autovit.ro

Care este varsta reala a parcului auto national?

Cu toate ca in ultimii ani s-a investit masiv in programul guvernamental de scoatere din uz a masinilor vechi, actiune denumita popular “Programul RABLA”, din statistica intocmita de catre Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) reiese clar ca cele mai multe dintre autoturismele care circula pe strazile noastre sunt vechi si chiar foarte vechi. Iar daca tinem cont de algoritmul de calcul al timbrului de mediu devine tot mai clar ca parcul auto national va semana din ce in ce mai mult cu o clinica de geriatrie…

Pe fondul controverselor iscate de introducerea, peste doar cateva zile, a timbrului de mediu, raportul Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) confirma ca parcul auto national se afla intr-un proces accelerat de imbatranire. Si chiar daca guvernantii au avut initial o serie de intentii laudabile, in forma finala timbrul de mediu se pare ca va incuraja tot mai mult importul de masini foarte vechi care respecta normele de poluare Euro 2, Euro 1 si non-Euro. Poate o idee buna ar fi fost ca reducerea consistenta a taxei de inmatriculare pentru acest tip de motorizari sa se aplice exclusiv pentru masinile deja inmatriculate in Romania. Mai exact, masinile vechi rulate in Romania sa fie taxate conform timbrului de mediu, iar pentru cele ce urmeaza a fi importate dupa 15 martie sa se aplice taxa anterioara.

Parc_2

Conform statisticii intocmite de DRPCIV, in anul 2012 in parcul auto national se aflau in exploatare 4.485.148 autoturisme. Cele mai multe dintre acestea sunt autoturismele cu varsta cuprinsa in intervalul 6 – 10 ani (1.398.441 exemplare), insa de aici intervine problema… Pe locul secund se pozitioneaza autoturismele cu varsta cuprinsa intre 11 si 15 ani, adica nu mai putin de 975.075 unitati, in timp ce pe pozitia a treia sunt masinile cu peste 20 de ani vechime: 769.110 unitati. Dar sa vedem care este structura detaliata a parcului auto, la finele anului trecut:

Vechime 0-2 ani:    149.327 exemplare
Vechime 3-5 ani:    543.928 exemplare
Vechime 6-10 ani:    1.398.441 exemplare
Vechime 11-15 ani:    975.075 exemplare
Vechime 16-20 ani:    649.266 exemplare
Vechime peste 20 ani:    769.110 exemplare

Si acum intervine nedumerirea… De ce oare timbrul de mediu avantajeaza tocmai masinile foarte vechi si nu pe cele Euro 3 si Euro 4? In aceste conditii credeti ca mai merita reactivarea programului RABLA? Va astept comentariile mai jos…

9 Comentarii

  1. Attila

    Depinde cat primesti pe o masina rabla de la programul rabla.
    Si intradevar masinile cu norma Euro 2/1/0 sunt avantajoase sa le aduci in tara, doarece:
    1-Pret de achizitionare foarte mic
    2-Timbru de mediu mic
    3-Intretinere mica

  2. Mihai Sorin

    Buna ziua eu am un Logan disel euro 3 din 2006 ajung sa platesc o taxa de 1800 de euro pentru o masina cumparata din tara ? de ce nu sa marit taxa pentru non euro , 1 si 2 ! Dar asta este statul Roman .. !

    • Octavian4

      Daca aveai un euro 1, 2 sau non euro… Voiai sa nu fie taxa asa de mare la cea care o detii… Este? Cei care au masini cu euro mai mic sau non-euro… Cu siguranta n-au bani sa-si cumpere unele mai bune… Asta e clar! In Romania toata lumea vrea sa epateze…
      Asa ca fapt divers… De ce nu ai euro 5 ? Ca e mai mica taxa… Repede sa aruncam in aia mai amaratii ” sa` aia de ce nu platesc mai mult?”
      Mie personal mi se pare o aberatie toata/toate taxele astea! Idiotii daca puneau niste taxe mai mici, nu se mai ducea nimeni in Bulgaria sa inscrie masini, etc… Un popor de analfabeti cu taranci in parlament!

      • CostelB

        Dar daca Loganul lui Mihai sorin valoreaza 2500 de euro si taxa este 1800, tu cu cat ai vrea sa cumperi Loganul lui ca sa iti convina si tie si lui? Cu 700 de euro?

  3. max

    Normal ca vor reactiva rabla cu scopul de a curata ce a mai ramas din Euro3.
    Ca daca nu iti cumpara nimeni masina, nu mai bine o dai la fier vechi? :))

  4. iancu l.

    masinile imatriculate in tara nici nu ar trebui sa plateasca taxa de mediu sau timbru ar trebui si la noi sa fie ca la bulgari

  5. Robert

    Taxa de timbru este discriminatorie.Nu este „timbru de mediu”.Este o aberatie,este o frauda impotriva buzunarului acestui popor.Exista autoturisme euro 3,cumparate noi din romania in anii 2005-2006,ce au un rulaj de 50.000-70.000 km si sunt in stare exceptionala tehnic si estetic.Proprietarii au facut sacrificii pentru achizitia unei masini noi si numai cine nu a avut niciodata o masina noua, este adeptul plotoagelor SH.Pentru acestea s-a introdus o taxa de timbru de peste 1500 euro la prima vanzare.Un deseu ruginit,cu multiple probleme tehnice,pretabil pentru rabla, adus din EU cu sute de mii(poate peste un milion) de km rulati-modificati de bisnitari,cu norma euro 2 are o taxa mai mica,pe principiul ca are o durata de viata mai scurta.Dar „masina” polueaza mai mult,este un risc pe drumurile publice,iar in primii 100.000 km rulati,probabil consuma bani pe intretinere si piese cat jumatate din pretul unei masini noi !
    Este rusinos ca politicienii sa-si bata joc de popor in continuare.

    • bibi

      bine zis robert , segandeste cu picioarele in fruntea tarii,ce sa mai zic ca romanul nu segandeste la siguranta lui si familiei sale , cumpara toate gunoaiele europei.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)