICI ASTA NU STIATI!

  43. barbu

    Salariul mediu in Germania = 1100 euro; un Clio ultima
    generatie reprezinta salariul pe 1 an Salariul mediu in Romania =
    335 euro ; un Clio ultima generatie reprazinta salariul pe 3,3 ani
    Salariul in Romania pe 1 an este 4000 euro ceea ce inseamna un
    second hand. Toate bunurile de folosinta indelungata, case,
    apartamente, terenuri, au scazut in ultimi 4 ani cu 40-50%. Numai
    industria auto tine coada sus si pastreaza profiturile nesimtite
    dinaintea crizei. In aceste conditii este logic sa aiba o scadere a
    vanzarilor cu 77% fata de anul de referinta 2007. Corect ?

  44. cristi

    Romani ,ascultati odata imnul si TREZITi-VA ,in primul rand
    APIA inseamna asociatia producatorilor si importatorilor de
    autoturisme, aici nu este vorba numai despite DACIA city si despre
    marcile importate ,ca DACIA este de rahat asta stim cu totii pt ca
    am crescut cu ea. Citeam mai sus ca taxele mari impiedica cetateni
    sa isi achizitioneze masini Noi,prostii daca este sa comparam as da
    un singur exemplu ,Danemarca ,aici se percepe o taxa de 180% la
    achizitionarea unei masini noi (nu este o gresala de typing) si de
    aceea oameni merg cu bicicleta dar romanii au ramas cu sechele de
    pe timpul comunistilor ,cand sa ai masina era luxul suprem, asa ca
    as incheia prin a spune ca cine vrea o masina TREBUIE sa isi
    permita in primul rand. Sper sa nu va suparati pe mine
    SALUTARE

  45. LIVIU

    SUNT DE ACORD SA IMI IAU O MASINA NOUA ,DAR CUM SA FAC CA AM UN SALARIU DE 650 RON PE LUNA SI RATA UNUI LOGAN CU TOT CU CASCO ESTE DE 165 DE EURO ,CE MAI MANANC ,CE MAI PLATESC INTRETINERE, CUM POT SA FAC ? UN NEAMT ARE CE MAI MIC SALARIU 1700 DE EURO POATE SA DEA 165 DE EURO PE LUNA RATA LA MASINA SI SA TRAIASCA POATE NU? PAI ATUNCI CUM SA NU OPTAM PENTRU O MASINA SH IN RITMUL ASTA,

  46. viotrel

    pai cum sa -si ia omul masina noua cand nu poate scapa de cea veche,au vrei ei sa avantajeze cutiile de carton(logan) dar va duce la faliment incet si sigur ca de; acola sus avem niste geniiiiiiiiii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)