autovit.ro

Chevrolet Camaro Z/28, reeditarea unei legende

Odata cu lansarea oficiala a noului Camaro facelift, la Salonul Auto de la New York a fost prezentat si Camaro Z/28, o versiune sporty animata de un motor de 7 litri V8 care dezvolta 500 CP. Iar constructorul afirma ca pentru acest model de serie s-a tinut cont de performantele de pe circuit, mai mult ca niciodata in istoria auto.

Din punct de vedere estetic, Camaro Z/28 se evidentiaza pasajele rotilor mai evazate, spoilere restilizate si chiar jantele masive pe 19 inci. Insa marea noutate este propulsorul LS7 de 7 litri V8, o reeditare a modelului LS7 montat pe Chevrolet C6 Z06, dezvoltat impreuna cu echipa Corvette Racing. Puterea acestui motor montat pe noul Camaro Z/28 a fost evaluata la 500 CP si cuplul la 637 Nm, iar turatia maxima este de 7.100 rpm, o plaja larga de turatie care contribuie la dezvoltarea unei puteri chiar mai mari. Modelul dispune de o transmisie manuala cu sase trepte TREMEC TR6060, cu un angrenaj adaptat caracteristicilor de putere ale motorului LS7 pentru o performanta maxima pe pista de curse.

Camaro_2

Motorul LS7 montat pe noul Z/28 isi continua istoria in sfera performantelor de exceptie, asigurand o putere uimitoare in ciuda greutatii reduse si conferind acestui nou si impresionant model Camaro o senzatie de control si echilibru extraordinare,” a declarat John Rydzewski, inginer-sef asistent pentru motoarele small-block. “In cazul acestui motor am utilizat pentru prima oara solutii inspirate din domeniul curselor, pentru a ne asigura ca ocupa un loc de frunte in materie de tehnologie de inalta performanta.”

 

LS7 este cel mai puternic motor aspirat produs in serie de General Motors, iar la debut (finele anului 2005) a fost primul motor GM ale carui valori de putere si de cuplu au fost certificate de SAE.

In gama Camaro, acesta completeaza o multitudine de alte motoare V8 incredibile, incepand cu motorul LS3 de 426 CP montat pe modelul Camaro SS, pana la motorul LSA supraalimentat de 580 CP de pe modelul Camaro ZL1” afirma Rydzewski. “Greutatea redusa si numarul mare de rotatii pe minut il transforma pe LS7 in alegerea perfecta pentru modelul Z/28, cu performante similare modelelor de curse; acesta ilustreaza toate punctele forte si caracteristicile reprezentative ale structurii small-block.

Camaro_4

Versiunea originala a motorului montat pe modelul Z/28 dateaza din anul 1967 si era un small-block cu cilindree de 4,9 litri care dezvolta 290 CP si un cuplu de 393 Nm. Datorita blocului de cilindri si chiulaselor din aluminiu, precum si galeriei de admisie din material compozit si a carburatorului cu greutate mica, motorul LS7 montat pe noul model Camaro Z/28 2014 cantareste aproximativ cu 20% mai putin si genereaza o putere cu aproape 73% mai mare prin comparatie cu cel din anul 1967.

Cum vi se pare acesta versiune Camaro Z/28 care va fi lansata pe piata americana in prima parte a anului viitor?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)