autovit.ro

Ce masini au inmatriculat romanii in primele doua luni

Pe fondul dezbaterilor publice legate de modificarea taxei auto si adoptarea in cele de urma a timbrului de mediu, pe piata auto din Romania au fost inmatriculate in primele doua luni ale anului 41.077 autoturisme, din care 33.168 exemplare second hand si doar 7.909 autoturisme noi. Adica din cinci masini inmatriculate in lunile ianuarie si februarie 2013, patru au fost second hand si doar una singura noua.

Piata auto din Romania a inregistrat in primele doua luni ale anului o crestere importanta de 28% comparativ cu perioada similara a anului anterior. Iar din statistica DRPCIV reiese clar ca aprecierea inmatricularilor este pusa mai ales pe seama masinilor second hand. Totusi aproximativ jumatate dintre aceste masini second hand au provenit din import, restul fiind reinmatriculari ale unor exemplare aflate deja in parcul auto national.

Statistic, in primele doua luni ale anului in curs, in Romania au fost inmatriculate 33.168 autoturisme second hand, adica cu 44,13% mai mult decat in perioada ianuarie-februarie 2012. Conform datelor furnizate de catre Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), in prima luna a anului 2013 au fost inmatriculate 17.964 autoturisme second hand, iar in luna februarie 15.204 exemplare trecute de prima tinerete.

DRPCIV_2

Dar sa vedem ce marci au preferat romanii in primele doua luni ale anului… Evident ca prima optiune a clientului roman de autoturisme second hand ramane in continuare masina de provenienta germana. Astfel, in topul inmatricularilor la valoare second hand din perioada ianuarie – februarie 2013 conduce marca VW cu 8.396 exemplare, in timp ce Opel se claseaza pe pozitia secunda cu 5.692 unitati inmatriculate. Prin cele 4.159 exemplare second hand inmatriculate in primele doua luni ale anului, marca Ford se pozitioneaza pe locul al treilea, in timp ce ultimele doua pozitii sunt atribuite marcilor BMW (2.193 exemplare) si Mercedes-Benz (1.552 exemplare).

TOP 5 INMATRICULARI SECOND HAND
(ianuarie – februarie 2013)

1. VOLKSWAGEN    8.396 exemplare
2. OPEL    5.692 exemplare
3. FORD    4.159 exemplare
4. BMW    2.193 exemplare
5. MERCEDES-BENZ    1.552 exemplare

Voi ce parere aveti despre aceste rezultate la nivel national?

31 Comentarii

  1. donea

    Cata mirare ca la 5 masini inmatriculate, una e noua si 4 sunt second! pai e normal sa cumparam second pt ca sunt mai ieftine! dar, ce , vreti sa cumparam toti romanii masini noi? sunteti tampiti! nici in germania nu toata lumea cumpara masini noi, ci, dimpotriva, procentul de second hand e mai mare ca in romania, deci mai cititi presa internationala!!! nesimtitilor, ne tratati ca pe niste fraieri! ne obligati sa cumparam masini noi? sau ce? foarte bine, sa cumpere tot poporu second! eu aduc 100 masini second euro 2 in cateva zile bye!!!!

  2. Robert

    Clasament facut in ordine descrescatoare din punct de vedere al pretului mediu de achizitie al marcii.Este normal ca mercedes,bmw sa fie pe ultimele locuri,fiind si cele mai scumpe marci europene, cu o devalorizare pe segmentul SH, mai scazuta in timp.
    Numarul mare de inmatriculari SH este pus pe seama”fricii” fata de taxa de timbru.Sa vedem de acum incolo care este situatia !!

  3. Toma

    Schimbările programului rabla sunt ok dar cu Taxa de mediu nu sunt de acord. Taxa de mediu ar fi ok pentru toată lumea sa fie pentru autovehiculele foarte vechi mai mare si pentru autovehiculele mai noi sa fie taxa mai mică. Taxa de mediu maxima sa nu depaseasca suma de 800-1000 euro iar cea minima sa fie 100 euro așa ar veni si bani la buget si oameni ar avea de unde sa plătească. Dar acum cu taxa asta de mediu cine mai cumpara mașina sau cine mai își schimba certificatul de înmatriculare ? Vor circula mașinile pe numele vechiului Propietar sau cine știe ce idei le mai vin la romani. Creșterea infracțiunilor vor fi pe măsura, mașini înscrise pe Bulgaria sau cine știe ce fraude vor mai fi la bugetul de stat. De ce sa nu avem dreptul de a trai legal in tara noastră fără sa ne gândim cum sa facem sa scăpam de taxe colosale si idioate !

  4. Laurentiu

    „doar una din cinci masini a fost noua” , pai asta arata ca saracii oameni nu au bani.cine nu isi doresete o masina noua??dar cu salariile de la noi ,cum sa poti sa dai cel putin 6-7mii pe o masina noua,sau chiar 20 000euro???? ar fi chiar culmea sa cumparam doar masini noi………..atata tam-tam cu masini noi.omul cumpara masina de cati bani are…….

  5. cristi

    s-a inoit parcul autoal Romaniei ,hahahaah

  6. Adryan

    Da ATI VREA SA VA CRED CE SPUNDETI VOI>MINCIUNIIIII!!!!!!!!!!!!!!!

  7. mihai

    Pai TAXA LUI NENOROCITUL DE PONTA ne aduce la disperare.Moarte PONTA SI ROVANA

  8. claudiu m.

    eu sunt curios cate masini non-euro, euro 1 si euro 2 se vor inmatricula in curand, dat fiind ca masinile euro 3 sunt pedepsite drastic de noul timbru. sper sa nu se umple tara de cazane pe roti in urma acestei taxe aberante.

  9. George

    Pana la urma cade timbru asta de mediu sau nu pt masinile deja inmatriculate in romania ?

  10. roberta

    au incurajat sa fie aduse rable-ptr. euro3si4 taxa mai mare.
    BRAVO!!!!!

  11. m..e politicienilor

    si se vor inmatricula in continuare toate tarabele vechi de cel putin 10 ani
    asta e , romanii nu mai au bani !!!!!!!

  12. viotrel

    da va-ti intrebat cate masini s-au vandut inmatriculate in tara pana in 2007 ? legea trebuia numita ( taxa pentru fraierii globului ) cum sa cumpere omul o masina inmatriculata in tara cu un salariu de 200 euro daca taxa este de inca o data cat valuarea masinii sau de doua ori
    exemple dacia solenza 2004 euro 2 motor 1,4 taxa 1900 euro pret targ 1000-1500
    cielo 2005 motor 1,5 euro 3 taxa 1500 pret masina 1500 -2000

  13. ciucu

    Nu Ponta e vinovat pentru timbrul de mediu.
    In 2011 Boc a semnat cu FMI-ul pentru aceasta taxa, a fost suspendata pe 2012, urmand sa intre in vigoare din 2013. Asadar, a facut-o cadou celui care urma sa guverneze in 2013, indiferent de culoare lui politica. Abrogarea taxei este aproape imposibila din cauza consecintelor si clauzelor stipulate.
    Asa ca cei care aruncati cu rahat, intai documentati-va, ganditi si apoi actionati. Ca d-aia sunteti saraci!

  14. Dan

    Voi nu vedeti in ce tara traim??? Nu sunt bani ce crede europa ca noi nu vrem masina noua la poarta vrem,dar nu avem $$$ o masina noua vine cu rate si asigurari si dobanzi grele pentru omu de rand care abia traieste de pe o luna la alta si nu poate economisi un leu… Normal ca ne luam rable ce draqu sa facem si in rablele alea tot benzina de 6lei/litru!!! Alimentam suntem niste EROI ca reusim colac peste pupaza sa traim sa ne intretinem familia si sa avem si noi o rabla care este a noastra intr o tara ca asta!!! Sa i vedem pe NEMTI ei pot??

  15. Adi

    Taxa noua este un mare C***T.sper ca idioti de la Apia sunt fericiti.Or sa între in tara toate cazanele euro 1,euro2 si non euro.Am ajuns sa plătim la un euro4 cu filtru de particule din 2009 la un motor 2800 Diesel 7800 euro.Tara de CACAT.

  16. silviu

    Dorec sa bage taxe si mai mari si mai multe sa-i sature pe accea care i-au votat , la urmatoarele alegeri or sa schimbe taxa iar .
    Nu va face-ti probleme poti circula cu masina si pe numele veciului propietar iar noul timbru de mediu este mai discriminatoriu decat vechea taxa.

  17. clau

    ce spunem despre top 5 ? super tare, locurile 4 si 5 sunt masini de lux!!! a observat cineva? unde sunt renault, skoda si dacia din top?..interesant! foarte interesant! consider romania cea mai interesanta tara de pe planeta, cu romanasii ei cu tot!
    hai pa!

  18. vali

    mai detaliat putin care sau inscris euro 1, 2, 3, 4, 5, etc.

  19. bita

    taxa de mediu pt euro 4 creste cu 15/?O mare minciuna.La un motor de 1598 euro 4 din 2004 taxa veche 380 euro-taxa de timbru 690 euro.La ce scoli ai fost Rovano?De MINCINOSUL de PONTA ce sa mai vorbim.Sa va fie rusine.

  20. andrei

    pai au inscris atatea k se astepta k dupa 15 martie sa intre taxele astea dar sa vedem de pe 15 martie in colo cate se mai inscriu:))))))) muie k prea prosti sunt pierd bani k sa isi ia 2 3 insi un logan nou vai de mama noastra k ne’am nascut in asa tara de muisti asa meritam cand or zice astia sa dam pantalonasii jos k nu’l baga asa sa facem:))))

  21. cosmin

    pentru masinile deja inmatriculate exista solutia contractului de vanzare cumparare facut la notar(e mai sigur)si un simplu contract de comodat(ceva semanator cu inchirierea) cu valoare 0 pe o perioada de 5 ani cu posibilitatea de prelungire si asa fentam timbru cativa ani…poate va disparea aceasta mizerie pana la urma.eu am platit in 2006 vama in valuare de 2700e si acum cand vreau sa o vand tre sa dau taxa 1200e.ce tara mai e si asta….!!!

  22. Marius_Suceava

    Buna ziua..vreau si eu sa ma descarc putin pe acest site daca tot s-a deschis subiectul asta..referitor la timbrul asta de mediu.am tot vazut ca se discuta despre o noua taxa care o sa fie mai favorizata pt.masinile vechi..ex:euro 2..asa ca i-am adus tatalui meu un Vw euro 2..1.9 tdi fabricat in 98…o masina buna care a trecut cu bine de toate testele..totul bine si frumos pana cand am calculat taxa la finante si a a iesit 6400 de ron adica undeva la 1400 de euro..exact cat era si inainte de a tot manca astia pe la tv ca se reduce taxa…sincer ..nici nu stiu ce sa fac..sa o platesc sau sa mai astept..inca mai cred ca s-a facut o greseala..ca poate nu au calculat astia bine ..poate nu s-a calculat inca dupa noua lege..desi am mers pe 20.03 la finante sa calculez..daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat,o parere as fii recunoscator..o zi buna va doresc.

    • mircea voicu

      Ponta,tot un mincinos,a zis ca taxa aplicata de Boc este mare,dar a lui esti si mai mare,pt un logan 1,4 mpi sau 1,6 mpi din 2004 – 2006 care sunt euro 3,au taxa de mediu 1533 euro,pt un peugeot 206 ,1,9 diesel,din 2001 ,E3,taxa de mediu 1600 euro,pai lu ponta astea i’se par taxe mici? poate pt el sunt ca are bani. alege demisia.ai omorat piata auto

    • Danubius

      Dragi prieteni, eu pot sa va spun atât: LONG LIVE BULGARIA!!! Sa astepte guvernul sa-i scoatem noi “prostimea” din rahat! Cum sa obliga un om sa renunțe la o mulțime de lucruri pentru a își cumpara o mașina noua care știm toți la ce “standarde” de calitate sunt făcute, ca ulterior sa mai platesti aproximativ 50% din prețul ei pe costuri de întreținere. Am de 2 ani un Passat din 2002 înmatriculate in tara vecina ( BG) si am fost in concediu in UE si in afara UE si va spun sincer ca nu am avut nici o problema. Si între-adevăr sunt cu toate taxele la zi. Voi DECIDETI dacă ne vom lăsa PROSTITI in continuare de mizerabili aflați la guvernare. Cu stima,

  23. tavy

    IN STRADAAAAAAAAAAAAAAA.NU VA MAI VAITATI DEGEABAAAAAAAA.NU FACEM NIMIK,DOAR NE VAITAM.ASA NE TREBUIE PANA INVATAM SA NE CEREM SINGURI DREPTURILE LEGALE SI OMENESTI.

  24. Fickelmann

    Pt smecheru Donea cu primul mesaj…
    De unde stii ce masini iau germani bai?
    Eu aicea locuiesc,lasa vrajeala ca cumpara numai second hand,isi masini noi Audi,BMW,Mercedes,VW,Opel in leasing respectiv finanzierung si isi vand masina de 3-6 ani care si-a facut datoria,cu 390000 de km la dealeri,isi dau avansul pt o masina noua,acestea ajung intr-un final la arabi,care dau inapoi km,le polisheaza si ti le vand tie,la care tu mai prostesti un cate un fraier, sau doi,aratandu-le ca are numa’ 129000 km in piata de masini din Buc…pleaca ba de aici derbedeule, afaceristu lu’ peste

  25. ciprian

    am logan fb 2009 anul acesta chiar vroiam sa il schimb si sa imi iau una noua de pref tot romaneasca ca la ce drumuri avem nu mai vreau straina dar loganul meu are taxa vreo 800 euro ca in 2009 nu am platit a fost suventionata de uzina asa ca mai stau cu aceasta masina ca nu o mai ia nimeni sau cine o va lua o sa ramana cu ea pe numele meu o sa ii fac o procura si nu il instrainez pe talon concluzie la RAR nu o sa mai ajunga sau daca nu o sa o vand nu o sa ajung nici eu cu alta noua
    ASTA E ROMANIA condusa de niste vaucere de oameni

  26. ciprian

    am logan fb 2009 anul acesta chiar vroiam sa il schimb si sa imi iau una noua de pref tot romaneasca ca la ce drumuri avem nu mai vreau straina dar loganul meu are taxa vreo 800 euro ca in 2009 nu am platit a fost suventionata de uzina asa ca mai stau cu aceasta masina ca nu o mai ia nimeni sau cine o va lua o sa ramana cu ea pe numele meu o sa ii fac o procura si nu il instrainez pe talon concluzie la RAR nu o sa mai ajunga sau daca nu o sa o vand nu o sa ajung nici eu cu alta noua
    ASTA E ROMANIA condusa de niste vaucere de oameni

    • blm

      ba oameni buni ponta ne omoara cu taxele se gandesc numai la ei isi fac legi pentru binele lor nui intereseaza de oameni de popor nu stie ce sa mai faca sa mareasca taxele sunt niste hoti niste mincinosi o sa vina alegerile mai e un pic sa vedem atunci ce o sa faca oamenii cu cine o sa voteze asta e dicriminare ce a facut nenea chioruu zis ponta din chitila rusine rusine ca leas da foc la toti sunt mincinosi au altii salalrii de 15000 de euro si nu mai sunt multumiti da ala altii nu se gandesc ca nau o paine in mortii lor de hotii jos ponta si criin jossss

  27. sorin

    TAXA auto…o gaselnita rusinoasa…vom raamane toti cu masinile care le avem..poate asta vor…sa nu mai schimbam masinile din cauza taxei…am astra h din 2006 cumparata din tara si cumparatorul ar trebui sa plateasca taxa deloc mica…mentionez ca nu lucrez in tara…si masina sta parcata in fata blocului..apropo am vandut un bmv 525…care se pare ca a schimbat f multi propietari…si este inca neinmatriculata..amenzile vin la mine

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)